سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۳:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

برندن سندرسون ۲۰ میلیون دلار در سه روز جمع کرد

Brandon-Sanderson

برندن سندرسون نویسنده مجموعه کتاب‌های افسانه‌ای، توانست ۲۰ میلیون دلار ظرف سه روز به‌واسطه سرمایه‌گذاری جمعی، برای نوشتن مجموعه رمان جدیدش جمع آوری کند.

یه گزارش سوره سینما، سندرسون با پایان دادن به مجموعه رمان‌های «چرخ زمان» (Wheel of Time) بر سر زبان‌ها افتاد. سپس او مجموعه «زاده مه» (Mistborn) را نوشت که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نشریه نیویورک تایمز قرار گرفت. سندرسون با آغاز سری کتاب‌های «استورم لایت» (Stormlight Archive) در سال ۲۰۱۰، بزرگترین پروژه زندگی‌اش را آغاز کرد. کتاب اول این مجموعه بنام «طریق شاهان» به فارسی ترجمه شده است. تاکنون چهار جلد از این سری منتشر شده است که به گفته سندرسون، مجموعه‌ای ده قسمتی است.

سندرسون روز اول مارچ هوادارانش را غافل گیر کرد. او در کانال یوتیوبش بصورت زنده خبر داد که در دوسال اخیر مشغول به نوشتن مجموعه رمانی بوده است. او توانست ۲۰ میلیون دلار ظرف سه روز به‌واسطه سرمایه‌گذاری جمعی، برای نوشتن مجموعه رمان جدیدش جمع آوری کند. تمام کسانی که در سرمایه‌گذاری شرکت کرده‌اند، این چند کتاب را زودتر از بازار دریافت خواهند کرد.

وی افزود: ما نام این چهار جلد را هر هفته در یوتیوب منتشر خواهیم کرد. فصل اول هر کتاب را نیز خودم می‌خوانم. کتاب‌ها به ترتیب در ژانویه، آپریل، جولای و اکتبر سال آتی منتشر خواهند شد. قیمت هر کتاب الکترونیکی ۴۰ دلار و کتاب صوتی ۶۰ دلار خواهد بود.

شایان ذکر است که سندرسون کمپین جمع‌آوری سرمایه جمعی را با امید دریافت یک میلیون دلار شروع کرد که در شگفتی همگان توانست بیست میلیون دلار جمع کند. حدود ۸۴ هزار نفر در این کمپین شرکت کرده‌اند.

تا این لحظه بیش از ۲۶ میلیون دلار برای این کمپین جمع آوری شده است. این مبلغ به واسطه یکصد و ده هزار نفر سرمایه‌گذار جمع‌آوری شده است. این عدد یعنی بیش از یکصد هزار نفر این مجموعه کتاب را خریداری کرده‌اند.

وبسایت اسلیت در گزارشی درباره این خبر اشاره داشت که تعدادی از نویسندگان واکنشی آغشته به حسادت به موج به وجود آمده داشته‌اند.

سندرسون این کمپین را نه برای مقابله با وبسایت آمازون بلکه بعنوان یک جایگزین برای آمازون به راه انداخت.