سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

«آنچارتد» در صدر گیشه سینماهای آمریکا

Uncharted-1

فیلم سینمایی «آنچارتد» به کارگردانی روبن فلیشر با فروش ۵۱ میلیون دلاری در صدر گیشه سینماهای آمریکا قرار گرفت.

به گزارش سوره سینما، این روزها اقتباس از بازی‌های کامپیوتری در فیلم‌ها با استقبال تماشاگران همراه شده است. مقوله‌ای که پیش‌تر امری ریسکی تلقی می‌شد. «آنچارتد» (Uncharted) پس از چهار روز ۵۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته است. این اثر در مجموع ۱۳۹ میلیون دلار در گیشه‌ها جهانی فروخته است. اغلب استودیوها نگران فروش فیلم‌هایشان در دنیای اکران هم‌زمان با پخش آنلاین هستند؛ اما کمپانی سونی ۴۵ روز به عنوان‌های اصلی خود فرصت درخشیدن در گیشه‌ها را داده است. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) ، «ونوم: بگذار کارنج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) ، «شکارچیان روح» (Ghostbusters: Afterlife) و «آنچارتد» تاکنون بیش از ۳ میلیارد دلار فروش داشته است. «مرد عنکبوتی» هنوز می‌فروشد و این هفته در رتبه سوم قرار داشت. پیش‌بینی می‌شود که این اثر به ۸۰۰ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی برسد.

«سگ» (Dog) با فروش ۱۵ میلیون دلاری، آغاز خوبی داشته است. از نکات قابل توجه، استقبال پور شور زنان از این اثر بوده است. ۵۴ درصد تماشاگران این فیلم زن بوده اند که بیش از نیمی از آن ها بیشتر از ۳۵ سال سن داشته اند. گویا حتی زنان نیز به تماشای فیلم هایی که با تبلیغات گسترده، برچسب فمینیست را بر روی پیشانی خویش می زنند، نمی روند. فیلم بسیار ضعیف «۳۶۵» از آن دست فیلم های لیبرالی/فمینیستی بود که شکست بسیار سختی در گیشه خورد (اینجا بخوانید). «سگ» فیلمی است که داستان سفر یک کهنه سرباز را با یک سگ دنبال می کند. المان هایی که در ذهن مخاطب، متریال مورد علاقه زنان را تداعی نمی کند. (اینجا بخوانید).

کمپانی سونی تبلیغات بسیار هوشمندانه‌ای برای «آنچارتد» کرده است. آنها از هفته منتهی به فینال مسابقات فوتبال آمریکایی، باکس تبلیغات تلویزیون را قبضه کرده بودند و با اقدامی که به «مارکتینگ ۳۶۰ درجه» معروف است روز مسابقه فینال در همه‌جا بودند. از تبلیغات حاشیه استادیوم گرفته تا تلویزیون و اینستاگرام اینفلوئنسرها و حتی تبلیغ توسط چتربازان.

Uncharted-2

بر اساس گزارش (iSpot) ، سونی در حدود ۲۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات تلویزیونی در آمریکا کرده است که ثمر آن ۱٫۲ میلیارد دلار فروش در گیشه آمریکای شمالی بوده است. کمپانی وارنر در مقایسه حدود ۲۶ میلیون دلار تاکنون فقط هزینه تبلیغ «بتمن» (The Batman) کرده است که به احتمال بسیار قوی مجموع فروش جهانی «بتمن» از فروش «مرد عنکبوتی» فقط در آمریکا، فراتر نخواهد رفت.

شبکه‌های اجتماعی نیز نقش بزرگی در موفقیت سونی داشته‌اند. تام هالند بازیگر اصلی دو اثر اخیر از کمپانی سونی، در حدود ۶۸ میلیون فالوور دارد که هر پست مرتبط با «آنچارتد» توسط ۶ میلیون نفر در اینستاگرام دیده می‌شد. مارک والبرگ با ۴۶ میلیون فالوور نیز کمک شایانی برای موفقیت فیلم کرده است. بیش از ۵۲۳ میلیون دفعه نام این اثر در رسانه‌های اجتماعی آمده است.

چنینگ تاتوم برای تبلیغ «سگ» از قدرت پلتفرم شبکه‌های اجتماعی نیز بهره برد. او با همکاری با ۱۰۰ Thieves Esports و اجرای حمله کنترل شده توسط سگ تربیت شده در فیلم به گیمرها، بیش از ۲۰۰ میلیون بار دیده شد. تاتوم با (DraftKings) که یکی از سرمایه‌گذاران فیلم بود نیز کمپین تبلیغاتی برای فینال مسابقه فوتبال آمریکایی ارائه کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>