سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۵:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
در ادامه اعتصابات سراسری هالیوود؛

اعتصابی که روزانه ۳۰ میلیون دلار هزینه دارد!

Hollywood-Strike

بر اساس گزارش رسیده از انجمن نویسندگان آمریکا، اعتصابات اخیر این انجمن، روزانه ۳۰ میلیون دلار به اقتصاد کالیفرنیا خسارت وارد می‌کند.

سوره سینما – انجمن نویسندگان آمریکا (WGA)، بر اساس تخمین موسسه «میلکن»۱ مبنی بر این که اعتصاب ۱۰۰ روزه نویسندگان در سالهای ۲۰۰۷-۲۰۰۸ به طور تخمینی ۲.۱ میلیارد دلار کاهش تولید را از سه ماهه آخر سال ۲۰۰۷ تا پایان سال ۲۰۰۸ به همراه داشت، میزان خسارت روزانه اعتصابات جاری را روزانه ۳۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

در آن سال، در طول ۱۰۰ روز اعتصاب این رقم به حدود ۲۱ میلیون دلار در روز رسید و با توجه به تخمین موسسه «میلکن» اگر تورم امروز را در نظر بگیریم، این رقم به ۳۰ میلیون دلار در روز می‌رسد.

با این حال، لیزا تاکوچی کالن؛ معاون رئیس (WGA) شرقی، پیامی را برای اعضا ارسال کرد که به اشتباه در آن گفت: «بر اساس برآوردهای قبلی، اعتصاب ممکن است در روز برای استودیوها، ۳۰ میلیون دلار هزینه تولید از دست رفته داشته باشد.»

اما ۳۰ میلیون دلار، هزینه از دست رفته روزانه برای استودیوها نیست بلکه این رقم ضرر روزانه برای اقتصاد کالیفرنیا است.

او همین اشتباه را در توییت قبلی خود نیز مرتکب شد که در آن گفته بود: «امتناع استودیوها از مذاکره برای یک معامله منصفانه با نویسندگان می‌تواند روزانه حدود ۳۰ میلیون دلار برای آن‌ها هرینه داشته باشد.»

اگر این رقم ۳۰ میلیون دلار در روز دقیق باشد، اعتصاب کنونی ممکن است بیش از ۴۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کالیفرنیا خسارت وارد کند و اگر ۱۰۰ روز طول بکشد، ممکن است ۳ میلیارد دلار برای این ایالت هزینه داشته باشد.

۱۵ سال پیش مشابه این اعتصاب به تنهایی چیزی حدود ۳ میلیارد دلار ضرر اقتصادی به لس‌آنجلس وارد کرد. به گفته جک کایسر فقید که در آن زمان اقتصاددان ارشد شرکت توسعه اقتصادی لس‌‌آنجلس بود، توقف کار قبلی انجمن نویسندگان دقیقا ۲.۵ میلیارد دلار به تولید اقتصادی لس‌آنجلس خسارت وارد کرده بود.

این در حالی است که اعتصاب کنونی هیچ نشانه‌ای از توقف و یا حداقل کاهش نشان نمی‌دهد و تولید برنامه‌های تلویزیونی در سراسر کشور را تعطیل کرده است.

پاورقی:

۱.موسسه میلکن: (یک اندیشکده مستقل اقتصادی است که در سانتا مونیکا، کالیفرنیا مستقر است. تحقیقات و انتشارات و کنفرانس‌های میزبانی شده توسط این موسسه اصول مبتنی بر بازار و نوآوری‌های مالی را در مسایل اجتماعی در ایالات متحده و در سطح بین‌المللی اعمال می‌کنند.)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>