سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در ۴:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب
سینمای جهان در روزهای جشنواره فجر چگونه گذشت؟ -۲

از اسپین‌آف جدید «گات» تا همکاری برد پیت با تارانتینو

Got

در روزهایی که سینمای ایران درگیر جشنواره فیلم فجر بود، اتفاقاتی در سینمای جهان هم رخ داد. خیلی از این اخبار اگرچه در فضای مجازی پوشش داده شدند اما زیر سایه حواشی و اخبار فجر قرار ‌گرفتند. به همین خاطر چکیده‌ای از مهم‌ترین اخبار این مدت را در سه بسته تقدیم شما می‌کنیم.

سوره سینما – در بخش دوم مهم‌ترین اخبار دو هفته گذشته، نظر شما را به ساخت اسپین‌آف جدیدی از «بازی تاج و تخت»، همکاری مارگو رابی و کالین فارل، بازگشت جیم کری از بازنشستگی، فیلم جدیدی از متیو وان با بازی همسورث و … جلب می‌کنیم.

اسپین‌آف اگان فاتح در دست ساخت است

پس از موفقیت سریال «خانه اژدها»، اولین اسپین‌آف سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت»، اکنون خبر رسیده که قرار است سریالی حول محور شخصیت اگان فاتح ساخته شود.

به گزارش ورایتی این پروژه همچنان در مراحل اولیه تولید خود قرار دارد و داستان آن بر فتح هفت پادشاهی و تشکیل سلسله تارگارین به دست اگان تارگارین متمرکز خواهد بود.

داستان اگان تارگارین و فتح وستروس، ۲۹۷ سال پیش از وقایع قسمت اول سریال «بازی تاج و تخت» رخ داده است.

با این که اچ‌بی‌او همچنان هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی در رابطه با این موضوع نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود که برای زمینه‌سازی چنین سریالی احتمال ساخت یک فیلم سینمایی نیز وجود دارد.

جایگزینی آیو ادبیری با جانی دپ در «دزدان دریایی ۶»

گزارش‌های حاکی از آن است که دیزنی در نظر دارد تا برای «دزدان دریایی ۶»، آیو ادبیری که اخیراً برای سریال «خرس» برنده جایزه امی شد را با جانی دپ جایگزین کند.

بر اساس همین گزارشات داستان قسمت ششم این فرنچایز، دزدان دریایی جوانتری را ترسیم می‌کند که به دنبال گنجی پنهان هستند.

به نظر می‌آید این بازیگر زن ۲۸ ساله، کاراکتری با نام آنا را بازی خواهد کرد که از یک دزد دریایی معروف ایرلندی به نام آنا بانی الهام گرفته شده است.

ریبوت فیلم «بولیت» از سوی اسپیلبرگ مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند

جاش سینگر فیلم‌نامه‌نویس تایید کرد که ریبوت «بولیت» استیون اسپیلبرگ همچنان مراحل ابتدایی خود را سپری می‌کند. فیلم‌نامه همچنان تکمیل نشده و احتمالاً پس از پایان آن، نسخه دیگری مورد نیاز باشد. جف اسنایدر اخیراً گفته بود که احتمالاً اسپیلبرگ که به تازگی ۷۷ ساله شد، پروژه دیگری را پیش از تکمیل فیلم‌نامه «بولیت» کارگردانی کند.

نقش‌آفرینی مارگو رابی و کالین فارل در فیلم «سفری بزرگ و زیبا» به کارگردانی کوگونادا

کوگونادا، مقاله‌نویس ویدئویی که به کارگردان تبدیل شد، با اولین فیلم خود («کلمبوس») در سال ۲۰۱۷ بسیاری را شگفت‌زده کرد. او همان مسیر را با اثر بعدی خود یعنی «بعد از یانگ» (۲۰۲۱) ادامه داد، که بازیگرانی از قبیل کالین فارل، جودی ترنر-اسمیت و هیلی لو ریچاردسون در آن به ایفای نقش پرداختند.

