سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در ۴:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

همکاری متیو مک‌کانهی با پل گرینگرس

Matthew-McConaughey

پل گرینگرس کارگردان آثاری اعم از «کاپیتان فیلیپس» و چند قسمت از سری فیلم‌های جیسون بورن، قرار است در پروژه‌ای جدید با نام «اتوبوس گمشده» با متیو مک‌کانهی و جیمی لی کرتیس به همکاری بپردازد.

سوره سینما – در نوامبر گذشته، اخباری در حد شایعه مطرح شد که پل گرینگرس مشغول کار بر روی پروژه‌ای با نام «اتوبوس گمشده» برای اپل تی‌وی است. عنوان شده بود که این فیلم بعدی گرینگرس است.

مجله ددلاین هم‌اکنون این گزارشات را تایید کرده و همچنین از حضور متیو مک‌کانهی و جیمی لی کرتیس در نقش‌های اصلی این فیلم خبر داده است.

داستان این فیلم بر اساس آتش‌سوزی مهیب سال ۲۰۱۸ کالیفرنیا معروف به «کمپ فایر» است. این فیلم از زاویه دید راننده اتوبوس قهرمان این داستان، کوین مک‌کی، و معلم مدرسه، مری لودویگ، که در هدایت اتوبوسی پر از کودکان مدرسه‌ای به وی کمک کرد تا از این آتش‌سوزی کشنده در شهر پارادایس رهایی یابند، به تصویر کشیده خواهد شد. این خلاصه داستان است:

در ۸ نوامبر ۲۰۱۸ مردم شهر پارادایس کالیفرنیا از خواب برخواستن و با آسمان خاکستری مملو از ابرهای دود و بادهای تند مواجه شدند. «کمپ فایر» با بلعیدن یک هکتاز زمین در یک ثانیه، با سرعت به آن‌ها نزدیک می‌شد. کمتر از دو ساعت از آغاز آتش‌سوزی، شهر غرق در شعله‌های آتش بود، و ساکنین شهر در منازل و خودروهای‌شان گیر افتاده بودند. تا صبح روز بعد ۸۵ نفر مرده بودند. داستان فیلم «اتوبوس گمشده» بر راننده اتوبوسی با نام کوین مکی و معلم مدرسه‌ای با نام مری لودویگ متمرکز است که با همکاری یکدیگر اتوبوسی پر از کودکان مدرسه‌ای را از میان این آتش‌سوزی مهیب نجات دادند.

کمپ فایر ۲۰۱۸ کالیفرنیا، موضوع مستند سال ۲۰۱۹ نتفلیکس با عنوان «آتش در پارادیس» بود. داستان فیلم گرینگرس بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم برد اینگلزبی است، که بیشتر به خاطر سریال «میر اهل ایست‌تاون» معروف است. او همچنین در درام ورزشی بن افلک به نام «راه بازگشت» نیز همکاری داشته است.

نوامبر گذشته اعلام شده بود که گرینگرس اقتباسی از رمان پرفروش «غرق‌شدگی» را برای استودیو برادران وارنر کارگردانی خواهد کرد، اما منابع به ددلاین گفته‌اند که فیلم‌نامه آن پروژه هنوز تکمیل نشده و برنامه گرینگرس این است که ابتدا پروژه «اتوبوس گمشده» را فیلم‌برداری کند.

آخرین فیلم پل گرینگرس به «اخبار جهان» در سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که نقدهای خوبی دریافت کرد، اما خب به آن تمجید و تحسین‌های که وی به آن عادت دارد نزدیک هم نبود.

گرینگرس اولین بار در فیلم «بورن» از دوربین‌های دستی «هیپ» استفاده کرد، و وی از هر حیث باید در فهرست تاثیرگذارترین فیلم‌سازان اکشن قرن ۲۱ قرار گیرد. از بهترین آثار او می‌توان به «کاپیتان فیلیپس»، «یونایتد ۹۳» و «یکشنبه خونین» اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>