سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۴۰۲ در ۳:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب
هرج و مرج در مارول؛

یک رسوایی اخلاقی ابرقهرمانان را زمین زد

The-Thanos

برنامه‌های مارول پس از رای نهایی دادگاه جاناتان میجرز به کلی به هم ریخت؛ میجرز اخراج شد، شرور «انتقام‌جویان» بعدی نیامده کنار رفت، اسم فیلم بعدی «انتقام‌جویان» عوض شد و مارول مجبور است فیلم‌نامه‌ جدیدی را برای قسمت‌های بعدی آماده کند.

سوره سینما – پس از این که دادگاه، جاناتان میجرز را به جرم ضرب و شتم نامزد سابقش محکوم کرد، از هم‌اکنون نام فیلم بعدی «انتقام‌جویان» تغییر کرده است.

روزنامه ایندیپندنت در روز ۱۸ دسامبر دریافت که پس از مجرم شناخته شدن میجرز ۳۴ ساله، استودیو مارول او را اخراج کرده و از پروژه‌های آینده خود کنار گذاشته است.

پس از طرح اتهامات متعدد علیه این بازیگر که قرار بود نقش شرور اصلی «انتقام‌جویان» بعدی را ایفا کند، حضور و ابقای وی در جهان سینمایی مارول زیر سوال رفته بود.

این بازیگر ۳۴ ساله در یک مورد ضرب و جرح درجه سوم و یک مورد آزار و اذیت مجرم شناخته ، اما از یک مورد دیگر از جمله ضرب و جرح و یک مورد آزار و اذیت شدید تبرئه شد.

میجرز اخیراً در نقش کانگ فاتح در سریال تلویزیونی «لوکی» و همچنین فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» (۲۰۲۳) به ایفای نقش پرداخت. هر دوی این پروژه‌ها فضا را برای حضور او در نقش شرور بزرگ انتقام‌جویان بعدی و گام برداشتن وی در قامت تانوس با بازی جاش برولین آماده کرده بودند. فیلم انتقام‌جویان ۵، «انتقام‌جویان: سلسله کانگ» نام گذاری شده بود.

اگر چه به گزارش هالیوود ریپورتر این عنوان کنار گذاشته شده، و این پروژه تا زمان انتخاب نامی جدید، «انتقام‌جویان ۵» خطاب خواهد شد. از این تصمیم مبنی بر تغییر نام استدلال می‌شود که نقش کانگ به کلی از این فرنچایز کنار گذاشته خواهد شد و در واقع مارول به دنبال بازیگری جایگزین برای این نقش نخواهد رفت.

در ماه سپتامبر گزارش شد که عوامل اجرایی مارول شامل رئیس این استودیو کوین فایگی طی جلسه‌ای در رابطه با «پلن‌های بعدی، و چرخش به سمت شروری دیگر در کتاب‌های کامیک بوکی» به بحث و بررسی پرداختند و در این میان نام «دکتر دوم» (Dr Doom) از کاراکترهای چهار شگفت‌انگیز شنیده شده است.

پس از انتشار اخبار اتهامات، تیم مدیر برنامه‌های میجرز همکاری خود را با وی قطع کرده، در حالی که ارتش آمریکا نیز یک سری از آگهی‌های تبلیغاتی که میجرز در آن‌ها حضور داشت را به کلی کنار گذاشت. به گزارش رسانه‌ها همچنین او از پروژه اقتباس شده از رمان «مردی در زیر زمین من» والتر موزلی کنار گذاشته شد.

پس از صدور حکم در روز دوشنبه، دادستان منطقه منهتن آلوین برگ طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «در دفتر دادستانی منهتن، ما خود را موظف می‌دانیم تا نجات‌یافتگان را در مرکز تمام کارهای خود قرار دهیم. شواهدی که طی جلسه دادگاه امروز ارائه شد چرخه‌ای از سوءاستفاده روانی و احساسی و همچنین الگوهای تشدید شده تهدید را نشان می‌دهد که امروزه در سراسر کشور بسیار شاهد آن هستیم. امروز هیئت منصفه تشخیص داد که الگوی سوءاستفاده و تهدید  در تعرض‌‌ها و آزارهای آقای میجرز نسبت به نامزد سابق‌شان به اوج خود رسیده بود. ما از هیئت منصفه بابت زحمت‌های‌شان و همچنین از فرد نجات‌یافته بابت ایستادن در اینجا و بازگویی شجاعانه همه وقایعی که تجربه کرد سپاس‌گزاریم.»

در این بین گزارش دیگری از  این‌اسنایدر نیز مطرح شده که «انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان» فیلمی ۵ ساعته خواهد بود و با یک سال تاخیر به پخش خواهد رسید؛ شایعات حاکی از آن است که مارول آن را در دو قسمت دو ساعت و نیمی منتشر خواهد کرد.

این به آن معناست که پس از انتشار قسمت اول در تاریخی که هم‌اکنون اعلام شده (۷ می ۲۰۲۷)، قسمت بعدی آن در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد. این خبر از لحاظ منطقی می‌تواند صحت داشته باشد زیرا فیلم قبلی «انتقام‌جویان: سلسه کانگ» اخیراً در داخل مارول تغییر نام پیدا کرده و «انتقام‌جویان ۵» خطاب می‌شود.

البته که این‌ها همه شایعه هستند و هنوز استودیو مارول چیزی را تایید نکرده، ولی با همه این‌ها بحث‌های زیادی در فضای مجازی حول این قضیه به وجود آمده است.

تاریخ انتشار کنونی «انتقام‌جویان ۵» سال ۲۰۲۷ است، زیرا در نتیجه اعتصابات تاریخ اکران آن یک سال به عقب افتاد. و همچنین بر اساس آنچه دستگیرمان شده، به دلیل اخراج میجرز از مارول، «جنگ‌های پنهان» باید بازنوسی شود، زیرا وی قرار بود در قامت شرور اصلی این فیلم نقش‌آفرینی کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>