سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۲ در ۵:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

کوین اسپیسی در دادگاه انگلیس

Kevin-Spacey

کوین اسپیسی بازیگر مشهور هالیوود و برنده اسکار این روزها درگیر دادگاه در انگلیس است.

سوره سینما – کوین اسپیسی به دلیل ۱۲ اتهام آزار جنسی، در دادگاه لندن حاضر شد. بازیگر مجموعه «خانه پوشالی» و فیلم‌های اسکاری «زیبایی آمریکایی» و «هفت» در کت و شلوار سیاه، پیراهنی سفید و کراواتی صورتی در سالن یک دادگاه حاضر شد. آقای وال قاضی دادگاه بوده و پتریک گیبز وکیل کوین اسپیسی و شانا ریچی وکیل شاکیان است.

قرار بود تا دوازده نفر برای هیئت منصفه انتخاب شوند که روز اول دادگاه، مربوط به این پروسه بود. قاضی عذر ۱۶ نفر را به دلایل شخصی خواند. در پایان ۱۲ نفر اصلی و دو نفر ذخیره انتخاب شدند. قاضی به این افراد گفت: «من مطمئن هستم که مدافع وقتی ببیند که تعدادی از شما، او را به دلیل فیلم‌هایش می‌شناسید، خوشحال خواهد شد؛ اما صرفاً به دلیل اینکه فیلم‌های او را دیده‌اید، رد صلاحیت نخواهید شد.»

قاضی در ادامه به هیئت منصفه گفت که رای خود را بر اساس مدارک و شواهد حاضر در دادگاه بدهند و هیچ توجهی به اخبار و اظهارات رسانه‌های بیرونی نکنند.

جمعه ای که گذشت، وکیل چهار مردی که از اسپیسی شکایت کرده اند، در دادگاه این بازیگر را «قلدر جنسی» خواند و به حضار گفت: کوین اسپیسی یک بازیگر بسیار مشهور و پیروز تعداد زیادی جایزه است. چهار مرد از بد روزگار، توجه آقای اسپیسی را به خود جلب کرده بودند. این مرد به زور با چهار قربانی خود رابطه جنسی برقرار کرده و به کرات آنها را به این امر مجبور کرده است. سپس این وکیل جزئیاتی را که این چهار مرد به پلیس داده‌اند را شرح داد. هر چهار نفر اذعان داشته‌اند که این کوین اسپیسی بوده که در ابتدا به آنها تمایل همجنس‌گرایانه نشان داده و سپس دست به اقدامات بی شرمانه زده است. البته طبق اظهارات شاکی چهارم، اتفاق میان او و اسپیسی، وخامت بیشتری داشته است.

کوین اسپیسی در مصاحبه‌ای که با پلیس لندن پیشتر داشته است، تمامی این اتهامات را بی پایه و اساس خوانده است. وکیل او در دادگاه نیز به بی گناهی او اشاره داشت و گفت: «شما به زودی کمی حرف راست می‌شنوید، کمی حرف نیمه راست می‌شنوید، کمی هم اغراق عمدی می‌شنوید و قطعا دروغ هم خواهید شنید. این چهار نفر قصد سو استفاده از ثروت آقای اسپیسی را داشته و اتهامات آنان بی پایه و اساس است.»

مسئله ای که هنوز مشخص نیست، این است که نسخه کوین اسپیسی از وقایع چیست. ممکن است که روابط وجود داشته ولی زوری نبوده. اما وکیل شاکیان، از موضع دیگری که این روزها در غرب جواب گرفته است نیز وارد شده است؛ او طوری وانمود می‌کند که حتی اگر این چهار مرد، عدم رضایت خود را حین اقدامات همجنس‌گرایانه اسپیسی به زبان نیاورده باشند، به این دلیل بوده است که آنان مسحور قدرت و شهرت این بازیگر شده و چاره‌ای جز رضایت نداشته‌اند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>