به گزارش ددلاین، مارگو رابی و کالین فارل برای بازی در «مسیری بزرگ و زیبا» اعلام آمادگی کرده‌اند، و قرار است استودیو Imperative Entertainment وظیفه تولید این فیلم را در دست بگیرد. کوگونادا رهبری این پروژه به قلم ست ریس (نویسنده فیلم «صورت غذا») را عهده‌دار خواهد بود.

از جزئیات پی‌رنگ این فیلم اطلاعی در دست نیست، اما گویا داستان آن دو غریبه را به تصویر خواهد کشید که به شکل غیرقابل باوری به یکدیگر می‌پیوندند. فیلم‌برداری این پروژه در بهار آتی در کالیفرنیا آغاز خواهد شد. این اولین کار مارگو رابی پس از فیلم «باربی» خواهد بود.

حضور برد پیت در آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو

به گزارش ددلاین، مخاطبان در پروژه آخر تارانتینو، «منتقد سینما»، مجددا شاهد همکاری وی با برد پیت خواهند بود. هنوز مشخص نیست که آیا برد پیت در نقش اصلی این فیلم حضور خواهد یافت یا خیر، اما ددلاین بر این باور است که تارانتینو، بازی در نقش این منتقد سینما را به پیت سپرده است.

این سومین همکاری تارانتینو با پیت خواهد بود. پیت با بازی در «روزی روزگاری در هالیوود» برنده اسکار نقش مکمل شد، و همچنین در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» یکی از نقش‌های اصلی را ایفا کرد. توزیع این فیلم بر عهده «سونی پیکچرز» و تهیه آن با استیسی شر خواهد بود، و مخاطبان احتمالاً می‌توانند در سال ۲۰۲۵ به تماشای این فیلم بنشینند.

قرار بود تولید دهمین فیلم تارانتینو در سپتامبر سال گذشته آغاز شود، اما اعتصابات بازیگران و نویسندگان همه چیز را به تعویق انداخت. بگفته منابع رسمی تولید این فیلم از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

اگر چه هیچ منبع رسمی اطلاعاتی در رابطه با تیم بازیگران این فیلم ارائه نداده، اما بر اساس شایعات می‌توانیم تیمی از قبیل کرت راسل، ساموئل ال جکسون، لئوناردو دیکاپریو، پل والتر هاوزر و جان تراولتا را در فهرست مورد انتظارترین بازیگران این فیلم قرار دهیم.

بازگشت جیم کری از بازنشستگی برای فیلم «سونیک ۳»

جیم کری سابقاً در مورد بازنشستگی گفته بود: «بستگی دارد. اگر فرشتگان فیلم‌نامه‌ای را بیاورند که با جوهر طلا نوشته شده باشد و به من الهام دهند که قرار است به فیلمی مهم برای مردم تبدیل شود. شاید به مسیر خودم ادامه دهم، اما برای آن پروژه استثنا قائل می‌شوم.»

به نظر او بازنشسته نشده است. جیم کری فیلم‌نامه‌ای را با جوهر طلایی از فرشتگان دریافت کرده است، و بله به نظر «سونیک خارپشت ۳» است.

به گزارش ورایتی، جیم کری در «سونیک خارپشت ۳» نقش‌آفرینی مجددی را در قالب دکتر روباتنیک خواهد داشت. جف فاولر که دو فیلم اول «سونیک» را کارگردانی کرده، برای این دنباله بازخواهد گشت، و بگفته منابع این فیلم در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ در سینماها به اکران درخواهد آمد.

تولید این فیلم احتمالاً به زودی کلید خواهد خورد. دو فیلم اول «سونیک»، فروش بالای ۸۰۰ میلیون دلار را در گیشه جهانی به ثبت رساندند.

بازیگر سریال «خانه اژدها» در قامت ابرقهرمان دی‌سی

میلی الکاک در جهان ریبوت دی‌سی نقش یک ابر دختر را بازی خواهد کرد. استودیو دی‌سی با بازیگر سریال «خانه اژدها»، میلی الکاک برای بازی در نقش سوپرگرل قرارداد منعقد کرده است.

او در فیلم «سوپرگرل: زن فردا» که در ژانویه سال گذشته توسط رئیس استودیوهای دی‌سی جیمز گان مورد معرفی قرار گرفت، در نقش زن پولادین بازی خواهد کرد.

