سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

رونمایی از پوستر نمایشگاه سالانه حروف نگاری اسماء‌الحسنی ۱۴۰۰

poster-asma-hosna-site

مازیار علی‌یاری پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی ۱۴۰۰ را طراحی کرد.

به گزارش سوره سینما، مازیار علی‌یاری طراح پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی می‌گوید: سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.

علی‌یاری که برگزیده نفر اول «هیأت داوران» و «بخش مردمی» شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماء‌الحسنی ۱۳۹۹ است، درباره این پوستر می گوید: طراحی چنین پوستری برای من که شرکت کننده‌ی ادوار پیشین این رویداد بودم بسیار سخت و شیرین بود.هنگام شروع، ذهنم مرا به سمت طراحی اثری می‌بُرد که گویای مفاهیم جشنواره در قرنی نو باشد و از طرف دیگر باید جنبه‌ی اطلاع رسانی پوستر برای بیننده حفظ می‌شد.

وی که فارغ التحصیل رشته گرافیک بوده و برنده تندیس سرو نقره‌ای بخش «نشان»، از انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال ۱۳۹۴ است، می افزاید: سادگی و بی‌پیرایگی نوعی خط کوفی با تمام قدمتش بسیار مدرن به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که با طراحی تک حرف‌های مستقل و کنارهم قرار دادن و برخوردشان با یکدیگر، مفهوم نمایشگاه حروف‌نگاری  و رنگین و نورانی بودنشان فضای جشنواره را به ذهن مخاطب می آورد، .فارغ از رویکرد طراحی پوسترهای مذهبی مرسوم، سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.

مازیار علی‌یاری که نشان شبکه تلویزیونی «پویا» و «نهال» صدا و سیما از کارهای اوست، همچنین برنده تندیس سرو نقره‌ای بخش «آگهی‌های تجاری» ، از انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال ۱۳۹۲ است.

poster-asma-hosna


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>