سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۴۰۲ در ۵:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب
حرف‌های تند نفر اول «جوخه انتحار» علیه برادران وارنر؛

استودیو با اکران فیلم کتکم زد!

Suicide-Squad

دیوید آیر می‌گوید «جوخه انتحار» قلبش را شکست: هالیوود مثل این می‌مونه که یکیو که دوستش داری زیر دست یکی که ازش متنفری له بشه.

سوره سینما – دیوید آیر با حضور در آخرین قسمت پادکست Real Ones جان برنتال، جوخه انتحار را به عنوان بزرگترین شکست احساسی هالیوودی خود معرفی کرد. این کارگردان در چند سال گذشته با صراحت کلام اظهار داشته که نسخه به اکران درآمده «جوخه انتحار» در سال ۲۰۱۶، نسخه باب میل او نبوده است. جوخه انتحار در آن زمان به شدت مورد نقد قرار گرفت، اما آیر در طی سالیان همیشه به این نکته اشاره کرده که استودیو به کلی حس و حال فیلم را نسبت به محتوای اصلی آن تغییر داده است.

آیر در پاسخ به این که بزرگترین ناراحتی‌اش از هالیوود چیست، گفت: «من به مردم می‌گم که هالیوود مثل تماشای له شدن اونی که دوستش داری زیر دست اونیه که ازش متنفر هستی.» «بزرگترین دل‌شکستگی من به خاطر «جوخه انتحار» بود. این فیلم داغونم کرد. و با اون نسخه‌ای که از فیلمم به نمایش گذاشتن انگار کتکم زده بودند.»

«می‌دونی که جوخه انتحار درست بعد از فیلم خشم بود.» آیر ادامه داد: « من نظر همه را به خودم جلب کرده بودم – هر کاری می‌تونستم بکنم، و هر آنچه که از دستم بر میامد را برای اون فیلم انجام دادم.» «و مسیر من با جوخه انتحار آغاز شد. و درست به مانند فیلم قبلی قصد داشتم همه چیز موثق و صادقانه باشه – بر تمرینات پیش از اجرا اصرار داشتم، و می‌خواستم همه با هم یک‌دست شوند. به تیم گفتم که بیایید با تعامل با هم یک کار خارق‌العاده خلق کنیم. و خب همون موقع‌ها زمان اکران «ددپول» رسید. همینطور عوامل فیلم «بتمن در برابر سوپرمن» هم که فیلمشون را مورد آزمایش قرار نداده بودند و در انتظار نتایج متفاوتی بودند، با انتقادات تند منتقدین مواجه شدند. و ناگهان از ناکجا عوامل استودیو با خودشون گفتند که خب فیلم دارک و روح‌انگیز دیوید آیر را به یک کمدی مسخره تبدیل کنیم.»

آیر همچنان با ابراز نظرات صریح خود در فضای مجازی به دنبال اکران نسخه اصلی خود از جوخه انتحار است. این کارگردان در پست اخیر خود در توئیتر عنوان داشت که رئیس جدید استودیو دی‌سی به آیر گفته است که «نسخه اصلی این فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد.» آیر اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع ارائه نداد.

آیر نوشت: «آنچه که می‌دانم این است که جریان نسخه اصلی فیلم من در مقایسه با نسخه استودیو بسیار ارزنده‌تر است.» «میل به اکران نسخه من به نظر حقیقی است. و گان به من گفت که زمانی را برای به نمایش گذاشتن آن اختصاص خواهد داد. او مسلماً شایسته این است که جهان دی‌سی خود را بدون هیچ‌گونه دردسری از پروژه‌های قدیمی راه‌اندازی کند. یک جورایی بخشی از ذهن من همیشه درگیر این اتفاق است. من سوار یک ببر هستم و سعیم را می‌کنم تا به بهترین شکل آن را هدایت کنم. مسیر زندگی بسیار عجیب و غریب است.»

علیرغم انتقادات شدید آیر، جوخه انتحار با فروش جهانی ۷۴۷ میلیون دلاری از فیلم‌های موفق باکس‌آفیس بود. ستارگانی اعم از ویل اسمیت، جرد لتو و مارگو رابی در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداختند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>