سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

حضور سیاستمداران در سریال‌های آمریکایی

Barak-Obama

در طول تاریخ تلویزیون آمریکا، سیاستمداران و چهره‌های برجسته حضوری مختصر اما به‌یادماندنی در سریال‌ها داشته‌اند.

به گزارش سوره سینما، کَمیو (Cameo) به حضور مختصر یک کاراکتر معروف و یا یک شخص واقعی معروف در یک اثر هنری گفته می‌شود. چیزی که در زبان فارسی به حضور تک‌جلوه مشهور است. تکنیکی که آلفرد هیچکاک، کارگردان نام آشنای بریتانیایی در فیلم‌های خود آن قدر از آن بهره برد که اکنون این تکنیک با عنوان «حضور هیچکاکی» هم شناخته می‌شود. در طول تاریخ تلویزیون آمریکا، کمیوهای شایان‌ذکری داشته‌ایم. از حضور بازیگران محبوب سریال‌های پیشین گرفته تا فیلم‌های سینمایی، سلبریتی‌ها و یا حتی سیاستمداران. در ادامه به کمیوهای جالب سیاستمداران در مجموعه‌های تلویزیونی خواهیم پرداخت.

* حضور باراک اوباما در مجموعه «زنده شنبه‌شب» (SNL)

باراک اوباما در سال ۲۰۰۷ سناتور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بود. او در مجموعه کمدی «زنده شنبه‌شب» به‌صورت سرزده در میهمانی بیل و هیلاری کلینتون ظاهر شد. امی پولر نقش هیلاری را بازی می‌کرد. در این میهمانی سیاستمداران معروفی با پوشیدن لباس‌های نمادین (روز هالووین بود) مهمان کلینتون بودند. آخرین نفری که به این میهمانی رسید، اوباما بود. وقتی کلینتون اوباما را دید از او پرسید: چرا تغییر چهره نداده‌ای؟ اوباما پاسخ داد: من چیزی برای پنهان کردن ندارم!

* حضور فرماندار کریس کریستی در مجموعه کمدی «برنامه مایکل جی فاکس» (The Michael J. Fox Show)

کریس کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی در سال ۲۰۱۳ در مجموعه «برنامه مایکل جی فاکس» حضور پیدا کرد. در این قسمت، مایکل فاکس به طور کمیک فراموش می‌کند که قراری با کریستی داشته است.

وقتی مردم کریستی را در این مجموعه دیدند از وی پرسیدند که آیا قصد ترک سیاست به مقصد هالیوود را دارد که او در پاسخ هوادارانش را از ماندن در سیاست مطمئن کرد.

* حضور نوت گینگریج رئیس کنگره در مجموعه «مورفی براون» (Murphy Brown)

«مورفی براون» مجموعه‌ای بود که حول کاراکتر براون می‌گذشت. او در این مجموعه مهمانانش را به تمسخر می‌گرفت و با آنان شوخی می‌کرد. گینگریج در پاسخ به دعوت گفت: من جنبه‌اش را دارم. پس از پخش این قسمت براون گفت: گینگریج آن‌قدرها هم عصبانی نشده بود. او به‌صورت اتفاقی در سریال «پارک‌ها و تفریحات» نیز حضور پیدا کرد. او برای صرف نهار به رستورانی رفته بود که دست‌برقضا لوکیشن یکی از اپیزودها بود. (گینگریج رئیس مجلس کنگره یکی از بزرگ‌ترین مخالفان لیبرال‌ها بود و به‌محض شنیدن ملغمه‌های آنان در صحن مجلس، سریعاً عصبانی می‌شد)

* حضور جان کری در مجموعه کمدی «به‌سلامتی» (Cheers)

جان کری قبل از آنکه وزیر خارجه شود، دو دهه سناتور از ایالت ماساچوست بود. او در اطراف لوکیشن همیشگی سریال «به‌سلامتی» با دو بازیگر اصلی مواجه شد. این دو کاراکتر نمی‌دانستند که کری را کجا دیده‌اند ولی از او درخواست امضا کردند. سپس از او پرسیدند که کیست و کری خود را معرفی کرد. پس از چند لحظه این دو کاراکتر می‌پندارند که آنان یک سناتور داستانی را نیز می‌شناسند.

* حضور تیپ اونیل در مجموعه «به‌سلامتی» (Cheers)

تیپ اونیل نماینده مجلس کنگره از ماساچوست، حضور چراغ خاموشی در یکی از قسمت‌های این مجموعه داشت. شایان‌ذکر است که «به‌سلامتی» یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در تاریخ آمریکا است. حضور دو تن از شناخته‌شده‌ترین سیاستمداران یک ایالت در این اثر، نشانگر پلتفرم بزرگ «به‌سلامتی» بود.