سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
در ادامه اعتصابات سراسری هالیوود؛

تولید فیلم «بلید» متوقف شد

BLADE

«بلید» محصول استودیو مارول و با بازی «ماهرشالا علی» اولین فیلمی است که تولید آن در جریان اعتصابات اخیر انجمن نویسندگان آمریکا متوقف شده است.

سوره سینما – در ادامه موج اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا که به دلیل محدود شدن قراردادها، پایین آمدن دستمزدها و ظهور هوش مصنوعی به جای نویسندگان در هالیوود رخ داده است، بسیاری از نویسندگان تهیه‌کنندگان را تهدید کرده‌اند که دست از کار می‌کشند تا تولید پروژه‌ها متوقف شود.

به دنبال این اعتصابات گسترده، روز گذشته تولید فیلم «بلید» (Blade) که مرحله پیش‌تولید را سپری می کرد و قرار بود ماه آینده فیلمبرداری آن در آتلانتا آغاز شود و یان دیمانژ آن را کارگردانی کند، تا مدت زمان نامشخصی متوقف شد. البته مارول روز گذشته به بازیگران و عوامل فیلم اعلام کرده که قصد دارد تولید فیلم را بعد از روزهای اعتصاب از سر بگیرد.

استودیو مارول به‌تازگی نیک پیزولاتو؛ خالق سریال «کارآگاه واقعی» (True Detective) را برای بازنویسی بخشی از فیلمنامه فیلم (Blade) استخدام کرده بود و او از چند هفته گذشته در حال تکمیل فیلمنامه این فیلم بود؛ اما تا زمانی که اعتصاب ادامه دارد، پیزولاتو و سایر اعضای WGA اجازه حضور در صحنه را نخواهند داشت.

با این حال و با وجود متوقف شدن مراحل تولید فیلم (Blade)، مارول هنوز یکی از شلوغ‌ترین برنامه‌های تولید را دارد. مراحل فیلمبرداری و تولید فیلم «کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهان» ( Captain America: New World Order) و سریال «آگاتا: محفل آشوب» (Agatha: Coven of Chaos) هم‌اکنون در آتلانتا جریان دارد.

سریال « مرد شگفت انگیز» (Wonder Man) قرار است در لس آنجلس مقابل دوربین برود و انتظار می‌رود فیلم « ددپول ۳» در اواخر ماه می (اوایل خرداد) در لندن وارد فاز فیلم‌برداری شود.

مراحل فیلمبرداری فیلم «صاعقه» (Thunderbolts) نیز قرار است در ماه ژوئن (خرداد یا تیر) در آتلانتا آغاز و همچنان طبق برنامه تولید شود.

فیلم «چهار شگفت انگیز» (Fantastic Four) که بزرگ‌ترین تست بازیگر مارول برای انتخاب بازیگران را دارد، همچنان طبق برنامه، فیلمبرداری آن قرار است از ماه ژانویه ۲۰۲۴ (دی یا بهمن امسال) در لندن آغاز شود؛ اما اگر اعتصابات به مدت ۶ ماه یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند، احتمال دارد این فیلم تحت تاثیر قرار بگیرد و تولید آن به تعویق افتد، اگرچه منابع می‌گویند که بعید است این موضوع رخ دهد. در هر حال اگر اعتصاب تنها یک ماه تا ۶ هفته طول بکشد، احتمالا تاریخ اکران فیلم‌هایی مثل فیلم (Blade) با تغییر مواجه خواهند شد و استودیوهای هالیوودی با مشکلات بزرگ‌تری مواجه می‌شوند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>