سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

ادامه فروش خوب «جان ویک ۴»

john-wick-4

در حالی که فروش خوب «جان ویک: بخش ۴» ادامه دارد، «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» در اولین هفته اکران گیشه ضعیفی را پشت سر گذاشت.

سوره سینما«سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان» (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves) اثری بر اساس سری بازی‌های رایانه‌ای معروف و با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم فقط ۳۷.۲ میلیون دلار در هفته اول فروخت. البته برخی از کارشناسان گیشه پیش‌بینی می‌کنند که اثر بتواند به فروش نسبتا خوبی برسد؛ اما فروش خوب تا سوددهی، فاصله بسیاری دارد.

«سونیک خارپشت ۲» و «آنچارتد» عنواینی هستند که فروش بهتری را تجربه کردند. «سوپر ماریو» با بازی کریس پرت نیز هفته آتی اکران خواهد شد و به احتمال زیاد، فروش بهتری خواهد داشت.

یکی از مشکلات روایی «سیاه‌چاله‌ها و اژدهاییان» نداشتن کاراکترهای ثابت در سری بازی است. در این قبیل از بازی‌های role playing، هر کاربری یک کاراکتر با سلیقه خود را خلق کرده و داستان متفاوتی را برای خود می‌سازد. حتی داستان سری بازی نیز چنگی به دل نمی‌زند. با اکران شدن «سوپر ماریو» در هفته آینده، اکثر سالن‌های مرغوب و آیمکس به این اثر اختصاص خواهد یافت.

«جان ویک: بخش ۴» (John Wick: Chapter 4) با ۲۸.۳ میلیون دلار فروش، در رتبه دوم این هفته قرار دارد. این فیلم تاکنون ۱۲۲ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته و به مجموع ۲۴۵ میلیون دلار در جهان رسیده است. با توجه به استقبال بی نظیر مردم، پیش‌بینی می‌شود که «جان ویک ۴» بتواند از فروش ۳۲۸ میلیونی «جان ویک ۳» پیشی بگیرد. فروش خوب این فیلم نشان می‌دهد که هنوز مردم به تماشای یک فیلمی که یک قهرمان مرد دارد، می‌نشینند و نیازی به فمینیست‌گرایی و همجنس‌گرایی نیست.

این هفته نیز یک فیلم مذهبی توانست بسیار بهتر از حد انتظار ظاهر شود. «تنها پسرش» (His Only Son) درباره حضرت ابراهیم بوده و استودیو سازنده سریال «منتخب» the chosen، این اثر را با بودجه ۲۵۰ هزار دلاری ساخته است که ۵ میلیون دلار در هفته اول فروخته است. اغلب آثار این استودیو، توسط کمک‌های مردمی ساخته شده و خالقان برای به تصویر کشیدن موضوعات مذهبی، دستشان باز است.