سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

انتقاد عروس پرحاشیه ملکه از هالیوود

prince-harry-meghan-

مگان مرکل همسر شاهزاده هری از نحوه به‌تصویر کشیدن زنان آسیایی در هالیوود، انتقاد کرد.

به گزارش سوره سینما، مگان مرکل بازیگر نه چندان صاحب نام و همسر مشهور شاهزاده هری، چند وقتی بود که در تیتر اخبار قرار نداشت و به‌همین دلیل تصمیم گرفت تا با اظهار نظر جدید، دوباره در کانون توجه قرار بگیرد. مرکل در پادکست خود به نحوه نمایش زنان آسیایی به عنوان «زن اژدهایی» (dragon lady) گلایه کرد. او مستقیما به «بیل را بکش» (kill bill) و «آستین پاورز» (austin powers) اشاره کرد و بیان کرد که در این دو اثر، زنان آسیایی را یا بصورت اغراق‌‌ آمیز اغواگر و یا بسیار خشن نشان می‌دهند.

مرکل افزود: فقط این دو فیلم نیست که زنان آسیایی را اغواگر و خشن نشان می‌دهند، اوضاع بسیار خراب‌تر است. نمونه‌های بسیاری در صنعت سرگرمی ما وجود دارد.

اگرچه مرکل نمونه دیگری را به زبان نیاورد، اما او بمانند دیگر لیبرال‌ها، وظیفه خود دید تا با نابرابری در هالیوود مبارزه کند. بیل مار مجری یکی از پر بیننده ترین برنامه خبری هفتگی در آمریکا درباره این قبیل از اقدامات لیبرال‌ها گفته است: ما (لیبرال‌ها) باید از اینکه بیشتر از قربانی، بما برخورده است، دست برداریم.

لوسی لیو بازیگر نقش اورن ای شی در «بیل را بکش» در مصاحبه‌ای با نظری مشابه روبرو شد؛ مصاحبه گر به لیو گفت: عموم این زنان اژدهایی، حیله گر و زیرک هستند، آنها با اغواگری سعی در فریب مردان دارند. لیو در پاسخ گفته بود که تارانتینو زنان دیگر در فیلم را نیز با صفاتی مشابه نمایش داده بود و این اتهامات هیچ پایه و اساسی ندارد.

لیو در ادامه افزود: چرا کسی برچسب زن اژدهایی را به اوما تورمن، ویویما ای فاکس و دریل هنا نزد؟

این اظهار نظرها در شرایطی رقم خورده که هالیوود فعلی در تلاش است تا با به تصویر کشیدن کاراکترهای جدید آسیایی‌تبار خود را حامی شعار Diversity نشان دهد اما با این حال هنوز نمایش کلیشه‌ای قومیت‌ها یکی از موضوعات پر حاشیه و پر بحث در سطح جهان است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>