سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

درخشش «لوپتو» و «بیا آشتی کنیم» در جشنواره فرانسه

Loupetoo

دو انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد برنده جوایزی از جشنواره بین المللی بریج آو پیس در کشور فرانسه شدند.

به گزارش سوره سینما، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد از محصولات مرکز انیمیشن سوره، به ترتیب برنده دیپلم افتخار و برنده جایزه بهترین انیمیشن از جشنواره بین المللی بریج آو پیس (پل صلح) شدند.

این جشنواره از ۱۶ تا ۲۶ دسامبر برابر با ۲۵ آذر تا ۵ دی ماه در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار شد.

«لوپتو» که هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است؛ با تکنیک سه بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملا ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است.

انیمیشن عروسکی «بیا آشتی کنیم» نیز اثری بدون کلام و با زبان بین‌المللی است که با مقیاسی کوچکتر از واقعیت در نسبت یک به ده ساخته شده است. در این مجموعه، شخصیت‌ها از جنس خمیری هستند و قصه آن درباره دو شخصیت است که همسایه یکدیگر هستند و به تناسب داستان، تحولی میان آنها اتفاق می‌افتد.

پخش بین‌الملل این دو انیمیشن برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>