سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۴۰۲ در ۲:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب
آخرین اخبار از پروژه‌های آینده آقای بازیگر؛

تام کروز به سراغ مأموریت بعدی‌اش رفت

تام کروز

تام کروز اخیراً با استودیو برادران وارنر دیسکاوری در جهت ساخت و توسعه فیلم‌های اورجینال و فرنچایز به توافق رسید و در این بین خبر ساخت دنباله «تاپ‌گان» نیز منتشر شد.

سوره سینما – این بازیگر اکشن پیرناشدنی هالیوودی قرارداد جدیدی را با استودیوی برادران وارنر دیسکاوری در جهت توسعه و تهیه فیلم‌های بلند منعقد کرد. این شرکت طی بیانیه‌ای پس از انعقاد این قرارداد عنوان داشت که این فیلم‌ها ترکیبی از آثار اورجینال و فیلم‌های فرنچایز خواهند بود و خود کروز نیز در آن‌ها به ایفای نقش خواهد پرداخت. در این همکاری که از آن به عنوان «همکاری استراتژیک» یاد می‌شود، کروز و شرکت تهیه‌کنندگی‌اش دفاتری را در استودیوی برادران وارنر دیسکاوری در بربنک کالیفرنیا خواهند داشت.

این اتفاق برای مایکل د لوکا و پَم عبدی که اخیراً توسط دیوید زاسلاو (مدیر عامل استودیوی برادران وارنر) در جایگاه مدیران اجرایی این استودیو به کار گرفته شدند موفقیتی غیرمنتظره است و آن‌ها با این قرارداد می‌توانند هدف خود را در قالب احیای برادران وارنر دیسکاوری تحقق ببخشند. این قرارداد با تام کروز که با دیگر استودیوهای رقیب از جمله یونیورسال و پارامونت پروژه‌هایی را در دست همکاری دارد، انحصاری نیست و زمان مشخصی را نیز در بر نمی‌گیرد. این بازیگر می‌تواند پرو‌ژه‌های خود با دیگر شرکت‌ها را پیش ببرد، اما برادران وارنر امیدوار است تا کروز بتواند آثار بلاک‌باستر فوق‌العاده‌ای بسازد که قابلیت دنباله‌سازی داشته باشند و حداقل سود این استودیو را بهبود ببخشند.

کروز در گذشته با استودیو برادران وارنر همکاری داشته، اما یک دهه از ساخت فیلم «لبه فردا» و حضور او در نقش اصلی این فیلم گذشته است. او همچنین در پروژه‌های دیگر استودیو برادران وارنر از جمله «ماگنولیا»، «دوران راک»، «مصاحبه با خون‌آشام» و چشمان کاملاً بسته» حضور داشته است، فیلمی که کروز به خاطر آن یک سال از فضای کار دور ماند تا این شانس را داشته باشد که با استنلی کوبریک همکاری کند. همچنین مسیر حرفه‌ای تام کروز و آغاز شهرت او از فیلم «تجارت برمخاطره» از استودیو برادران وارنر آغاز شد.

د لوکا و عبدی در بیانیه‌ای اظهار داشتند: «ما از همکاری با تام بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا او یکی از ستارگان بزرگ تاریخ صنعت سینماست. چشم‌انداز ما از روز اول بازسازی این استودیوی خاطره‌انگیز و برگرداندن آن به روزهای اوج خود بود، و در واقع وقتی که ما برای اولین بار با مدیر عامل استودیو، دیوید زاسلاو، در رابطه با پیوند دادن برادران وارنر با گروه دیسکاوری به گفتگو نشستیم، او به ما گفت، مأموریت ما احیای استودیوی برادران وارنر است – ما از بهترین منابع، مالکیت معنوی داستان‌ها و همچنین بهترین استعدادها در این صنعت برخورداریم – و ما ملزیم تا تام کروز را به برادران وارنر بازگردانیم! امروز این اتفاق به حقیقت پیوست و ما یک گام به دستیابی به رویای خود نزدیک‌تر شده‌ایم. ما از بازگشت تام به برادران وارنر بسیار خوشحالیم و قصد داریم تا در سال‌های آتی نبوغ او را برای باری دیگر به تصویر بکشیم.»

