سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب

همکاری مارول و فایزر برای افزایش واکسیناسیون

Everyday-Heroes-1

ابرقهرمان‌های مجموعه فیلم‌های «انتقام جویان» تصمیم به پیشبرد اهداف واکسیناسیون جمعی در کودکان و نوجوانان گرفتند.

سوره سینما – فایزر بزرگترین تولیدکننده واکسن کرونا با تکنولوژی mRNA ، تصمیم گرفته است تا ابرقهرمانان مجموعه آثار «انتقام جویان» (Avengers) را در جدیدترین کمپین تبلیغاتی برای گسترش واکسیناسیون، به خدمت بگیرد.  قهرمانان برای مقابله با دشمن جدید، باید مردم را متقاعد کنند که واکسن آپدیت شده و دز چهارم و پنجم و ششم را باید بزنند.

چند روز پیش فایزر در صفحه توییتر خود از پوستر این کامیک با نام «انتقام جویان: قهرمانان روز» (Avengers: Everyday Heroes) رونمایی کرد. در متن این توییت نوشته شده است: وقتی اولترون (ضد قهرمان فیلم دوم) در حال نابودی جامعه است، ابر قهرمانان اولین سنگر مبارزه با او هستند. مردم نیز می‌توانند با زدن دزهای بعدی واکسن، از خود در برابر خطر (اولترون!) محافظت کنند. ما امیدواریم که مردم از خواندن این کامیک لذت برده و با زدن دزهای جدید واکسن، از خود مراقبت کنند.

قصد مارول و فایزر، ایجاد تشابه میان کرونا و اولترون است. در ادامه داستان این کامیک، صف انتظار برای زدن واکسن در بیمارستان نمایش داده می‌شود. در اینجا مخاطب با یک خانواده روبرو شده که ناگهان پسر بزرگ آن با دیدن خبر حمله اولترون در تلویزیون سالن انتظار، مضطرب می‌شود. در این لحظه خواهر کوچک به او می‌گوید: نگران نباش، کاپیتان مارول ما را نجات خواهد داد.

سپس پدربزرگ به قصد ایجاد تشابه میان کرونا و اولترون می‌گوید: آره! همونطوری که انتقام جویان به دفعات ایستادگی کرده‌اند. اولترون دوباره بر می‌گرده، جهش پیدا می‌کنه (اشاره به امیکرون) و به همین دلیل انتقام جویان باید استراتژی جدید (دز جدید واکسن) اتخاذ کنه و به کررات با او مبارزه کنه.

پدر بزرگ در ادامه گفت: وقتی اولین بار اولترون پیداش شد، ما هیچ چیزی مثل او ندیده بودیم.

پدر خانواده از پدرش پرسید: درسته که مردم قدیما چیزی درباره اولترون نمیدونستند؟ اوایل، مردم آماده نبودند (واکسن نزده بودند) و اولترون زندگی همه رو نابود کرد.

پدر بزرگ پاسخ می دهد: درست میگی، انتقام جویان باید در لحظه یه راهی پیدا می‌کردند تا با او مقابله کنند. اونا از سابقه طولانی خود (اشاره به سابقه طولانی انتونی فاوچی در زمینه بیماریهای عفونی) * به همراه ابداع یک تکنولوژی جدید ( اشاره به تکنولوژی mRNA در واکسن فایزر) توانستند از ما دفاع کنند.

Everyday-Heroes-2

قبل از ادامه پرده برداری از ادامه این پروپاگاندای جالب توجه، لازم است تا به جدیدترین خبر درباره تکنولوژی mRNA که در هیچ کجای دیگر نخواهید دید و شنید بپردازیم؛ سازمان بهداشت فلوریدا، دستور العمل جدیدی درباره واکسن‌های با تکنولوژی mRNA منتشر کرد. این سازمان طی یک آنالیز به این نتیجه رسید که تا ۸۴ درصد افزایش مرگ بدلیل مشکلات قلبی در میان مردهای ۱۸ تا ۳۹ سال مشاهده شده است. با توجه به درصد بالای مقاومت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا، مزایای واکسن زدن به ریسک مشکلات قلبی در مردان این‌گروه سنی، نمی ارزد. شایان ذکر است که واکسن‌هایی که mRNA نیستند (نظیر سینوفارم، اسپوتنیک یا همین برکت خودمان) مشکل قلبی برای کسی ایجاد نکرده است.(منبع این بیانیه رسمی)

