سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

شبکه بی بی سی تسلیم مگان و شاهزاده هری شد

meghan-and-harry

شبکه بی بی سی عنوان قسمت بعدی مستند خاندان سلطنتی را از «مگ اگزیت» به نام دیگری تغییر داد.

به گزارش سوره سینما، شبکه بی بی سی (BBC) نام قسمت دوم مستند «شاهزاده و رسانه» (The Princes and the Press) را بدلیل ضد زن بودن از «مگ اگزیت»* (Megxit) به «ساسکس اگزیت» (Sussexit) تغییر داد.

عبارت «مگ اگزیت» به کررات توسط نشریه ها و جراید استفاده می شود، این عبارت اشاره به تصمیم جدایی شاهزاده هری و مگان از خاندان سلطنتی دارد.

اتهام ضد زن بودن اصطلاح «مگ اگزیت» واهی است؛ زیرا این عبارت ترکیب اصطلاح مشهور «بریگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و چند حرف اول اسم «مگان» است. شاهزاده هری نیز از مخالفان سر سخت استفاده از اصطلاح «مگ اگزیت» است و این عبارت را «ضد زن» می خواند.

قسمت دوم این مستند، دوشنبه هفته آینده پخش خواهد شد. این قسمت تصویر کلی از عدم حمایت خاندان سلطنتی از مگان و شاهزاده هری را ترسیم خواهد کرد. همچنین مسئله حمایت اعضای خاندان سلطنتی از یک نشریه خبری را نیز در این قسمت خواهیم دید. این نشریه و مگان کارشان به دادگاه کشیده شده بود که حمایت اعضای خاندان از نشریه و نه از مگان، نکته جالبی است.

دفتر ملکه در بیانه رسمی به واهی بودن ادعاهای ذکر شده در دو قسمت اول مستند اشاره کرد.

* عبارت «مگ اگزیت» متشکل از کلمه «مگان» و «اگزیت» یعنی خروج است. به اصطلاح «خروجِ مگان» از خاندان سلطنتی!


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>