سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

تفاوت «تل‌ماسه» با فیلم‌های مارول از دیدگاه جاش برولین

Dune-Josh-Brolin

جاش برولین از تفاوت ساخت فیلم سینمایی «تل‌ماسه» با فیلم‌های مارول بر اساس اقتباس از کتاب می‌گوید.

به گزارش سوره سینما، جاش برولین نقش «گِرنی هَلِک» را در فیلم پرستاره «تل‌ماسه» (Dune) بازی می‌کند. تیموثی شالامی، زندیا، جیسون ماموآ و آسکار آیزاک از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

برولین که ستاره اصلی فیلم «ددپول ۲» (Deadpool 2) و « انتقام جویان» (Avengers) بوده است به بداهه پردازی هنگام فیلم‌برداری این فیلم‌ها اشاره داشت و درباره تفاوت‌های اصلی آنان با «تل‌ماسه» گفت: شرکت مارول یک کامیک بوک چند صفحه‌ای منتشر کرد و تصور ما بر این بود که قصه بر اساس منبع ساخته می‌شود اما زمان تولید فیلم، قصه مجدد تغییر اساسی پیدا کرده و بداهه پردازی حضور کاملی در صحنه داشت. اما در ساخت «تل‌ماسه» ما منبع موثقی داریم که به‌راحتی نمی‌توانیم جزئیات داستان کتاب را تغییر دهیم. در این فیلم صرفاً با تغییرات جزئی به دنبال نمایش بهتر دنیای داستان بوده‌ایم. این در حالی است که در ساخت «تل‌ماسه» از سازه‌های پیش‌ساخته عظیمی در منطقه‌ای وسیع استفاده شد اما ساخت فیلم‌های مارول اکثراً متکی به قوه تخیل خودمان بوده است.

بر اساس نظریات برولین، ساخت فیلم اقتباسی از کتاب، اصولی‌تر از سیاست تغییر داستان هنگام فیلم‌برداری فیلم‌های مارول است. اگرچه برولین اشاره‌ای به خوب و بد بودن دو شیوه نداشت اما او هنگام ساختن «تل‌ماسه» لذت فراوانی برده است. وی در مصاحبه‌ای گفت: «تل‌ماسه» یک شاهکار سینمایی است که توأم با شخصیت‌پردازی همه کاراکترها، قصه را هم جلو می‌برد و حق مطلب در این داستان ادا می‌شود.

بازیگر «تل‌ماسه» با تاکید بر آشنایی بینندگان با کتاب «تل‌ماسه» به بسته بودن دست آنها در تغییر داستان فیلم اشاره کرد درحالی‌که در فیلم‌های مارول به علت عدم آگاهی بینندگان از اتفاقات پیش رو، دست آنان برای تغییر قصه باز است.

گفتنی است در حال حاضر «تل‌ماسه» سیصد میلیون دلار فروش جهانی داشته است و قسمت دوم آن سال ۲۰۲۳ پخش خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>