سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

اظهارنظر دروغین دی‌کاپریو درباره «بزرگترین آلوده‌کننده هوا»

DiCaprio-Ship

با ادعای دروغین لئوناردو دی‌کاپریو درباره «بزرگترین آلوده‌کننده هوا»، بار دیگر پرده از چهره ریاکار یک ستاره هالیوودی برداشته شد.

سوره سینما – ادعای دیکاپریو: با احتساب جمعیت، ما (آمریکا) «بزرگترین آلوده‌کننده هوا» هستیم؛ دانشمندان دهه‌ها است که به این حقیقت اشاره دارند.

این ادعا از زبان آن ریاکاری بر آمده است که تمامی سفرهایش را با هواپیمای شخصی انجام می‌دهد و یک عاشق و مالک کشتی تفریحی «هوا آلوده کن» تمام‌عیار است.

این ادعا بر اساس اطلاعات «ورلدومیتر» (Worldometer) غلط است. کشور چین «بزرگترین آلوده‌کننده هوا» در جهان است.

دیکاپریو طی مصاحبه‌ای که با وبسایت ددلاین داشت گفت: فقط ۹ سال به «زنگ هشدار» سیاره زمین باقی‌مانده است. دیکاپریو اخیراً در «بالا را نگاه نکن» (Don’t Look Up) فیلم مثلاً محیط زیستی، برای نتفلیکس بازی کرده بود. در پایان این فیلم، بشر به دلیل یک فاجعه محیط زیستی نابود می‌شود.

دیکاپریو در ادامه مصاحبه افزود: دقیقا مثل فیلم، یک «زنگ هشدار» وجود دارد. من معتقدم بدلیل سستی در انتقال به انرژهای غیر فسیلی، یک نگرانی جمعی درباره ابر قدرت ها اعم از بخش خصوصی و دولت ها وجود دارد. ما فقط ۹ سال وقت داریم. *

دیکاپریو تمام این اظهارات را داشت تا بستری برای تبلیغ کمپین انتخاباتی دموکرات ها انتخابات امسال بشود.

دیکاپریو یکی از شاخص ترین چهره های مثلا حامی «محیط زیست» است. او در سال ۲۰۱۶ توسط یک هواپیمای شخصی «هوا آلوده کن»، ۸۰۰۰ مایل به مراسمی سفر کرد تا جایزه «حامی محیط زیست» را بگیرد!

تعداد بسیار زیادی از سلبریتی ها مواضع مشترکی با دیکاپریو دارند. آنها با هواپیما های شخصی سفر می کنند و کشتی تفریحی دارند. ولی برای نمایش، در مراسم های «حمایت از محیط زیست» شرکت کرده و به حمد و ستایش یکدیگر می پردازند. شایان ذکر است که هیچ یک از این سلبریتی های نگران، چین و هند را در سیبل انتقاد قرار نمی دهند. این حقیقت که هالیوودی بشدت از چینی ها می ترسند، بر کسی پوشیده نیست. سال گذشته، جان سینا کشتی کچ کار و ستاره هالیوود (نماد مردهای قلدر و قوی هیکل آمریکایی)، بر روی زانوهایش افتاد و از دولت کمنیستی چین طلب بخشش کرد. جان سینا در مصاحبه ای از تایوان به عنوان یک «کشور» نام برد که سبب خشم دولتمردان چینی شد. جان سینا برای اینکه «سریع ۹» (Fast9) در چین اکران شود و خوب بفروشد، به این ذلت افتاد.

هر وقت که سلبریتی ها و لیبرال ها، از استفاده از هواپیماهای شخصی و کشتی های تفریحی، پرهیز کردند، می توان برای شعار های «حمایت از محیط زیست» آنان ارزش قائل شد. این افراد در وهله اول باغچه خویش را بیل بزنند و بعد نگران دولت ها و دیگران باشند.

* عیب کسان منگر و احسان خویش
دیده فرو کن به گریبان خویش

آینه روزی که بگیری به دست
خود شکن آنروز مشو خودپرست


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>