سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۴۰۲ در ۵:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

پای تام کروز هم به ماجرای فلسطین و اسرائیل باز شد

Tom-Cruise

ماها داکهیل، یکی از سرشناس‌ترین اِیجنت‌های هالیوود پس از توصیف جنگ اسرائیل و فلسطین به باور خود، بحث و جدل‌های بسیاری را در هالیوود به وجود آورد.

سوره سینما – بعد از این که پست‌های ماها داکهیل در فضای مجازی در حمایت از فلسطین بحث‌های گسترده‌ای را در میان هالیوودی‌ها به وجود آورد، تام کروز پا پیش گذاشت و از اِیجنتش حمایت کرد.

ماها داکهیل ۴۸ ساله تا ماه گذشته در میان استعدادیابان مطرح شرکت استعدادیابی معروف سی‌اِی‌اِی بود، درست زمانی که وی پس از «نسل‌کشی» خواندن حملات اسرائیل به غزه و کشتارهای فجیع این رژیم، با انتقادات تندی از سوی عوامل صنعت هالیوود مواجه شد.

بر اساس گزارشات، وی در کپشن یکی از پست‌هایش نوشته بود: «چه چیزی دلخراش‌تر از به چشم دیدن نسل‌کشی است؟ مشاهده انکار این اتفاق.»

او همچنین بیانیه‌ای توسط اکانت فلسطین آزاد را بازنشر داده که به این عنوان است: «شما هم‌اکنون می‌توانید با حامیان نسل‌کشی آشنا شوید.»

داکهیل در واکنش به این پست در آن زمان نوشته بود: «این اتفاق خط قرمز من است.»

به گزارش ورایتی، وی به سرعت پست‌هایش را پاک کرد و مجدداً حالت اکانتش را به شخصی تغییر داد، اما تا همان موقع هم بسیاری اظهار نظرات او را مشاهده کرده بودند.

طبق گزارشات عده‌ای از همکاران وی از این پست‌ها ناراحت شده و آن‌ اظهار نظرات را «ضدیهودی» خوانده بودند، در حالی که باقی باور داشتند که استوری‌های داکهیل در اینستاگرام روابط او با هالیوود را به قهقرا خواهد برد؛ هالیوود از ۷ اکتبر تا کنون با نظرات دوسویه در مورد اتفاقات غزه مواجه بوده است.

آرون سورکین فیلم‌ساز در میان همکاران رده بالای ماها داکهیل به سرعت پس از انتشار این پست‌ها و شروع مباحثه‌ها از مجموعه سی‌اِی‌اِی خارج شد. استیون اسپیلبرگ نیز سریعاً تقاضا کرده بود تا دو صفحه از سایت آی‌اِم‌دی‌بی که به همکاری او و داکهیل اشاره داشت، از دسترس خارج شوند.

داکهیل بابت انتشار این مطالب معذرت‌خواهی کرد و از جایگاه‌ خود در آژانس سی‌اِی‌اِی استعفا داد، اگر چه او اجازه داشت تا به همکاری با ستارگانی که سال‌ها با ایشان کار کرده بود ادامه دهد.

به گزارش ورایتی گویا تام کروز ۶۱ ساله، ستاره فیلم‌های «ماموریت‌ غیرممکن» طی جلسه‌ای در دفتر سی‌اِی‌اِی در اوایل ماه از او حمایت کرده و سعی کرده تاثیرات اتفاقات را برای داکهیل کاهش دهد.

مجله ایندیپندنت با نمایندگان کروز برای اظهار نظر در مورد اتفاقات رخ داده تماس گرفته است.

داکهیل در پیام عذرخواهی که با ورایتی به اشتراک گذاشته آورده است: «من با بازنشر یک پست در استوری اینستاگرام خود که محتوای آزاردهنده‌ای داشته، مرتکب اشتباه شدم. من هم به مانند بسیاری از این اتفاقات متاثر بودم.»

«من مفتخرم که سمت انسانیت و صلح هستم. و از دوستان و همکاران یهودی خود متشکرم که بر سر این موضوع برخورد خوبی با من داشتند. و من سر آخر آن پست‌ها را برداشتم.»

وی اضافه کرد: «اگر با حرف‌هایم موجب ناراحتی کسی شدم عذر می‌خواهم.»

حملات اسرائیل بر نوار غزه تا به کنون منجر به شهادت بیش از ۱۳ هزار غیرنظامی شده است. بر اساس برآورد‌های یونیسف، از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر آن‌ها کودک بوده‌اند.

همچنین یک روز پس از این که سوزان ساراندون ستاره فیلم «تلما و لوییز» در تظاهرات حمایت از فلسطین آن اظهارات را داشت، ایجنتش‌هایش با او قطع همکاری کردند.

ساراندون به خاطر این حرف بیش از همه مورد انتقاد قرار گرفت: «در حال حاضر افراد بسیاری هستند که از یهودی بودن می‌ترسند، و در حال تجربه چیزی هستند که مسلمانان در این کشور سال‌ها مشغول دست و پنجه نرم کردن با آن بوده‌اند.»

یکی از اعضای آژانس استعدادیابی یونایتد تلنت در بیانیه‌ای به ددلاین گفت که آن‌ها دیگر با برنده اسکار ۷۷ ساله همکاری نمی‌کنند.