سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب
۳۸ سال پس از رمان جورج اورول؛

وزارت حقیقت در آمریکا تاسیس شد

Ministry-of-Truth

مبارزه با آزادی بیان به دست مهد آزادی؛ حکومت آزادی خواه بایدن، سازمان مبارزه با اطلاعات «غلط» تاسیس کرد.

سوره سینما – همان‌طور که پیش بینی کردیم دموکرات‌ها به راحتی تریبون توییتر را از دست نخواهند داد. حکومت بایدن برای مبارزه با پخش اطلاعات و اخباری که بد حکومتش را می‌گویند، سازمان مبارزه با اطلاعات «غلط» بنا کرد. این سازمان که به نام «وزارت حقیقت» (Ministry of Truth) در آمریکا معروف شده، زیر مجموعه سازمان امنیت ملی آمریکا است. آلخاندرو مایورکاس رئیس سازمان امنیت ملی گفت که این نهاد در راستای مقابله با تهدیدات داخلی بنا شده است. اما مخالفان او معتقدند این سازمان ابزاری برای تهدید مخالفان لیبرالیسم و چپ‌گرایی است. نینا جنکویتز به عنوان رئیس «وزارت حقیقت» انتخاب شده؛ او یکی از کارشناسانی است که ماجرای لپ تاپ پسر خوشگذران بایدن را پروپاگاندای روسی خوانده بود و به همراه دیگر کارشناسان سازمان سیا و اف بی آی درصدد این بود تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، هیچ اخبار منفی درباره بایدن پخش نشود. توییتر اکانت نشریه‌ای که برای بار اول خبر لپ تاپ را منتشر کرد، سانسور کرد. او از تلاش‌های توییتر برای سانسور کردن مخالفان کمپین بایدن در سال ۲۰۲۰ قدردانی کرده بود.

شایان ذکر است که باراک اوباما در مراسم تاسیس این سازمان حضور داشت و نام چند تن از فعالان در زمینه پخش اطلاعات «غلط» را برد. استیو بنن یکی از نام‌هایی است که اوباما مستقیما به آن اشاره داشت. بنن یکی از موثرترین چهره‌های پشت پرده در سیاست آمریکا بوده و تریبون او و تاکر کارلسون، مهم‌ترین مرجع برای هر جمهوری خواه است. به گفته بسیاری از تحلیل گران مسائل سیاسی آمریکا، بنن یکی از مغزهای متفکر پشت کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود که توانست نامزدی غیر منتظره را بر مسند قدرت بنشاند. بنن کمپین‌های راست گرایان متعددی را در اروپا نیز هدایت کرده و کمپین های موفقی بالاخص در ایتالیا داشته است.

دموکرات‌ها که سالیان متمادی است خود را نماد آزادی خواهی در جهان می‌خوانند، چند سالی است که به دشمن خونی آزادی بیان بدل شده‌اند.

جمهوری خواهان این سازمان را اورولی خوانده اند و آن را به «وزارت حقیقت» در رمان ۱۹۸۴ تشبیه کرده اند.

جی دی ونس یکی از ستاره‌های نوظهور حزب جمهوری خواه، این نهاد را «وزارت پروپاگاندا» خواند و گفت که این نهاد برای خاموش کردن صدای مخالفان لیبرال‌ها است. او در ادامه افزود: «خیلی جالب است که به مجرد پخش شدن خبر فروش توییتر به ایلان ماسک، دولت بایدن اقدام به تاسیس چنین سازمانی کرد. همه مدیران دولتی از یک قماش هستند. شاید برای بایدن کافی بوده است که خانمی که فقط به یک دانشگاه با کلاس رفته، باوجود عدم سابقه در زمینه مسائل امنیتی (ریاست سازمان «مبارزه با اطلاعات غلط» را بر عهده بگیرد) . شما به هیچ عنوان «وزارت حقیقت» نمی‌خواهید. علی‌الخصوص که چنین فردی رئیسش باشد. ما باید منتظر اعمال یک سری سیاست‌های افراطی این نهاد باشیم. من فقط امیدوارم که جمهوری خواهان یک ذره دل و جرات بیشتری پیدا کنند و با این قبیل اقدامات مبارزه کنند.»

