سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب

«زمانی برای مردن نیست» رکورددار فروش در ۵۴ کشور/ «ونوم ۲» در رتبه دوم قرار دارد

Venom-Die

فیلم سینمایی «زمانی برای مردن نیست» با بازی دنیل کریگ رکورد فروش آخر هفته گیشه‌های سینمای ۵۴ کشور را زد.

به گزارش سوره سینما، «زمانی برای مردن نیست» از مجموعه فیلم‌های جیمزباند رکورد فروش فیلم آخر هفته در ۵۴ کشور (جز آمریکای شمالی) در دوران کرونا را زد.

این در حالی است که «زمانی برای مردن نیست» اولین فیلم هالیوودی محسوب می‌شود که رکورد فروش صد میلیون دلاری آخر هفته را بدون اکران در چین که اخیراً جای آمریکا را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار اکران فیلم‌های سینمایی گرفته، شکسته است و با فروش ١١٩ میلیون دلاری در صدر جدول قرار دارد.

پیش‌ازاین پیش‌بینی‌ها حاکی از فروش حدود ٩٠ میلیون دلاری فیلم «زمانی برای مردن نیست» بوده است اما استقبال آن در بازارهای بریتانیا، آلمان، اسکاندیناوی، هلند و ژاپن بسیار بالا بوده است.

این فیلم با فروش ٣۵ میلیون دلاری در بریتانیا با اختصاص ٨٧ درصدی از فروش کل گیشه، به بهترین آخر هفته از نمایش «انتقام‌جویان: آخر بازی» تا به امروز بوده است.

لازم به ذکر است «زمانی برای مردن نیست» با فروش ۱۵ میلیون دلاری در ١٣٠٠ سینما در آلمان همراه بوده و ۵.۵ میلیون دلار در ژاپن را به خود اختصاص داده است و از فیلم «اسپکتر» بیست و چهارمین قسمت از سری فیلم‌های جیمزباند نیز پیشی گرفته است.

شکست رکورد فیلم‌های جیمزباندی در هلند، با فروش ۴ میلیون دلاری از جمله موفقیت‌های این فیلم در نمایش است و فروش ۴.۵ میلیون دلاری در دانمارک با جمعیت ۵ میلیون نفر را به خود اختصاص داده و با افزایش ۱۷ درصدی از فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» پیشی گرفته است.

گفتنی است «زمانی برای مردن نیست» در سوئد و فنلاند نیز رکورد فروش مجموعه فیلم‌های جیمزباند را زده است.

همچنین فیلم ضدقهرمان «ونوم ۲» با بازی تام هاردی، با فروش ٩٠ میلیون دلاری در جایگاه دوم فروش قرار گرفته و رکورد فروش آخر هفته در روسیه را با ١٣ میلیون دلار شکست. جالب است بدانید فیلم «ونوم» بیشترین فروش پس از آمریکا را در روسیه به خود اختصاص داده که نشان از علاقه روس‌ها به این فیلم و بازاریابی ماهرانه سونی در این سرزمین است.

شایان‌ذکر است فیلم «تل‌ماسه» در مدت ۳ هفته توانست به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در بازارهای غیر آمریکای شمالی رسیده و به ۱۶ درصد فروش بیشتر نسبت به فیلم «تنت» و ۶۳ درصد بیشتر از فیلم پرحاشیه اسکارلت جوهانسون «بیوه سیاه» دست یابد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>