سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۲ در ۷:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب
هفته سخت استودیوها در اعتصابات سراسری هالیوود؛

کاسه چه کنم هالیوود در برابر اعتصاب‌گران!

David-Zaslav

بعد از این‌که انجمن نویسندگان آمریکا و همتایانشان در اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون در روز پنج‌شنبه هفته گذشته به طور مجدد دیدار کردند، مدیران هالیوود در روز جمعه در رابطه با اعتصابات جاری نویسندگان به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش سوره سینما، مدیر ارشد اجرایی نتفلیکس تد ساراندوس، مدیرعامل وارنر برادرز دیسکاوری، دیوید زسلاو، و رئیس ان‌بی‌سی یونیورسال فیلم، دانا لنگلی قرار بود در ملاقات با یکدیگر بر سر اقدامات بعدی مباحثه کنند.

پس از این‌که طرفین به میز مذاکره بازگشتند و برای سومین بار در طی یک هفته دیدار کردند، همه تا حدودی امیدوار شدند که از پس این بن‌بستی که به ۱۰۸ روز اعتصاب انجمن نویسندگان منتج شده، پیشرفتی حاصل شود.

پس از این‌که طرفین در ۱۱ آگست مجدداً تشکیل جلسه دادند، اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون پیشنهادات متقابلی به درخواست‌های انجمن نویسندگان ارائه داد، که مورد توجه انجمن قرار گرفت. چندین روز بعد، بارقه‌های امیدی که از این جلسه نشئت گرفته بود تا میزانی کاهش یافت، زیرا مشخص شد که طرفین همچنان بر سر مسائل کلیدی اختلاف دارند.

انجمن در این مدت بر سر مفاد مختلفی جنگیده، که بحث‌برانگیزترین آن‌ها افزایش حداقل دستمزد، شفافیت بیشتر در آمار بینندگان سرویس‌های استریم، توافق بر سر حداقل تعداد کارکنان در اتاق‌های نویسندگان تلویزیونی و نظارت بر هوش مصنوعی بوده است.

نکته‌ای که موجب امیداوری می‌شود، حفظ ارتباط و تداوم مذاکرات از سوی دو طرف می‌باشد.

رؤسای رسانه پیش از مذاکرات روز جمعه در پی افشای بسته‌های پاداش چند میلیون دلاری‌شان با واکنش‌های شدیدی مواجه شدند، زیرا این اتفاق در تضاد کامل با مشکلات اکثر اعضای انجمن نویسندگانی قرار گرفت که گاهاً برای پرداخت بیمه درمانی‌شان به چالش بر می‌خورند.

انجمن نویسندگان آمریکا و شرکت‌های هالیوودی در این هفته به مذاکرات ادامه دادند. همزمان با افزایش امیدواری، انجمن نویسندگان آمریکا عنوان داشت که در هفته گذشته به تبادل پیشنهادات با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون ادامه داده، و دو طرف در این هفته نیز با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

انجمن نویسندگان در سایت خود یادداشتی را برای اعضایش منتشر کرد، و با توجه با سانسور خبری، بدون ذکر جزئیات به تداوم مذاکرات اشاره داشت.

یادداشت انجمن نویسندگان در ۱۸ آگوست به شرح زیر است:

«جمعه گذشته، درست ۱۰۲ روز بعد از این‌که آن‌ها میز مذاکره را رها کرده و ما را به اعتصاب واداشتند، اتحادیه تهیه‌کنندگان پاسخ‌هایی را به پیشنهادتمان در تمام حوزه‌های کاری ارائه داد.» «ما در این هفته دیدار کرده و به تبادل پیشنهادات ادامه دادیم. ما در هفته‌های آتی نیز به این روند ادامه خواهیم داد.»

«همزمان در مذاکره با اتحادیه تهیه‌کنندگان از پیغام‌های فراوان شما در اعلام حمایت و همبستگی سپاس‌گزاریم. مثل همیشه، به شایعاتی که از سمت هر طرف سومی نشر پیدا می‌کند توجهی نداشته باشید، و بدانید در صورتی که اتفاقی مهمی رخ دهد انجمن شما را مطلع خواهد کرد.»

اتحادیه در هفته گذشته گزارش تخلفی را منتشر کرد که در آن نتفلیکس، دیزنی و آمازون به رشد بی‌رویه پایگاه قدرت سرویس‌های استریم متهم شده، و همچنین خواستار نظارت دولتی بر این فضا بودند.

در شنبه این هفته سگ-افترا (انجمن بازیگران-فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا) اعلام کرد که در ۲۲ اگست با هدف همبستگی به اتحادیه کارگری «فدراسیون کارگران آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی» (ای‌اف‌ال – سی‌آی‌او) خواهد پیوست.

در بیانیه اتحادیه آمده است: «در این تابستان اعتصابات، نیروهای کار آمریکایی در سراسر کشور در حال مبارزه برای قراردادهای عادلانه، جبران خدمات (پاداش) بهتر، شرایط ایمن برای کار و حمایت در برابر پیش‌روی تکنولوژی می‌باشند.» «متحد با یکدیگر، به این شرکت‌ها نشان می‌دهیم که در زمان مبارزه ما پیروز می‌شویم!.»

در روز جمعه سگ-افترا اعلام کرد، در یک نظرسنجی سراسری که توسط سازمان پژوهشی Data For Progress برگزار شد، دو سوم از شرکت‌کنندگان از اعتصابات انجمن بازیگران و انجمن نویسندگان حمایت کردند. از ۳ تا ۵ آگست، ۱۱۲۴ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده که به تناسب سن، جنسیت، تحصیلات، نژاد، جغرافیا و سابقه رای‌دهی مورد تمایز قرار گرفتند.

در میان موضوعات مورد بحث، ۷۲ تا ۸۷ درصد از اعضای اتحادیه بر مسائل جبران خدمات و محدودیت استفاده از هوش مصنوعی اتفاق نظر داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>