تد کروز سناتور معروف جمهوری خواه درباره این سازمان در برنامه «حکم دادگاه» گفت: «نینا جنکویتز یک چپگرای افراطی است؛ زیر نظر آلخاندرو مایورکاس، سازمان امنیت ملی، ضعیف‌ترین دوران کارآمدی را پشت سر می‌گذارد. آنها به جای اینکه جلوی هجوم ۲ میلیون مهاجر از مرزهای جنوبی کشور را بگیرد، تصمیم گرفتند که جبهه ضدیت با آزادی بیان از اهمیت بیشتری برخوردار است. او رسما این سازمان ضد اطلاعات «غلط» را به فاصله چند ساعت پس از خبر فروش توییتر، تاسیس کرد. ایدئولوژی چپ‌گراها چرند است؛ آنها نمی‌توانند از موضعشان دفاع کنند؛ آنها نمی‌خواهند که از موضعشان دفاع کنند؛ لذا آنها می‌خواهند هر کسی که علیهشان حرف می‌زند را ساکت کنند. بگذارید یک چیز جالب به شما بگویم، من تا قبل از فروش توییتر به ایلان ماسک، روزی دو هزار تا فالوور جدید داشتم، به مجرد پخش این خبر، ۳۰۰ هزار فالوور جدید به صفحه ام اضافه شد! «وزارت حقیقت» صرفا برای مقابله با مخالفان حکومت بایدن و مکتب لیبرالیسم بنا شده است.»

هالیوود به خبر فروش توییتر به ایلان ماسک نیز واکنش‌های قابل پیش بینی داشته است. کیت بلانشت بازیگر برنده دو اسکار و از فعالان سیاست‌های چپگرایی در هالیوود،در مصاحبه‌ای با ورایتی، فروش توییتر به ایلان ماسک را خیلی خیلی خطرناک خواند.

اتحادیه اروپا که خود را سردم دار آزادی خواهی می‌خواند و کشورهای مسلمان را به دلیل اینکه «آزادی» را از لنز اروپایی‌ها نمی‌بینند، مورد انتقاد و تحریم قرار می‌داده، در واکنشی رسمی گفت که ما نسخه «آزادی بیان» ایلان ماسک را نمی‌خواهیم.  به نظر آنها فقط آزادی را برای بیان افکار ها و سیاست‌های خودشان می‌خواهند و نه آزادی تمام عیار. تام وندندریش نماینده فنلاند در اتحادیه اروپا به ایلان ماسک گفت که دولتمردان اتحادیه می‌خواهند همچنان توییتر به قوانین اروپا پایبند باشد وگرنه این رسانه جایی در اروپا نخواهد داشت. او در ادامه افزود: آزادی بیان برای سیستم سیاسی اتحادیه اروپا، خطر بزرگی است. آنها می‌خواهند که وظیفه سانسور کردن مردم را بر گردن بازیگران خصوصی انداخته و این کار را واگذاری مسئولیت می‌خوانند، اما این اقدام در واقعیت سانسور کردن محض است. اتحادیه تمایل به پیاده سازی قوانینی دارد که نظام سانسور خودشان را اعمال می‌کند.

اتحادیه اروپا در تهدیدی رسمی به ایلان ماسک گفت: هر کسی که می‌خواهد در این بازار فعالیت کند، باید به قوانین ما پایبند باشد؛ اگر به قوانین ما پایبند نباشید، ما ۶ درصد درآمد توییتر را تحریم می‌کنیم، اگر دوباره ادامه بدهی، فعالیت توییتر در اروپا را به کلی ممنوع خواهیم کرد. انگلیس یکی از دیگر کشورهای سردم دار آزادیخواهی است که در عمل قوی‌ترین ماشین سانسور را در اروپا دارد. آنها مدیران شبکه‌های اجتماعی را تهدید کرده‌اند که اگر به قوانین سانسورینگ این کشور احترام گذاشته نشود، تا ۱۰ درصد از درآمد کل این پلتفرم‌ها را قبضه خواهند کرد. به نظر می‌رسد اروپایی‌ها بیشتر نگران احساسات گروه‌های اقلیت جنسیتی بوده و فکر می‌کنند که با آزاد شدن توییتر، این گروه اصلی‌ترین هدف زورگویی آنلاین خواهند بود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>