سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۳۹۹ در ۱:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

رئیس حوزه هنری: ظرفیت‌های هنری برای تبیین اندیشه ناب محمدی استفاده شود

mahdi-dadman

محمدمهدی دادمان در سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری گفت: بخش خوبی از آحاد ایمانی ما می‌توانند از ظرفیت‌های هنری خود برای تبیین اندیشه ناب محمدی استفاده کنند.

به گزارش سوره سینما، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری گفت: به‌عنوان کسی که در سازمان تبلیغات اسلامی خادم بودم، می‌خواهم شهادت بدهم که اشتراک نظر در هر دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بسیار بالاست.

وی افزود: باید از این اشتراک نظر برای تعالی زیست‌بوم هر استان استفاده شده و عدم استفاده از این اشتراک نظرها جفا در حق این دو نهاد است.

دادمان ادامه داد: این تغییر مدیریتی یک فرصت ویژه برای هم‌افزایی بین حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تبلیغ اسلام وظیفه همه آحاد جامعه است، تأکید کرد: بخش خوبی از آحاد مؤمنین می‌توانند از ظرفیت‌های هنری خود برای تبیین اندیشه اسلام ناب محمدی استفاده کنند.

وی اذعان کرد:‌ هم‌افزایی میان سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری قدم اول است که باید به سرعت برداشته شده و گام دوم آن است که با هم‌افزایی و کارهای عملیاتی زمینه را برای حضور هسته‌های مردمی فرهنگی فراهم کنند.

دادمان در ادامه سخنان خود به نکاتی درخصوص وظایف و مأموریت سازمان تبلیغات اشاره و اظهار کرد: در سند راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مأموریت این سازمان،‌ تمهید تحقق راهبری زیست‌بوم فرهنگی-تبلیغی آمده است.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: توجه بیشتر به هویت اندیشگانی حوزه هنری در فصل نوین حرکت حوزه یکی از اولویت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد:‌ هویت اصلی حوزه‌های هنری استانی باید به سمت هویت باشگاهی حرکت کند و به این معنا است که همزمان از دو مأموریت شبکه‌سازی و رشد نیروی انسانی صحبت می‌شود.

دادمان ابراز کرد: توجه به حلقه‌های تولید و مصرف زنجیره تولیدات فرهنگی- هنری یکی دیگر از اولویت‌های حوزه هنری بوده است. امروز باید اذعان کرد که مسئله توزیع و اقتصاد هنر، از مسئله‌های خطیر ما در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: اساسا هنر و محصول فرهنگی باید سمت مخاطب بایستد و هر کاری می‌کنیم باید یک پیوست اجتماعی برای آن داشته باشیم. پیوست اجتماعی یک ضرورت است و به آن توجه ویژه می‌شود.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: شیوه زیست جامعه تغییر کرده و باز هم رو به تغییر است و این تغییر به‌واسطه فضای مجازی است؛ توجه بیشتر به فضای سایبر جزء راهبردهای مهم حوزه هنری خواهد بود.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: باید تلاش کنیم حوزه هنری و سازمان تبلیغات نهایتا تا یک ماه آینده به یک تفاهم عملیاتی در سطح استان‌ها برسیم.

وی در ادامه سخنان خود به استفاده از تجربیات موفق در حوزه هنری اشاره و خاطرنشان کرد:‌ ما در دوره جدید حوزه هنری از تجربیات موفق تعامل فی‌مابین حوزه هنری و سازمان تبلغات اسلامی نهایت استفاده را خواهیم برد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>