سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۴۰۲ در ۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب
خداحافظی با بازیگر اسطوره‌ای سینمای بریتانیا؛

مایکل کین در ۹۰ سالگی بازنشسته شد

Michael-Caine

مایکل کِین قبلاً به این اتفاق اشاره کرده بود، اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد با توجه به کمبود نقش‌های اول جالب توجه، او رسماً کتش را خواهد آویخت و با حرفه بازیگری وداع خواهد کرد.

سوره سینما – این بازیگر ۹۰ ساله انگلیسی برنده دو جایزه اسکار در روز جمعه به بی‌بی‌سی گفت که فیلم «فراری بزرگ»، آخرین حضور او بر روی پرده نقره‌ای خواهد بود.

«من همیشه می‌گویم که قرار است بازنشسته شوم. خب سرآخر زمان آن فرا رسید.»

«دریافتم که فیلم آخرم که افتخار حضور در نقش اصلی آن را داشتم بازتاب‌های خوبی داشته است… چه کار دیگری می‌توانم بکنم که از این کار موفق‌تر باشد؟»

وی اضافه کرد، کمبود نقش‌های اصلی برای مردی در سن او، عاملی تاثیرگذار بر روی تصمیمش بوده است.

«الان من تنها می‌توانم نقش آدمی ۹۰ ساله را بازی کنم. یا شاید ۸۵ ساله.

مسلماً نقش اصلی نخواهند بود. سینما به مردی ۹۰ ساله برای بازی در نقش اصلی احتیاج ندارد، بلکه به دنبال جوان‌های خوشتیپ است. بنا بر این به این نتیجه رسیدم که الان زمان خوبی برای خداحافظی است.»

با این تصمیم مسیر خارق‌العاده این بازیگر افسانه‌ای با ۷۷ سال فعالیت حرفه‌ای و کسب ۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل برای بازی در فیلم‌های «هانا و خواهرانش» (۱۹۸۶) و «قوانین خانه سایدر» (۱۹۹۹) به پایان می‌رسد.

او در فیلم «فراری بزرگ» نقش برنارد جوردن شخصیتی حقیقی را بازی می‌کند؛ کهنه‌سرباز جنگی که خانه سالمندانی در سواحل جنوبی بریتانیا را ترک می‌کند، بدون آن‌که همسرش را مطلع کند، تا در هفتادمین سالگرد یادبود روز دی (روز پیروزی نیروهای متفقین در نبرد نرماندی) در ساحل نرماندی شرکت کند. او در این فیلم با گلندا جکسون فقید همبازی شد، که پس از تکمیل این پروژه از دنیا رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>