سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
آخرین خبرها از فیلم جدید کارگردان «برزیل»؛

جانی دپ در نقش شیطان!

Johnny-Depp

تری گیلیام قصد دارد در پروژه جدید خود «جشنی در پایان»، نقش شیطان را به جانی دپ پیشنهاد کند و در صورت پذیرش دپ می‌توان انتظار ساخت این فیلم را کشید.

سوره سینما – تری گیلیام در تامین سرمایه چند پروژه آخر خود با چنان چالش‌هایی مواجه شده که حتی تا مرز بازنشستگی‌ها هم رفت. با این وجود، یکی از سایت‌های هواداران وی در ماه آوریل گزارش داد که این کارگردان قرار است فیلم جدیدی با نام «جشنی در پایان» را کارگردانی کند.

به نظر می‌رسد او مدت‌هاست که قصد دارد فیلم بلند بعدی خود یعنی «جشنی در پایان» را بسازد اما مشکل اساسی او این بوده که نمی‌تواند سرمایه این پروژه را تامین کند… گیلیام در اکتبر گذشته در جنشواره فیلم لومیر به حضار به شوخی گفت که اگر کسی شماره ایلان ماسک را دارد به او بدهد.

اخیراً به گزارش ورایتی خبرهای جدیدی به دست رسیده است. گیلیام جانی دپ را برای بازی در نقش شیطان در فیلم جدید خود در نظر گرفته است. و او از این که دپ بخشی از این پروژه خواهد بود بسیار مطمئن است.

و نکته اصلی این جاست در صورتی که دپ در این پروژه حضور داشته باشد احتمال این که گیلیام سرمایه لازم برای این پروژه را دریافت کند بسیار بالا می‌رود – جانی دپ همچنان نام بزرگی در اروپا به شمار می‌رود. در مصاحبه اخیری در فرانسه، گیلیام فاش کرد که بودجه این فیلم در حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود. گیلیام همچنین پی‌رنگ این فیلم را این گونه توصیف کرده است:

طی این داستان کمدی خدا انسان را به دلیل خرابکاری در این زمین زیبا از روی آن پاک می‌کند. تنها یک کاراکتر به دنبال نجات بشریت بوده و آن هم شیطان است، زیرا بدون بشریت او نیز کار خود را از دست می‌دهد، و از آنجایی که او یک شخصیت ابدی است زندگی بدون شغل برای‌ش فاجعه خواهد بود. بنا بر این او تعدادی جوان را پیدا کرده و سعی می‌کند خدا را قانع کند که این جوانان آدم و حوای جدید هستند. با این وجود خدا همچنان قصد پاک کردن انسان را از روی زمین دارد.

گیلیام سپتامبر گذشته در مصاحبه‌ای در مورد این پروژه صحبت کرده بود. او در آن زمان به کار با «فیلم‌نامه‌نویس جوانی» اشاره کرد و گفت که نسخه آخر فیلم‌نامه کم و بیش به پایان رسیده است. آن فیلم‌نامه‌نویس با احتمال بالا کریستوفر برت بیلی ۳۳ ساله باشد.

آخرین فیلم بلند گیلیام مربوط به سال ۲۰۱۸ و «آخرین مردی که دون کیشوت را کشت» می‌شود؛ فیلمی که بیش از دو دهه قصد ساختش را داشت. این فیلم بدون آن که سر و صدایی به پا کند آمد و رفت، البته به نظر عده‌ای، این فیلم بهترین اثر او از دهه ۱۹۹۰ بود.

قطعاً این امر یکی از دلایلی است که گیلیام را در تامین بودجه فیلم جدید خود با چالش مواجه کرده است. آثار او در ۲۵ سال گذشته هم با نقدهای تندی مواجه شده، و هم در گیشه ناموفق ظاهر شده‌اند. و با این وجود ریسک سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری بر روی این فیلم‌ساز افسانه‌ای عملاً برای هیچ تولید‌کننده‌ای راحت نخواهد بود. حضور دپ می‌تواند کمی مشکل‌گشا باشد.

بسیاری فراموش کرده‌اند که تری گیلیام در زمانه اوج خود چه شخصیت مهمی در سینما بود، به خصوص زمانی که برای کات نهایی مهم‌ترین اثر خود «برزیل»، بحثش با استودیو یونیورسال بالا گرفت. او طی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود دل مخاطبان سینما را با آثار جذاب دیگری اعم از «مانتی پایتون و جام مقدس»،‌ «ترس و نفرت در لاس وگاس» و «۱۲ میمون» برده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>