سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۴۰۲ در ۷:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

هشدار آخرالزمانی اسپیلبرگ به آنتونیو باندراس

Steven-Spielberg

استیون اسپیلبرگ کارگردان تعداد زیادی از آثار علمی تخیلی، سر صحنه فیلمبرداری «زورو» به آنتونیو باندراس گفت روزی خواهد رسید که جلوه‌های ویژه، جای فیلمبرداری در لوکیشن را می‌گیرد.

سوره سینما – آنتونیو باندراس به مناسب ۲۵ سالگی «زورو» به گفتگویی با یاهو اینترتینمنت نشست. این فیلم که با کارگردانی مارتین کمپبل و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ ساخته شده است، توانست ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۸ بفروشد. استیون اسپیلبرگ که در اکثر صحنه‌های فیلمبرداری حاضر بود، به درستی درباره جایگزین شدن جلوه‌های ویژه با فیلمبرداری در لوکیشن، به باندراس هشدار داد.

باندراس این گفتگو را چنین بازگو کرد: «استیون اسپیلبرگ به من گفت که این فیلم، آخرین وسترنی است که مانند وسترن‌های کلاسیک ساخته خواهد شد. همه‌چیز واقعی است، اسب‌ها واقعی هستند، نبردهای با شمشیر [واقعی هستند] و از هیچ جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده نشده است. اما همه چیز تغییر خواهد یافت و خیلی سریع این تغییر رخ می‌دهد. لذا تو باید به این فیلم افتخار کنی. من به این فیلم، الآن خیلی بیشتر از آن موقع افتخار می‌کنم. من آن موقع نمی‌دانستم که چه تأثیر بزرگی این فیلم خواهد داشت… این فیلم اثری با ماجراجویی زیبا و با جزئیاتی جذاب بود. فقط خاطرات زیبا برای گفتن دارم.»

باندراس در ادامه اشاره داشت که به او پیشنهاد ساخت قسمت سوم را نیز داده‌اند. او در این باره گفت: «اگر قرار باشد در فیلم سومی بازی کنم، مثل آنتونی هاپکینز در فیلم اول خواهم بود. نقش استادی را بازی می‌کنم که راه و چاه را به جوانی بیاموزم. اگر این اتفاق بیافتد، خیلی هم خوب، اگر نشد، دو فیلم اول، جاودانه هستند.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>