سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

بیلی آیلیش از اینستاگرام رفت

Billie-Eilish

برخی رسانه‌های جریان اصلی در خبری فوری و مهم خبر از خداحافظی جان‌گداز خواننده بسیار معروف نسل جدید از تمام شبکه‌های اجتماعی دادند. بیلی آیلیش در اقدامی جالب تصمیم گرفت تا اینستاگرام را از موبایل خود پاک کند.

سوره سینما – بیلی آیلیش خواننده –صرفاً- معروف شده توسط شبکه‌های اجتماعی، درباره حذف تمامی اپلیکیشن‌های مربوطه از موبایل خود در پادکست کانن اوبرایان گفت: «من دیگه اونا رو چک نمی‌کنم. همه رو از موبایلم پاک‌ کردم. خیلی این مسئله برایم مهمه».

او در ادامه افزود: «من از آن دسته بچه‌هایی نبودم که برایم از طفولیت آیپد بخرند. همه چیز هنوز زیاد اینترنتی نشده بود. وقتی یازده دوازده سالم شد تازه با آیفون آشنا شدم. از این به بعد، مثل بقیه، در اینترنت زندگی می‌کردم و کاربران اینترنتی، دورو بری های من بودند و من هم یکی از اونا بودم. کمی که گذشت، ویدیوهای درباره من بیشتر شد. من اونا رو می دیدم که برام منزجر کننده بود.»

آیلیش در ادامه راجع به یکی از این ویدیوها گفت: «یک ویدیویی دیدم که می‌گفت «چقدر بیلی آیلیش آدم نکبتی است». کسی هم که داشت درباره من صحبت می‌کرد، خیلی آدم موجهی بود.»

خواننده تیتراژ جیمز باند در ادامه اشاره داشت:« این نوع ادعاها، شبیه وحی الهی است، انگار هر چیزی که گفته شد، عین حقیقت بود و شما از واقعیت، مطلع شدید. مسئله‌ای که مرا ترساند این بود که اینترنت باعث ساده لوحی مردم می‌شود.»

او که مسبب سبک عجیب لباس پوشیدن هوادارانش است، در پایان گفت: «من هر چیزی را که در اینترنت می‌خونم، باور می‌کنم. و می‌دونم که این کار احمقانه‌ایه و نباید اینطوری باشم، چون معتقدم که همه چیز هم صادقانه نیست. تقریبا اکثر چیزها، دروغ است. همین دروغ‌های کوچک و در ظاهر بی آزار است که همه باور می‌کنند.»

چند نکته مهم درباره اظهارات بیلی آیلیش، جای تامل دارد. اول اینکه، آیلیش جزو آن دسته از چپ‌گرایانی است که خود، از پلتفرم بزرگش سو استفاده‌های فراوان کرده و می‌کند. او به دروغ‌ها و حقایق باطلی که خودش گفته، اشاره‌ای نکرد. او به نقش خود در جریانات فرهنگی، اشاره‌ای نکرد. گویا همه بدخواه بیلی آیلیش معصوم و میلیونر، هستند. او به استفاده از هواپیمای شخصی و گرفتن فیگور «حامی محیط زیست» اشاره‌ای نکرد.

فرهنگ مظلوم نمایی تا جایی رسیده است که حتی سلبریتی‌های بسیار ثروتمند بیست ساله نیز، خود را قربانی وضع موجود جامعه نشان می‌دهند. این افراد، من جمله گروه مثلا مذکر bts ، خود از مسببان وضعیت کنونی جامعه هستند. در تحقیقات بسیاری که طی چند سال اخیر توسط دانشمندان غربی انجام شده، شبکه‌های اجتماعی دلیل اصلی افسردگی در نوجوانان و جوانان بوده است. البته نمی‌شود که بحران‌های اقتصادی را هم بر گردن اینستاگرام انداخت و گفت اگر مردم سبک زندگی بیلی آیلیش و کایلی جنر را نبینند، نسبت به وضع اسفناک خود، احساس افسردگی و نومیدی نمی‌ورزند!

امید می‌رود که جوانان و نوجوانان نیز به جای اینکه فقط به مانند بیلی آیلیش لباس بپوشند و از او تقلید کنند، اظهار نظر او درباره شبکه‌های اجتماعی را هم بخوانند. البته پاک کردن اینستاگرام از موبایل، به این مفهوم نیست که دیگر آیلیش در شبکه‌های اجتماعی، حضور نخواهد داشت؛ تیم روابط عمومی او، به جای او در این شبکه‌ها فعالیت خواهند داشت.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>