تام کروز هم گفت: «من احترام زیادی برای دیوید زاسلاو، پم و مایک و کل تیم آن‌ها در استودیو برادران وارنر دیسکاوری قائلم، و تعهد آن‌ها به سینما و مخاطبانش و تجربه آن‌ها از این فضا را تحسین می‌کنم. من مشتاقانه در انتظار ساخت آثاری فوق‌العاده با این گروه هستم.» از آثار آتی تام کروز می‌توان به هشتمین قسمت فرنچایز «مأموریت غیرممکن» برای پارامونت، و همچنین فیلم «لبه فردا» از استودیوی یونیورسال با کارگردانی داگ لیمان اشاره داشت؛ کروز در «لبه فردا» به اولین شهروندی تبدیل خواهد شد که در ایستگاه فضایی بین‌المللی قدم خواهد گذاشت. کروز اخیراً با فیلم «مأموریت غیرممکن: روز شمار مرگ» به روی پرده رفت، که البته این فیلم عملکرد ناامیدکننده‌ای در باکس آفیس داشت، در حالی که فیلم «تاپ گان: ماوریک» او با ۱.۵ میلیارد دلار، به پرفروش ترین فیلم دوران حرفه‌ای این بازیگر تبدیل شد.

د لوکا و عبدی پیش از این از مسئولان اجرایی استودیوی ام‌جی‌ام بودند، اما بعد از فروش این استودیو به آمازون، استعفا دادند. در زمان حضور آن‌ها در این استودیو تا کنون دو پروژه «شوالیه‌های آلتو» (فیلمی مافیایی با بازی رابرت دنیرو)، و همچنین «خیابان فلاوروِیل» (در ژانر تریلر با بازی ان هتوی) ساخته شده است.

در خبری دیگر باید به آغاز کار بر روی پروژه «تاپ گان ۳» در استودیو پارامونت با بازی کروز اشاره داشت.

پارامونت امیدوار است تا با جان‌بخشی دوباره به فیلم «تاپ گان»، با قسمت سوم از این فرنچایز اوجی دوباره بگیرد.

اهرن کروگر، دستیار نویسنده «تاپ‌گان: ماوریک» در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه‌ای برای دنباله این فیلم است، و بگفته منابع، کارگردان ماوریک، جو کوزینسکی برای قسمت بعدی نیز بازخواهد گشت. هدف وصال دوباره تام کروز با ستارگان نسل بعد یعنی مایلز تلر و گلن پاول است. این خبر درست یک روز بعد از خبر امضای قرارداد تام کروز با استودیو برادران وارنر دیسکاوری برای ساخت فیلم برای این شرکت منتشر شد، اگر چه این قرارداد انحصاری نیست. علیرغم نبود قراردادی میان کروز و پارامونت، اکثر فیلم‌های وی در سال‌های اخیر با همین استودیو بوده است. در حالی که خبر «تاپ گان» به گونه‌ای تلافی خبر همکاری کروز با استودیو برادران وارنر بود، اما حقیقت نیز این است که پارامونت از پاییز گذشته مشغول توسعه این دنباله است.

«ماوریک» در باکس آفیس ۲۰۲۲ با فروش ۱.۵ میلیارد دلاری در سراسر جهان بسیار فراتر از انتظار عمل کرد، و استیون اسپیلبرگ را بر آن داشت تا از کروز بابت حفظ سینمایی که به شدت تحت فشار پاندمی ویروس کرونا قرار گرفته بود، تشکر کند. قسمت اول مربوط به سال ۱۹۸۶ به کارگردانی تونی اسکات است که به کروز کمک کرد تا جا پایش را در مسیر تبدیل شدن به یکی از ستارگان نوظهور سینما سفت‌تر کند.

البته نباید انتظار داشت که پروژه تاپ گان جدید در کوتاه‌مدت اجرایی شود. کروز در حال حاضر مشغول ساخت هشتمین قسمت مأموریت غیرممکن است، که او را حداقل تا زمان اکران این فیلم در می ۲۰۲۵ سرگرم نگاه خواهد داشت. بنا بر این قبل از رسیدن ماوریک به پرده نقره‌ای چند سالی زمان خواهد برد. اما از همه این‌ها گذشته شاهد این هستیم که تام کروز همچنان یکی از ستارگان محبوب سینماست، و استودیوها برای زمان و توجه او با یکدیگر درگیر می‌شوند.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>