سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در ۲:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب

اولین حضور مردمی کوین اسپیسی در کامیک کان

kevin-spacey

کوین اسپیسی بازیگر، از شناخته‌شده‌ترین ستارگان هالیوودی که چند سال پیش همزمان با جنبش می‌تو درگیر اتهامات سو‌ء رفتار جنسی شد، برای اولین بار در مراسم کامیک بوکی کامیک کان در ماه آتی در کارولینای شمالی حضور خواهد یافت.

سوره سینما – کوین اسپیسی، برنده دو جایزه اسکار که از زمان فروپاشی حرفه‌اش در عصر جنبش می‌تو #Metoo از حضور در جوامع عمومی خودداری کرده، در تلاش است تا آرام آرام به این فضا بازگردد.

این بازیگر اولین حضور خود در بزرگترین گردهمایی کامیک بوکی آمریکا با نام کامیک ‌کان که از ۱۶ تا ۱۸ فوریه در کارولینای شمالی برگزار می‌شود را تایید کرده است. ترتیب‌دهندگان این برنامه در روز چهارشنبه عنوان داشتند که اسپیسی در میان میهمانان این برنامه حضور خواهد داشت و از علاقمندان دعوت کردند تا برای گرفتن امضا و عکس با او و دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم در این گردهمایی شرکت کنند. او همچنین با شرکتی با نام اورست آتوگراف قراردادی را تنظیم کرده تا برای علاقمندانی که توانایی شرکت در این مراسم را ندارند، امضای خود را بابت دریافت مبلغی مشخص ارسال کند.

کوین اسپیسی برای فیلم کالت «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۵) در ژانر درام جنایی و فیلم «زیبای آمریکایی» (۱۹۹۹) در ژانر کمدی درام برنده جایزه اسکار شد، و طرفداران سینما می‌توانند پس از چند سال سخت برای این بازیگر، یاد این آثار را با حضور وی زنده کنند. او در سال ۲۰۰۶ در فیلم «بازگشت سوپرمن» نقش لکس لوتر را بازی کرد، و در ادامه با بازی در سریال «خانه پوشالی»، در به شهرت رسیدن شبکه استریم نتفلیکس نقش به سزایی را ایفا کرد. از اقدامات اسپیسی برای بازگشت به صحنه می‌توان به ویدئوهای مرسوم او قبل از مراسم سال نو میلادی اشاره کرد. او امسال نیز ویدئویی را از خود و مجری برکنار شده شبکه فاکس، تاکر کارلسون، منتشر کرد، که به طرز عجیبی بازنمایی از کاراکتر خود، فرانک آندروود، در سریال «خانه پوشالی» را ارائه داد.

به جز این ویدئوها، اسپیسی تقریباً به طور کلی پس از اتهامات سوء رفتار جنسی وارده به وی در سال ۲۰۱۷ از حضور در فضای عمومی اجتناب کرده است. همزمان با مطرح شدن این اتهامات، نتفلیکس او را از سریال «خانه پوشالی» اخراج کرد، در حالی که در این بین ریدلی اسکات نیز مجبور شد تا به دلیل حضور اسپیسی، بخشی از فیلم «تمام پول‌های جهان» را به طور مجدد فیلم‌برداری کرده و او را با کریستوفر پلامر جابجا کند.

علاوه بر فروپاشی حرفه اسپیسی، وی با مشکلات حقوقی بی‌شماری مواجه شد. او در ماه ژوئیه از اتهام تجاوز در بریتانیا تبرئه شد. افرادی که در مدار این بازیگر هستند عنوان داشتند که او این رای دادگاه را به حق می‌داند، در حالی که هالیوودی‌ها در این میان می‌گویند که بازگشت او به هالیوود و فعالیت مجدد وی در تراز سابق بسیار نامحتمل است. این بازیگر طی چند سال گذشته در تعدادی از فیلم‌های مستقل کم‌بودجه حضور یافته، و علیرغم حواشی که به همراه داشته مورد استقبال تهیه‌کنندگان این آثار قرار گرفته است.

اسپیسی در اظهاراتی عنوان داشت: «یکی از چیزهایی که در چند سال گذشته فهمیده‌ام، این است که طرفدارانم چه قدر به من محبت دارند. می‌دانم که نمی‌توانم از تک تک آن‌ها تشکر کنم، اما به نظرم این اقدام خوبی در همین جهت است.»

ترتیب‌دهنده این مراسم که به اولینی تبدیل شده که اسپیسی را برای این گردهمایی دعوت می‌کند اضافه کرد: «کوین اسپیسی یکی از پرطرفدارترین بازیگران در دنیای سلبریتی‌هاست. ما از این که به اولین نفراتی تبدیل شدیم که او را به این مراسم می‌آورند بسیار هیجان‌زده هستیم.»

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>