سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۴:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب

پرده پایانی داستان جانی دپ و امبر هرد

johnny-depp

جانی دپ برای نجات از مخمصه‌ای که خود مسبب آن است، از امبر هرد خواستار ۵۰ میلیون دلار جبران خسارت برای آبروی رفته و فیلم‌هایی که از دست داده و خواهد داد، شده است.

به گزارش سوره سینما، جانی دپ در سال ۲۰۱۹ از امبر هرد به مبلغ ۵۰ میلیون دلار شکایت کرده است. دپ ادعا کرده است که یادداشتی که امبر هرد برای واشینگتن پست در سال ۲۰۱۸ نوشت، سبب شد تا او آبرویش برود و از بازی در بلاک باستر «جانوران شگفت انگیز» (Fantastic Beasts) ، «دزدان دریای کارائیب» (Pirates of the Caribbean) و چند پروژه دیگر محروم بشود. دپ در ادامه مدعی شده است که امبر هرد فردی است که او را مورد ضرب و شتم قرار می‌داده است نه آنطوری که رسانه‌ها وانمود کرده اند. (رسانه‌ها از دپ به عنوان کسی که هرد را کتک می‌زده یاد می‌کنند.)

امبر هرد در واکنش به این شکایت، ۱۰۰ میلیون دلار از جانی دپ خواستار جبران خسارت شده است. تلاش‌های دپ برای رفع این شکایت، ناکام مانده است. دپ در شکایت دیگری که از نشریه سان کرده بود نیز پیروز نشد. شایان ذکر است دپ ۷ میلیون دلار برای پایان طلاق به امبر هرد پرداخته است. امبر هرد ادعا کرده بود که این مبلغ را به بیمارستان کودکان و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اهدا خواهد کرد. تاکنون او این مبلغ را اهدا نکرده است که وکلای دپ می‌خواهند از این امر به عنوان هرچه بهتر شناختن کاراکتر هرد، در دادگاه علهیش استفاده کنند. وکلای هرد در پاسخ به این اتهام گفته اند که هرد هنوز فرصت نکرده تا این پول را اهدا کند!

دادگاه میان این دو چند روزی است که به صورت رسمی آغاز شده است. هر دو طرف اسناد و شهود جدیدی برای دفاع از موضعشان به دادگاه آورده اند. جیمز فرانکو، پال بتانی، ایلان ماسک، پلیس لس آنجلس و تعدادی سلبریتی دیگر. در میان مدارک، پیامک‌ها رد و بدل شده میان دو طرف پرونده با اطرافیانشان نیز جز مدارک دادگاه قرار گرفته است. پیامک‌های میان امبر هرد و جیسون موموا، امبرد هرو و کارگردان «آکوامن»، جانی دپ و جی کی رولینگ و… دپ در دادگاه جدید تعداد کارشناس پزشک قانونی و تصاویر دیجیتالی آورده تا درباره کبودی‌های صورت هرد نظر بدهند. آنها می‌خواهند نوع کبودی‌های به وجود آمده را با داستان هرد از نحوه به وجود آمدنشان تطبیق دهند. اگر ثابت شود، دپ پیامکی مبنی بر خفه کردن هرد در آب و سپس سوزاندن جنازه اش، به پال بتانی فرستاده بود. او از بتانی خواسته بود تا با همکاری یکدیگر هرد را خفه کرده و برای مظمئن شدن از مرگش، جسدش را بسوزانند. دعواهای میان این دو حتی پیش ار ازدواجشان هم رخ داده بود. از سال ۲۰۱۳ به بعد، هرد در دادگاه انگلیس شهادت دادکه جانی دپ او را مورد ضرب و شتم قرار می‌داده است. حال اینکه علی رغم رفتارهای دپ، چرا امبر هرد با او ازدواج کرد، جای سوال دارد. اگر دپ واقعاً این هیولایی که هرد توصیف می‌کند است، چرا رسماً با او زیر یک سقف رفت؟ آیا می‌خواست تا با رسمی شدن ازدواج انتقام خشونت‌های دپ را بگیرد؟ آیا هرد رفتارهای خضمانه دپ را با اغراق بازگو می‌کند؟ و چند سوال دیگر که ذهن مردم را درگیر کرده است. هرد اذعان داشته است که پدرش فردی بوده که مادرش را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده؛ از آن طرف دپ نیز  مادرش را فردی خشن و پرخاشگر توصیف کرده. گویا امبر هرد تبلور پدرش را در  جانی دپ می‌دیده و جانی دپ امیر هرد را نمونه مادرش.

در مجموع جانی دپ ۳۸ شاهد و امبر هرد ۸۱ شاهد به دادگاه معرفی کرده اند. این دادگاه به صورت زنده در حال پخش است و پیش بینی می‌شود که چند هفته به طول بیانجامد.