الکاک در پنج اپیزود ابتدایی سریال پیش‌ درآمد «بازی تاج و تخت» نقش جوانی‌های شاهدخت رینیرا تارگارین را بازی کرد، و بسیاری از مخاطبان به دلیل جایگزینی این کاراکتر همزمان با افزایش سن او، از این اتفاق دلخور شدند.

به گزارش ورایتی، الکاک پیروز مسابقه بازی در نقش این کاراکتر جهان دی‌سی شده است.

این فیلم هم‌اکنون در پیش‌تولید خود به سر می‌برد، و فیلم‌برداری آن در فصل بهار آغاز خواهد شد. بازیگران این فیلم را ستارگانی از قبیل دیوید کورنسوت (سوپرمن)، ریچل بروزنان (لویس لین)، نیکولاس هولت (لکس لوتر)، اسکایلر گیزوندو (جیمی اولسن)، سارا سامپایو به همراه آنتونی کاریگان (متامورفو)، ایزابل مرسید (هاوک‌گرل) و ناتان فیلیون (گرین لنترن) تشکیل می‌دهند.
حلقه منتقدان فیلم لندن «منطقه مورد علاقه» را فیلم سال خود معرفی کرد

آخرین گروه معتبر از منتقدان، برندگان خود را اعلام کردند. جایزه چهل و چهارمین دوره از حلقه فیلم منتقدان لندن به جاناتان گلیزر با فیلم «منطقه مورد علاقه» اعطا شد، و منتقدان لندنی این اثر و این کارگردان را به عنوان بهترین فیلم و کارگردان سال خود معرفی کردند.

این سومین جایزه «بهترین فیلم» از این فصل جوایز برای «منطقه مورد علاقه» است – آن‌ها همچنین جایزه بهترین فیلم‌ گروه‌های منتقدان لس آنجلس و تورنتو را دریافت کردند. «منطقه مورد علاقه» علاوه بر این جوایز در بخش بهترین فیلم اسکار نیز نامزد شده است.

«منطقه مورد علاقه» بیشتر از این که دوست داشته شود و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد، مورد تحسین قرار می‌گیرد. به نظر فیلمی نیست که بعد از یک بار دیدن بخواهید سریعاً یک بار دیگر آن را تماشا کنید. آن‌هایی که به دنبال ماهیت خلاقانه این فیلم می‌آیند و انتظار دیدن فیلمی همچون «زیر پوست» (جاناتان گلیزر، ۲۰۱۳) را دارند، دلسرد می‌شوند.

فیلم جدید و مخفیانه متیو وان با بازی کریس همسورث و سم راکول

متیو وان که هم‌اکنون فیلم «آرگایل» را بر روی پرده دارد، خبر از ساخت فیلم مخفیانه جدیدی با نام کاری «پروژه ایکس» داده است. فیلم‌برداری این پروژه ۱۱ هفته به طول انجامیده و در حال حاضر به طور کامل به پایان رسیده است. احتمال می‌رود او این فیلم را در اواخر سال جاری به انتشار برساند تا فیلم ضعیف «آرگایل» را سریع‌تر از یادها ببرد.

وان آشکار کرده که بازیگرانی اعم از کریس همسورث و سم راکول در این پروژه مخفیانه به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. تا کنون جزئیاتی در رابطه با پی‌رنگ این فیلم منتشر نشده، اما گفته شده که این فیلم در ژانر «جاسوسی» است.

بنا بر این «آرگایل» آخرین فیلم متیو وان نخواهد بود، و جالب این که این فیلم مخفی نیز آخرین پروژه وی نیست. او قرار است فیلم‌نامه موزیکالی نوشته دیمین شزل را کارگردانی کند – در حال حاضر مشغول کار بر روی فیلم‌نامه «کینگزمن ۳» و ریبوت «کیک – اس» است. سر او بسیار شلوغ است، اما اگر پروژه‌های ضعیف وی ادامه داشته باشند، این وضعیت تا کی برای او ادامه خواهد داشت؟

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>