سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
مدیرعامل «بهمن سبز» مطرح کرد:

دورخیز «دیدن این فیلم جرم است» برای رکوردشکنی/ سینما را احیا کنیم

jorm-movie

سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» عنوان کرد که «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان هدیه ما به سینما برای تزریق روح تازه است.

به گزارش سوره سینما، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری درباره آغاز اکران فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» گفت: «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان هدیه ما به سینما برای تزریق روح تازه است و امیدواریم قدر این هدیه دوستانه دانسته شود.

وی افزود: ما به عنوان سینمادار و پخش کننده، طی ماه‌های اخیر جلسات متعدد صنفی را با اهالی سینما گذاشتیم تا همگی برای احیای سینما و بازگشت رونق به آن کمک کنیم، اما متاسفانه عملاً اتفاقی نیافتاد.

این مدیر سینمایی ادامه داد: با این وجود ما در حوزه هنری دست روی دست نگذاشتیم و برای باورمان به سینمای ایران وارد عمل شدیم و چه در حوزه سالن سینما – علیرغم آنکه با پیگیری‌های متعدد همچنان وضعیت تغییر گروه شغلی سینماها نامعلوم است – به محض تغییر وضعیت شهرها به حالت زرد، دستور بازگشایی سینماهایمان را دادیم و از ابتدای هفته اخیر سینماهای ما در اکثر استان‌ها به روی مخاطبان باز است.

حسینی مطرح کرد: در عرصه پخش فیلم و تامین محتوای جذاب نیز پیش قدم شدیم و وقتی دیدیم سینماها بیش از ۳ ماه است با فیلم‌های تکراری و عملاً بدون محتوا روبه‌رو هستند، تصمیم به اکران فیلم خود گرفتیم و علیرغم ریسک‌های متداول، از امروز نمایش عمومی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» را در سینماها آغاز کردیم.

مدیرعامل «بهمن سبز» در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از استقبال مخاطبان در این شرایط چیست، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص این فیلم و انتظاری که مخاطبان از دیرباز برای تماشای آن می‌کشیدند، تصور ما این است که در همین شرایط هم فیلم به مرور با استقبال خوبی مواجه خواهد شد و چه بسا رکورد فروش فیلم‌های دوران کرونا را هم بشکند.

وی افزود: این در حالی است که ما سینماهای بخش خصوصی را به دلیل تعطیلی نداریم و من از آن‌ها دعوت می‌کنم اگر بنای احیای سینما را داریم نباید چشم انتظار به بیرون داشته باشیم و باید خود وارد عمل شویم. امیدوارم نمایش این فیلم جسورانه فتح بابی شود تا دیگر پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان نیز ترس را کنار بگذارند و فیلم‌های جدید وارد چرخه اکران کنند.

این مدیر سینمایی با درخواست بازنگری در وضعیت تعطیلی سینماهای تهران گفت: به هر حال همه می‌دانیم عمدتاً نیمی از فروش هر فیلم مربوط به شهر تهران می‌شود. در چنین شرایطی ما حتی در تهران یک پایگاه مشخص برای میزبانی از مخاطبانی که علاقه‌مندند این فیلم را روی پرده بزرگ سینما و در شرایط ایمن ببینند، نداریم. این موضوع مساعدت مسئولان را لازم دارد تا حداقل به شکل محدود به یکی دو سینمای ما اجازه فعالیت داده شود.

حسینی با اشاره به تصمیم دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برای برگزاری احتمالی اکران مردمی در صورت تغییر گروه شغلی سینماها، بیان کرد: به هر حال باید خدا را شکر کرد سرانجام امروز منافع ما در سینما و دوستان جشنواره فیلم فجر به هم نزدیک شده است و من امیدوارم با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر و گرم شدن تنور سینما، این فتح باب به استقبال مردم از جشنواره فجر منجر شود تا اکران سینمای ایران پس از جشنواره و عید امسال، اکران قابل قبول و احیاکننده‌ای باشد.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>