از آن طرف وکیل هرد جزئیاتی از رفتارهای خشن دپ را بیان کرده که دادگاه انگلیسی در سال ۲۰۲۰ باور کرد. گویا دپ حتی قسمتی از موهای هرد را هنگام کشیدن او روی زمین کنده است. چیزی که تا حدودی دو طرف به آن اعتراف کرده اند بدین شرح است که هر دوطرف می‌گویند ما دعواهای فیزیکی داشته ایم، نکته این است که چه کسی مهاجم و چه کسی مدافع بوده؟ و چه کسی دعوای فیزیکی را شروع کرد؟ نشریه دیلی میل به یکی از مکلمات تلفنی این دو دسترسی پیدا کرد و آن را منتشر کرد. در این مکالمه هرد اعتراف می‌کند که تعدای کوزه و اقلام دکوری را به در و دیوار کوبیده است و فضای خانه را بر هم زده است. از صحبت‌ها پیداست که هرد شروع کننده پرتاب کردن اشیا ها در خانه‌ها و حتی کشورهای مختلف بوده است! هرد در ادامه این مکالمه اعتراف کرد که دپ را کتک می‌زده. در هیچ جای این مکالمه صحبتی از برخورد فیزیکی دپ با هرد نیست؛ فقط هرد در اکثر مواقع ضارب دعواها بوده است. جانی دپ در این مکالمه بیشتر لحن ملتمسانه به خود گرفته است. جانی دپ اشاره دارد که امبر هرد او را با مشت زده ولی امبر هرد تاکید می‌کند که انگشتانش را نفشرده بود. در ادامه این مکالمه هرد می‌گوید که اگر دعواها به مرحله توهین‌های رکیک و یا فیزیکی شدن رسید، دو طرف خونسردی خود را حفظ کنند؛ چون ممکن است که واقعاً یکدیگر را بکشند یا با هم به هم بزنند. دپ در پاسخ گفت که اگر کار به جاهای باریک کشید، باید هر یک به گوشه برویم. هرد در پایان گفت: من قول نمی‌دهم که همه چیز عالی بشود. من قول نمی‌دهم که دوباره کار به درگیری فیزیکی کشیده نشود. من قول می‌دهم هر کاری که از دستم بر می‌آید را بکنم تا تغییر کنم. دپ در پاسخ گفت: من دوستت دارم و می‌خواهم شوهر خوبی برایت باشم. اگر کم وکاستی هم داشتم، نهایت تلاشم را می‌کنم که بهتر بشوم.

وکلای هرد به سو استفاده دپ از مشروبات الکلی و کوکائین نیز اشاره کرده اند و شهود به اندازه کافی بر اوضاع روانی دپ دارند. وکلای دپ معتقدند که یادداشت هرد مستقیماً منجر به طرد شدن دپ از هالیوود شده است. وکیل هرد در پاسخ گفته است که یادداشت هرد نام دپ را به صورت مستقیم ذکر نکرده است؛ خانم هرد فقط از حق آزادی بیانش برای گسترش دانش عمومی از جنایات مردان قدرتمند، استفاده کرده است. وکلای دپ در ادامه افزودند: اگرچه آقای جانی دپ شهروند نمونه نیست، اما او هیچ زنی را مورد آزار و اذیت قرار نداده است؛ خانم هرد فقط می‌خواست تا با تخریب چهره دپ، نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.  حال باید دید که قاضی دادگاه آمریکایی و هفت نفر حاضر در هیئت منصفه چه داستانی را باور می‌کنند.

وکیل جانی دپ چند روز قبل از شروع دادگاه به نشریه نیویورک پست گفت: هر فردی باید برای حفظ آبرویش نهایت سعی خود را بکند، ما نباید دست روی دست بگذاریم و نگاه کنیم که یک نفر از سیستم (فضای سیاسی فرهنگی #metoo) سو استفاده کند و تخاص پس ندهد. این عمل در نهایت به مهماتی در کوبیدن طرف مقابل در موقعیت مشابه، تبدیل می‌شود.

خواهر جانی دپ یکی از شهودی است که به دادگاه آمده است. او در شهادتش از کاراکتر پریشان هرد گفت و اشاره داشت که هرد، جانی را شکنجه روحی می‌داده است. او در ادامه گفت که دعواهای میان این دو طبیعی نیست. او در ادامه افزود: من حتی اتاق مجزا برای جانی در هتل رزرو می‌کردم تا بلکه او بتواند یک نفس راحت از دست هرد بکشد.

البته جانی تنها بازنده این دعاوی نبود، امبر هرد نیز ضرر مالی داشته است. طی گزارشی که متیو بلونی در وبسایت پاک منتشر کرده، وارنر علاقه ای به همکاری مجدد با امبر هرد در «آکوامن ۲» نداشت. به همین علت، هرد علی رغم گیشه خوب «آکوامن ۱» افزایش دستمزد نداشت. وکلای جانی دپ ممکن است که از شهادت والتر هامادا مدیر دی سی فیلمز برای دادگاه بهره ببرند. هامادا گفته است که ما نگران شیمی میان هرد و موموآ بودیم. حقیقتش را هم بخواهید، هر دو بازیگر به رابطه نگرفتن در فیلم اول اشاره داشته اند. اما وکلای هرد، رسوایی قضیه جانی دپ را مقصر سردی هرد خواندند. بلونی در ادامه گزارش گفت که به همین دلیل مدیر برنامه هرد نتوانست درخواست دستمزد بیشتر برای فیلم بعدی را بکند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>