سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۴۰۲ در ۶:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

«اوپنهایمر» برگزیده اصلی جوایز انجمن بازیگران شد

Cillian-Murphy

«اوپنهایمر» در مراسم جوایز انجمن بازیگران برنده بهترین تیم بازیگری شد، در حالی که سریال‌های «خرس» و «وراثت» جایزه بهترین تیم بازیگری را برای دسته‌های تلویزیونی دریافت کردند. همچنین جایزه نقش اول و مکمل مرد هم به فیلم نولان رسید.

سوره سینما – «اوپنهایمر» در مراسم جوایز انجمن بازیگران ۲۰۲۴ (Screen Actors Guild Awards) که در شنبه شب برگزار شد، جایزه بهترین عملکرد یک تیم بازیگری برای فیلم سینمایی را دریافت کرد.

این فیلم همچنین دو جایزه مهم دیگر این مراسم از جمله جوایز بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

لیلی گلدستون از «قاتلان ماه گل» تاریخ‌سازی کرد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد، در حالی که داوین جوی رندالف از فیلم «جاماندگان» نیز، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه برد.

در بخش تلویزیون، سریال «خرس» در کنار جایزه بهترین تیم بازیگری برای سریال کمدی، دو بخش دیگر را از آن خود کرد. جرمی آلن وایت جایزه عملکرد برجسته بازیگر مرد برای بازی در سریال کمدی را دریافت کرد، در حالی که آیو ادبیری نیز برنده بخش مشابه برای بازیگر زن شد. یکی دیگر از سریال‌های محبوب در مراسم انجمن بازیگران فیلم آمریکا، سریال «وراثت» بود که جایزه بهترین تیم بازیگری برای سریال درام را برای خود کرد.

همچنین سریال «مشاجره» دو جایزه را از آن خود کرد: الی وانگ جایزه عملکرد برجسته یک بازیگر زن در سریال تلویزیونی یا سریال کوتاه را برای خود کرد، و همچنین استیون ین نیز برنده بخش مشابه برای مردان شد.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای سریال درام به پدرو پاسکال برای بازی در سریال «آخرین بازمانده از ما» رسید و او در رسیدن به این مهم، سه بازیگر از سریال «وراثت» که در فصل جوایز موفق عمل کرده بودند را پشت سر گذاشت. یکی دیگر از برندگان متعجب شنبه شب، الیزابت دبیکی بود که انتظار دریافت این جایزه را نداشت؛ او برای بازی در سریال «تاج» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در سریال درام شد.

جوایز این مراسم با رای اعضای سگ – افترا (انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو) در دسته‌بندی‌های مختلف اعم از سینما و تلویزیون شامل بدلکاری ارائه می‌شود. فیلم «ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ قسمت اول» و همچنین سریال «آخرین بازمانده از ما» برگزیدگان بخش بدلکاری مراسم انجمن بازیگران بودند.

در پایین می‌توانید لیست کامل برگزیدگان انجمن بازیگران آمریکا را مشاهده فرمائید:

* بخش فیلم‌های سینمایی

عملکرد برجسته یک تیم بازیگری برای یک فیلم سینمایی

اوپنهایمر

(کیسی افلک در نقش بوریس پَش، امیلی بلانت در نقش کیتی اوپنهایمر، کنت برانا در نقش نیلز بور، مت دیمون در نقش لسلی گرووز، رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس، جاش هارتنت در نقش ارنست لارنس، رامی مالک در نقش دیوید هیل، کیلین مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر، فلورنس پیو در نقش جین تتلاک)

بهترین بازیگر نقش اول مرد

کیلین مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر – اوپنهایمر

بهترین بازیگر نقش اول زن

لیلی گلدستون در نقش مالی برکهارت  – قاتلان ماه گل

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس استراوس – اوپنهایمر

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

داوین جوی رندالف در نقش ماری لمب – جاماندگان

* بخش سریال‌های تلویزیونی

عملکرد برجسته یک تیم بازیگری برای بازی در یک سریال درام

وراثت

(نیکولاس براون در نقش گرِگ هِرش، جولینا کنفیلد در نقش جس جوردن، برایان کاکس در نقش لوگان رُی، کیران کالکین در نقش رومن رُی، داگمارا دومینچیک در نقش کارولینا نُواتنی، پیتر فریدمن در نقش فرانک ورنان، جاستین لوپ در نقش ویلا، متیو مک‌فادین در نقش تام وامبزگانگز، آرین موید در نقش استوئی حسینی، اسکات نیکلسون در نقش کالین استایلز)

عملکرد برجسته یک تیم بازیگری برای بازی در سریال کمدی

خرس

(لیونل بویس در نقش مارکوس، ژوزه سروانتس جونیور در نقش انجل، لیزا کولون در نقش تینا، آیو ادبیری در نقش سیدنی آدامو، ابی الیوت در نقش ناتالی شوگر برزاتو، ریچارد استراس در نقش مَنی، ادوین لی گیبسون در نقش ابراهیم، مالی گوردن در نقش کلِر، کُری هندریکس در نقش سوئیپز، متی متسون در نقش نیل فَک، ابن ماس بچراک در نقش ریچارد ریچی، الیور پلت در نقش جیمی سیسرو، جرمی آلن وایت در نقش کارمن کارمی برزاتو)

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال‌های درام

پدرو پاسکال در نقش جوئل – آخرین بازمانده از ما

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال‌های درام

الیزابت دبیکی در نقش پرنسس دایانا – تاج

بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال‌های کمدی

جرمی آلن وایت در نقش کارمن کارمی برزاتو – خرس

بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال‌های کمدی

آیو ادبیری در نقش سیدنی آدامو – خرس

بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه

استیون ین در نقش دنی چو – مشاجره

بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه

الی وانگ در نقش ایمی لا – مشاجره

* جوایز تیمی بدلکاری

عملکرد برجسته یک تیم بدلکاری در فیلم سینمایی

ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ قسمت اول

عملکرد برجسته یک تیم بدلکاری در سریال تلویزیونی

آخرین بازمانده از ما

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>