سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ تیر ۱۴۰۲ در ۶:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

بازگشت امبر هرد به سینما

امبر هرد

امبر هرد با حضور در افتتاحیه فیلم «در آتش» در جشنواره فیلم تاورمینا که با استقبال و شعارهای دوستانه هوادارانش همراه بود، به عالم سینما بازگشت.

سوره سینما – شصت و نهمین دوره فستیوال فیلم تاورمینا کار خود را با اکران «در آتش» (In The Fire) جدیدترین فیلم امبر هرد آغاز کرد. این اولین حضور رسمی امبر هرد در انظار عمومی پس از دادگاه با جانی دپ است. امبر هرد بر روی فرش فیروزه‌ای (به دلیل اینکه جشنواره در ساحل مدیترانه برگزار می‌شود، رنگ فرش به سان رنگ دریای مدیترانه است) با استقبال و شعارهای دوستانه هواداران ستاره «آکوامن» روبرو شد.

تهیه‌کننده فیلم «در آتش» و برگزارکنندگان جشنواره نگران بودند که طرفداران جانی دپ دردسر ایجاد کنند. پاسکال برونو تهیه‌کننده فیلم، به ورایتی گفت که او باید پلیس ایتالیا را راضی می‌کرد تا نیروهای بیشتری را به مراسم بیاورند. پاسکال گفت: «پلیس کار خود را خیلی جدی گرفت و من هم به آنها قول دادم که امبر با آنها سلفی خواهد گرفت.»

بر خلاف نگرانی‌های اولیه، مشکلی در افتتاحیه رخ نداد و مردم با شور و هیجان به استقبال سلبریتی‌ها آمدند. لوکا کالوانی همبازی هرد در «در آتش» گفت: «وقتی دیدم که مردم، پس از آن همه بی ملایمتی‌هایی که در فضای آنلاین به این انسان زیبا شد، باز استقبال گرمی از امبر کردند، خیالم راحت شد.»

تولید این فیلم در سال ۲۰۲۰ کلید خورد اما وقتی دادگاه جانی دپ علیه نشریه انگلیسی «سان» شروع شد، کار متوقف شد. تولید فیلم دوباره در سال ۲۰۲۲ به دلیل دادگاه جانی دپ و امبر هرد، قطع شد. کالوانی در ادامه افزود: «سنگینی حواشی دادگاه همه دست‌اندرکاران فیلم را تحت تاثیر قرار داده بود؛ اما رفاقت و حس همسنگری میان بچه‌ها حین فیلمبرداری سبب شد تا توجه‌مان به حواشی بیرونی پرت نشود.»

امبر هرد در مصاحبه‌ای با ورایتی درباره فیلم، گفت: «من بسیار مفتخرم که در این داستان مشقت‌بار عشق به عنوان نقش اصلی حضور داشتم… بسیار خوش اقبال بودم که با چنین تیم بازیگران محشری همکاری داشتم. آنها به مانند کاراکترهایی که بازی می‌کردند، اعجاب آور و با شرف هستند.»

هرد در ادامه فیلم را چنین توصیف کرد: «مدیتیشنی بر قدرت ماوراءالطبیعه عشق از لنز یک زن مستقل و قوی در پایان قرن بیستم.»

داستان فیلم درباره یک زن آمریکایی به نام گریس است که برای طبابت از نیویورک به آمریکای جنوبی می‌رود. او در کلمبیا با موانع بسیاری روبرو می‌شود؛ از طرفی به عنوان یک زن مشغول به روانپزشکی شده است، آن هم در زمانی که زیگموند فروید اولین کتاب خود را درباره این علم نوشته بود. از طرف دیگر هم او در شهری با یک آتشفشان فعال ساکن می‌شود. او به روستایی کوچک رفته است تا پسری را که اهالی ده می‌پندارند جن‌ زده است، ویزیت کند.

کانر الن کارگردان فیلم به ورایتی گفت: «وقتی امبر برای اولین بار در ایتالیا جلوی دوربین رفت، او یک نیروی خارق العاده بود. امبر هم در جلوی دوربین یک ستاره تمام عیار بود و هم در پشت دوربین خیلی کمک من کرد. از روز اولی که کار را شروع کردیم، او یک حس آرامش در من تداعی کرد. من می‌دونستم که تا دوربین را به سمتش بگیرم، یک تصویر خوب می‌گیرم.»

امبر هرد در مصاحبه‌ای دیگر با ددلاین به یک سوال مهم درباره «آکوامن ۲» پاسخ داد.

ددلاین : «در آتش» قرار است که در اکتبر اکران شود و «آکوامن ۲» نیز برای اکران دسامبر آماده شده است. چند فیلم آخر کمپانی دی‌سی اعم از «بلک ادم» و «فلش» در گیشه شکست خورده‌اند. اولین فیلم «آکوامن» فروش خیلی خوبی داشت، آیا درباره فیلم جدید هم حس خوبی دارید؟

امبر هرد: قطعا. البته این دو فیلم حال و هوای کاملا متفاوتی دارند. فشار بسیار زیادی روی فرنچایز های با بودجه بالا است و آنها باید به سود دهی برسند، لذا مدیران هر کاری را برای سودآور شدن فیلم خود می‌کنند. از آن طرف هم «در آتش» کار مستقلی است و میزان سرمایه و پشتیبانی به گرد پای بلاک‌باسترها نمی‌رسد. من بسیار مفتخرم که عضو یک فرنچایز عظیمی مثل «آکوامن» هستم. از طرفی دیگر هم فیلم‌های مستقلی وجود دارد که خیلی آنها را دوست دارم. خیلی خوشحالم که با دست‌اندرکاران این پروژه آشنا شدم. ما با هم همه سختی ها را متحمل شدیم و روحی زیبا را در داستان این فیلم دمیدیم. یک بازیگر موفق کسی است که بتواند هر دو دنیا را داشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>