سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

واکنش بایدن به اعتصابات سراسری هالیوود

Biden

جو بایدن رئیس جمهور کهنسال آمریکا، امیدوار است که اعتصابات سراسری نویسندگان در هالیوود ختم به خیر شود.

سوره سینما – مسئولان دیزنی و دست اندرکاران سریال «چینی متولد آمریکا» (American Born Chinese) برای رونمایی از این سریال، مهمان جو بایدن در کاخ سفید شدند. بایدن توسط کی هی کوان (برنده جایزه اسکار نقش مکمل مرد) ستاره سریال معرفی شد. اولین حرفی که رئیس جمهور آمریکا زد، درباره هنرنمایی بازیگر کره‌ای در «ایندیانا جونز» بود. او سپس ادامه داد: «عمیقا امیدوارم که در اسرع وقت اعتصاب نویسندگان در هالیوود، ختم به خیر شود و سهم منصفانه‌ای که لایق نویسندگان است، نصیب آنها شود.»

رهبر حزب دموکرات در ادامه افزود: «این یک صنعت دیرینه و نمادین آمریکایی است و ما به نویسندگان و مابقی دست‌اندرکاران احتیاج داریم تا داستان‌های ملت ما را بگویند.» این حرف بایدن با تشویق حضار رو به رو شد.

این اولین اظهار نظر رسمی کاخ سفید درباره اعتصابات سراسری آمریکا است. سخنگوی کاخ سفید در هفته گذشته از پاسخ به سوالی درباره این موضوع سر باز زد.

این مراسم به میزبانی کاخ سفید و به افتخار آسیایی/آمریکایی‌ها و بومیان هاوایی، و برای بزرگداشت «میراث ساکنان اقیانوس آرام» برگزار شد.

تعدادی از سیاستمداران نیویورکی و کالیفرنیایی پیشتر گفته‌ بودند که می‌توانند میانجی‌گری بین استودیو و اتحادیه نویسندگان را بر عهده بگیرند.

نام سریالی که در کاخ سفید نشان داده شد، بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از مردم در ایالات متحده، لقب China Joe  (جو چینی) را به بایدن داده‌اند. حکومت بایدن، سیاست متفاوتی را در قبال حاکمیت کشور چین اتخاذ کرده و از منظر نیمی از مردم آمریکا، حافظ منافع چینی‌ها در ایالات متحده است. البته این حرف را مردم با توجه به کمک‌های مالی فراوان‌ چینی‌ها به موسساتی که نام بایدن در آنها به چشم می‌خورد، می‌زنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>