سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
«برادران لیلا» برنده جایزه «فیپرشی»؛

جایزه بخش جنبی کن برای روستایی

سعید روستایی

سعید روستایی پس از دریافت جایزه «فیپرشی» در بخش جنبی جشنواره فیلم کن برای فیلم «برادران لیلا»، این جایزه را به مردم داغ‌دیده آبادان تقدیم کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ورایتی، ساعاتی پیش از اعلام جایزه نخل طلای کن امسال، فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (Fipresci) جایزه منتقدان بین‌المللی خود را برای بهترین فیلم رقابت اصلی کن به «برادران لیلا» اهدا کرد.

در بیانیه این جایزه چنین آمده است: «هیئت داوران Fipresci، به سرپرستی احمد شوکی مصری، به «برادران لیلا» به دلیل «توانایی کارگردان در ساختن داستانی جذاب، بینش‌های فرهنگی بسیار متراکم، ترسیم دنیای کوچکی از مردسالاری ناکارآمد و جابه‌جایی آزادانه – و شادی‌بخش – بین لحن‌ها» جایزه داد.»

سعید روستایی پس از دریافت جایزه خود، طی صحبت‌هایی عنوان کرد: «از بابت این جایزه خیلی مهم ممنونم. این جایزه به دلایل زیادی برایم ارزشمند است از جمله آن‌ها، این است که بزرگان تاریخ سینما این جایزه را به دست آوردند و خوش‌شانس بودم که من هم توانستم به آن دست پیدا کنم. همچنین برایم باارزش است که جایزه را از منتقدین می‌گیرم که یکی از پایه‌های مهم سینما هستند. این جایزه مهم را به مردم داغ‌دار کشورم در آبادان تقدیم می‌کنم.»

در بخش‌های دیگر، «کافتان آبی» مریم توزانی در بخش «نوعی نگاه» جایزه بهترین فیلم را گرفت و «عشق به گفته دالوا» به کارگردانی امانوئل نیکوت، توسط هیئت داوران فیپرشی به‌عنوان بهترین فیلم در دوهفته کارگردانان (هفته منتقدان) انتخاب شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>