سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
در ادامه اعتصابات سراسری هالیوود؛

اعطای جایزه «نیکول کیدمن» به تعویق افتاد

Nicile-Kidman

طبق اعلام موسسه فیلم آمریکا، به دلیل اعتصابات سراسری انجمن نویسندگان مراسم اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به نیکول کیدمن، به تعویق افتاد.

سوره سینما – در ادامه اعتصابات سراسری اعضای انجمن نویسندگان آمریکا، انستیتو فیلم آمریکا (AFI) مراسم جایزه سالانه دستاورد یک عمر فعالیت هنری را که قرار بود به نیکول کیدمن اهدا شود، به تعویق انداخت. این مراسم برای ۱۰ ژوئن در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برنامه‌ریزی شده بود.

AFI در بیانیه‌ای که منتشر کرد، گفته است: «نزدیک به نیم قرن است که به بهانه اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری با هنرمندان و مخاطبان در کنار هم جمع می‌شویم؛ اما در این دوره با توجه به شرایط پیش آمده در جامعه هنری و اعتصاب نویسندگان، تصمیم گرفته‌ایم که رویداد امسال را با هدف ارائه جشنی شایسته برای دریافت‌کننده به تعویق بیاندازیم.»

زمانی که کیدمن در ماه نوامبر گذشته برای دریافت این جایزه انتخاب شد، کاتلین کندی؛ رئیس هیات امنای AFI در بیانیه‌ای گفت: «نیکول کیدمن سال‌هاست که با جسارت هنری خود، مخاطب را مقابل صفحه نمایش مسحور کرده است. او هم در انتخاب‌ها و هم در اجراهایش شجاع بوده است.»

نیکول کیدمن قرار بود اولین بازیگر استرالیایی شود که جایزه دستاورد موسسه فیلم آمریکا را دریافت می‌کند. او به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خود برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه اسکار برد و برای فیلم‌های «مولن روژ»، «حفره خرگوش»، «شیر» و «ریکاردوس بودن» نامزدی اسکار را کسب کرد. او ۲ جایزه امی برای سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» و یک جایزه گلدن گلوب برای «بازگرداندن» را ‌در کارنامه دارد.

بت دیویس، آلفرد هیچکاک، جیمز استوارت، جین کلی، کرک داگلاس، سیدنی پواتیه، الیزابت تیلور، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، هریسون فورد، باربارا استرایسند، تام هنکس، مریل استریپ، آل پاچینو، مورگان فریمن، جین فوندا، دایان کیتون، جورج کلونی، دنزل واشنگتن و جولی اندروز از جمله چهره‌هایی هستند که تاکنون جایزه سالانه دستاورد سینمایی موسسه فیلم آمریکا را دریافت کرده‌اند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>