سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «یادگار جنوب» برگزار شد؛

حسین دوماری: سینما بدون مخاطب لنگ می‌زند

Hosein-Doomari

حسین دوماری؛ کارگردان فیلم «یادگار جنوب» گفت: یکی از ملاک‌های من و آقای پورامیری تلاش همواره برای جذب مخاطب است چراکه سینما بدون مخاطب لنگ می‌زند.

به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری پنج‌شنبه ۱۳ بهمن در سالن نشست‌های پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

حسین دوماری؛ کارگردان فیلم بیان‌ کرد: جمعیت امروز را که می‌بینیم دلمان برای کسانی که نیستند تنگ می‌شود هرچه گستره مخاطبان بیشتر باشد جذابیت برای ما فیلم‌ساز جذاب‌تر است.

وی ادامه داد: از مزایای فیلم‌سازی مشترک جواب دادن ما به جای هم است. یکی از ملاک‌های من و آقای پورامیری تلاش همواره برای جذب مخاطب است چراکه سینما بدون مخاطب لنگ می‌زند. اما تجربه ما در این فیلم این بود که در عین جذب مخاطب ساختن فیلمی متفاوت در سینمای ایران بود که امیدواریم موفق بوده باشیم.

وی در مورد نوع نگارش فیلم‌نامه توضیح داد: روایت غیرخطی فیلم مهم بود که از مضمون به ساختار برسیم یعنی همخوانی فرم‌ و محتوا. تلاش کردیم هیچ چیزی در فیلم اتفاقی رخ ندهد و همه عوامل بهترین خود بودند. هیچ چیزی در این فیلم بدون فکر نبود. سه ماه پیش‌تولید داشتیم. بارها فکر کردیم چطور روایت کنیم که حتی بار دوم هم برای بیننده جذاب باشد.

این کارگردان در خصوص گریم سنگین صابر ابر نیز گفت: صابر ابر یک بار به خاطر گریم سنگین سر صحنه فیلم بی‌هوش شد.

وی با اشاره به ریتم داستان عنوان کرد: ریتم قصه ما ابتدا شاید کند باشد اما عکس‌العمل مخاطب و تکان نخوردن از سرجایش نشان می‌دهد که خروجی خوب بوده است. این قصه اگر اعتماد تهیه‌کننده و گروه سرمایه‌گذاران را نداشت قطعاً ساخته نمی‌شد از عوامل تولید و تهیه‌کننده کارمان ممنونم.

Neshast Yadegare Jonoob (8)

در ادامه نشست پدرام پورامیری دیگر کارگردان این فیلم بیان کرد: نگارش فیلم‌نامه اثر سال‌های زیادی طول کشید.

وی در خصوص بازیگران توضیح داد: وحید رهبانی از ابتدا گزینه جدی ما بود چون شناخت خوبی از یکدیگر داشتیم و می‌دانستیم کار سختی در پیش داریم. در مورد صابر ابر مطمئن بودیم اما نقش باید در ذهن مخاطب بماند و بعد از فیلم از ذهنش نرود به همین دلیل از خانم جعفری خواستیم که صابر شناخته نشود.

پورامیری درباره فاصله گرفتن از فضای فیلم قبلی خود گفت: به دنبال تغییر هستیم. خواستیم فضایی مدرن و نه لاکچری را طراحی کنیم.

در ادامه مجتبی رشوند؛ تهیه‌کننده ضمن ابراز همدردی با مردم خوی، درباره نحوه همکاری با پدرام پورامیری و حسین دوماری گفت: با توجه به رزومه دو کارگردان یقین داشتم کار خوب می‌شود.  در اجرا ترس‌هایی از جهت جذب مخاطب داشتیم که هرچه جلو رفتیم این ترس‌ها از بین رفت.

وی درباره بودجه فیلم عنوان کرد: این فیلم صد درصد مستقل ساخته ‌شده و شاید تنها فیلم مستقل مالی امسال است که با سرمایه سرمایه‌گذار ساخته شده و هم در پول و هم تفکر مستقل است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>