به محض پخش شدن این خبر، توییتر صفحه رسمی رئیس سازمان بهداشت فوریدا را بست. اما پس از چند ساعت و فشارهای مردم، مجبور شد دوباره صفحه او را فعال کنند. توییت مرتبط با این گزارش، بیش از پنجاه هزار مرتبه ری توییت شده است. جالب است بدانید که فایزر و مدرنا از سازمان بهداشت آمریکا، مصونیت قضایی گرفته‌اند تا کسی نتواند به دلیل عوارض واکسن، از آنها شکایت کند.

بازگردیم به کمیک مارول: صحبت از استفاده از تکنولوژی جدید در مقابل اولترون بود که اعضای خانواده از پدر بزرگ پرسیدند: آیا آنها از ابزار جدید هم استفاده کردند؟

پدر بزرگ به ویژن اشاره کرد و گفت: بار اول از یک ربات دیگر استفاده کردند. برای چند وقتی عملکردش مطلوب بود اما (اشاره به ضعیف شدن واکسن به مرور زمان) اولترون دوباره جلو افتاد (گونه‌های جدید ویروس)

پدر بزرگ در ادامه گفت: من به دفعات دیدم که چه اتفاقی می‌افتد؛ اولترون جهش پیدا می‌کند و انتقام‌جویان باید دستورالعمل های خود را بروز کنند. آنها با استناد به تجربه خود و اطلاعات جدید به جنگ اولترون می‌روند.

در این صفحه از کامیک، تصویر مرد آهنی با یک اسلحه‌ای که انرژی (واکسن) شلیک می‌کند، فعلا بر اولترون غلبه می‌کنند.

وقتی که انتقام‌جویان پیروزمندانه در حال بازگشت هستند، آنها از کنار اتاق پدربزرگ عبور کرده و مرد آهنی به او ادای احترام می‌کند. مابقی اعضای خانواده با دیدن این صحنه شوکه می‌شوند. سپس پدربزرگ می‌گوید که در گذشته برای ستاد مبارزه (با کرونا) کار می‌کرده است و به همین علت همیشه در کنار انتقام‌جویان حضور داشته است.

پیرمرد در ادامه گفت: به همین خاطر است که می‌دانیم ما می‌توانیم در مقابل یک دشمن همیشه در حال جهش، مبارزه کنیم. فقط لازم است تا خود را با شرایط وفق دهیم و نکات لازم را برای حافظت از خود، رعایت کنیم.

در پایان پرستار این خانواده را صدا زده تا آنها دزهای چهارم و پنجم را نیز بزنند. پدربزرگ در پایان گفت: انتقام‌جویان وظیفه خود را برای محافظت از ما انجام داده‌اند، حالا نوبت ما است که با زدن واکسن آپدیت شده، وظیفه خود را انجام دهیم.

این نمونه از همکاری مارول و فایزر، بارزترین نمونه از پروپاگاندای هالیوود با استفاده از fear mongering  در راستای گس لایت کردن مردم هستند.

* ناگفته نماند که پدربزرگ خانواده، بسیار شبیه انتونی فاوچی طراحی شده است. شاید ندانید که برخی ادعا می کنند ویروس کرونا، در لابراتواری که فاوچی بودجه آنرا تامین می‌کرده، پروش داده شده بود. لذا اگر در انتخابات نوامبر، جمهوری خواهان به اکثریت در مجلس برسند، احتمال دارد با فاوچی و فایزر، تسویه حساب کنند. مگر آن که مسیر گردش پول تغییر کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>