سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «لایه‌های دروغ» برگزار شد؛

رامین سهراب: ترس از بازگشت سرمایه ندارم

Ramin-Sohrab

رامین سهراب کارگردان «لایه‌های دروغ» گفت: ترس از بازگشت سرمایه ندارم چون این فیلم بین‌المللی است و اگر با یورو آن را حساب کنیم سرمایه برمی‌گردد.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به کارگردانی و نویسندگی رامین سهراب در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رامین سهراب در مورد سینمای اکشن سینمای ایران گفت: من خیلی دوست دارم اکشن ایران را زنده کنم، دهه جمشید هاشم‌پور فیلم‌های اکشن خوبی داشتیم که در سطح جهانی قابل‌قبول بودند بعد از آن اکشن کم‌رنگ شد تا اینکه اژدها وارد شد.

وی در مورد ایرانی شدن فیلم گفت: دلیل انگلیسی صحبت‌کردن بادی‌گاردها دو علت داشت یکی اینکه می‌خواستیم فیلم را اینترنشنال کنیم و دوم اینکه به‌خاطر پخش این فیلم در خارج از کشور مجبور بودیم بخشی از فیلم را انگلیسی زبان فیلم‌برداری کنیم.

سهراب در مورد بازیگری خود به‌عنوان نقش اصلی فیلم نیز توضیح داد: اگر بازیگری در ایران بود که حرکات من در این فیلم را بتواند اجرا کند باکمال‌میل فیلم بعدی من نقش اول است.

وی ادامه داد: باور کردن این داستان بسیار سخت خواهد بود اما متأسفانه خیلی‌ها می‌خواهند فیلم ما را با خیلی‌های دیگر مقایسه کنند اما اگر مردم با فکر باز بیایند و فیلم را با یک ذهن باز ببینند قطعاً لذت خواهند برد.

این کارگردان در مورد نقش کامران تفتی به‌عنوان پلیس فیلم گفت: خیلی دوست داشتم پلیس فیلم، پلیسی باشد که با دیدن آن از کاریزمای او لذت ببرند.

وی در مورد بازگشت سرمایه فیلم نیز توضیح داد: ترس از بازگشت سرمایه ندارم چون این فیلم بین‌المللی است و اگر با یورو آن را حساب کنیم سرمایه برمی‌گردد.

سهراب گفت: به نظر شما لازم نیست که ایران را یک شکل دیگری نشان دهیم؟ اگر فیلم‌های اکشن خارجی را نگاه کنید متوجه می‌شوید که دیالوگ حرف اصلی را نمی‌زند. این فیلم؛ فیلم داستان نیست بلکه اکشن است و اکشن بر روی صحنه‌ها سوار هستند.

وی ادامه داد: من می‌دانم ژانر کمدی در ایران خیلی موفق است و دوست دارم فیلم کمدی اکشن هم بسازم.

محسن صرافی؛ تهیه‌کننده فیلم در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران که فیلم را به سخره گرفت، گفت: برخی نظرات محترم است مگر اینکه توهین باشد! بهتر است که پاسخ به برخی سؤالات را ندهم. در مورد اینکه شوخی اتفاق افتاده باید بگویم از سال ۹۰ این فیلم در حال کار شدن است و ای‌کاش می‌دیدید که بچه‌هایی حتی از روستاهای دورافتاده ویدئوهای اکشن برای ما می‌فرستند که شایسته این قضاوت‌ها نیستند. رامین سهراب به روابط ایران و این متلک‌ها آشنا نیست!

وی افزود: این فیلم تلاشی بوده برای سینمای اکشن و به نظر من سازنده هم بوده است من هیچ شوخی با هیچکس ندارم و ۱۰ سال عمر همه این عوامل رفته تا این فیلم ساخته شود تجربه‌ای بوده که حتماً در آینده پخته‌تر هم می‌شود.

وی در مورد مشارکت بنیاد فارابی هم توضیح داد: نوع مشارکت فارابی صرفاً بحث مالی نبوده است. در مورد بسیاری از اتفاقات این فیلم لازمه این است که هماهنگی‌هایی میان دو کشور انجام شود و برای این فیلم این اتفاق افتاد که به فهم خودم فارابی به تمامی این موضوعات رسیدگی کرد و باعث شد مشکلات ما رفع شود.

این تهیه‌کننده افزود: همان‌طور که ما برای تولید این فیلم جسارت به خرج دادیم هیئت انتخاب هم برای انتخاب آن جسارت به خرج داده است و فکر کرده شاید برای برخی ذائقه‌ها بهتر است که این فیلم هم در جشنواره حضور داشته باشد. زمانی که ما در جشنواره قرار می‌گیریم حتماً قوانین آن را پذیرفته‌ایم.

نادر فلاح؛ بازیگر این فیلم گفت: قطعاً کار منتقدین روی کیفیت سینمای ایران مؤثر خواهد بود من کارگر سینمای ایران هستم و تصورم این است که اکشن یکی از ژانرهای سینمای ایران است. برای من قابل‌باور بود که این فیلم می‌تواند روی پرده سینمای جذاب باشد. هر فیلمی را که در سینمای ایران بازی می‌کنم از آن دفاع می‌کنم. وی افزود: سینمای اکشن ایران هم قرار است قد بکشد. درست است این فیلمنامه خیلی ضعف دارد اما فراموش نکنیم که در یک جامعه جوان چقدر می‌تواند کمک کند که جوانان به سمت ورزش بروند. من کار اشتباهی نکردم که در این فیلم بازی کرده‌ام.

مجید سعیدی گفت: از ۲۷ سال قبل نقش‌هایم را با همین نقش‌های منفی آغاز کردم و گذشت تا امروز که واقعاً دوست داشتم در این فیلم بازی کنم. نقش‌های منفی حتی اگر کوتاه باشد من آن را کار می‌کنم.

وی در مورد انگلیسی صحبت‌کردنش نیز توضیح داد: باید بگویم که من انگلیسی نبودم چرا که من در فیلم هم ایرانی هستم و از کف شهر آمده‌ام پس قرار نیست انگلیسی غلیظ صحبت کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>