سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در حاشیه مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده عنوان شد؛

پیمان جبلی: مکتب حاج نادر زنده است

Peyman-Jebeli

پیمان جبلی؛ رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم نادر طالب‌زاده در خصوص این پژوهشگر و هنرمند انقلابی عنوان کرد: حاج نادر طالب‌زاده را از دست دادیم اما مکتب او همیشه برای ما زنده است.

سوره سینما: در مراسم تشییع پیکر مرحوم نادر طالب‌زاده که صبح امروز؛ یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه و با حضور گسترده‌ای از دوستان و همراهان این هنرمند از مقابل مسجد بلال صداوسیما انجام شد، پیمان جبلی؛ رئیس سازمان صداوسیما در تکمیل سخنان خود در خصوص نادر طالب‌زاده که با حضور در جایگاه و برای حضار انجام داده بود، در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و گفت: این جمعیت برای مرحوم نادر طالب‌زاده در مسجد بلال گرد هم آمده‌اند اما بیش از اینکه برای شخص ایشان آمده باشند برای احترام و افتخار به مکتب حاج نادر و مکتب انقلاب اسلامی که حاج نادر یکی از رویش‌های این مکتب بوده است، گرد هم آمده‌اند.

وی افزود: درست است که حاج نادر طالب‌زاده از میان رفت اما مکتب او زنده است همان‌طور که وقتی حاج قاسم سلیمانی از بین ما رفت و داغ بر دل ما گذاشت اما مکتب او همیشه برای ما زنده ماند.

* ظهور پدیده‌هایی چون حاج نادر از نفحات انقلاب است

گفتنی است طی مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده، پیمان جبلی در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و گفت: امروز در این ماه خدا در این خانه خدا گرد هم آمدیم برای تودیع و وداع با ماه چهره انقلاب اسلامی، حاج نادر عزیز که تربیت شده مکتب انقلاب و امام (ره) است. در روز وداع با ماه رمضان همه مؤمنین هم اشک بر چشم دارند و هم لبخند؛ اشک از دست دادن شب و روز نورانی ماه رمضان و عشق‌بازی با خدا و خوشحالی از قبولی در آزمون بندگی را بر چهره دارند. ما هم امروز هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم ابتهاج در دل! حسرت از دست دادن حاج نادر عزیز و ابتهاج از رویشی در مکتب خمینی و خامنه‌ای.

وی ادامه داد: ظهور پدیده‌هایی چون حاج نادر طالب‌زاده از نفحات انقلاب است، همان گونه که چمران و آوینی و حججی بودند. اینها نفحاتی است که باید خود را در مقابل آن قرار دهیم. امروز بیش از حسرت رفتنش، باید خوشحال زایش و رویش مکتب انقلاب باشیم و امروز باید بیشتر از این مکتب بگوییم.

Peyman-Jebeli2

* رفتن حاج نادر داغ بر همه ما گذاشت

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد: رفتن او داغ بر همه ما گذاشت اما مکتب او همچنان زنده و پویاست. او هرچقدر هم شیرین باشد اما میوه تنومند انقلاب است و همه شکوه و خیر و برکتی که در نادر طالب‌زاده بود برآمده از مکتبی است که در روزگار مدرنیته شخصیت‌های مثل او و آوینی را به بار آورد. او همیشه به سوی این مکتب نشانه گرفته بود و مصداق انسان‌هایی است که در مسیر ولایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: در تاریخ ما کم نیستند انسان‌هایی که دچار انحطاط شدند. طالب‌زاده در مقابل جریان ریزش‌ها قرار دارد. همه بهانه‌های که می‌توانست دستاویزی برای انحراف او از ولایت قرار گیرد وجود داشت، از زندگی پرتمتع غرب تا دل‌زدگی و دلگیری از اردوگاه مؤمنین، همه اینها بود اما هیچ‌کدام او را از صراط مستقیم دور نکرد.

جبلی ادامه داد: او از یک سو به مودت با مؤمنان و غیظ با دشمنان دعوت می‌کرد و از سوی دیگر محبوب دل مؤمنان و مغضوب کافران بود. راه او همچون هم‌سنگرانش از تجدد و تحجر غرب عبور می‌کند. او مظهر نوآوری و روشنگری و نگاه به آینده و از طرفی درگیر مقابله با تجدد کور غرب بود. امروز با یک شخص روبه‌رو نیستیم با یک شاخص روبه‌رو هستیم. شاگردان و دوستان او نخواهند گذاشت مکتب چمران ساز، آوینی ساز سلیمانی ساز و نادرساز به افول دچار شود.

* مکتب طالب‌زاده زنده است

وی خاطرنشان کرد: امروز به همه کسانی که فراق برایشان سخت است و همه آن‌ها که رفتن و عروج او برایشان خوشحال‌کننده است، می‌گوییم مکتب طالب‌زاده زنده است. امروز با تو هم صحبت می‌کنیم حاج نادر عزیز که صدای ما را می‌شنوی و همه ما را می‌بینی. خوش به سعادت تو که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شدی. حاج نادر عزیز امروز همه جوش و خروش‌های تو به آرامش تبدیل شد اما مسیر پرجوش و خروش تو ادامه دارد.

جبلی ادامه داد: اگر روزی برای گردآوری مهمانان کنفرانس افق نو خون دل خوردی و از بی‌مهری‌ها ناامیدی و از این سازمان به آن سازمان رفتی و بین دو لبه بی مهران داخلی و دشمنان خارجی که مهمانانت را تحریم کردند تحمل کردی اما امروز دیگر نگران نیستی. چند روز پیش وقتی به عیادتت آمدم امیدوار بودیم دوباره خداوند تو را برگرداند، امیدوار بودیم در روز قدس کنارمان باشی اما خداوند این‌طور خواست.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>