سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

«اوپنهایمر» برنده اصلی جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا

Nolan

فیلم سینمایی «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان برنده اصلی جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در سال ۲۰۲۴ شد.

سوره سینما – فیلم سینمایی «اوپنهایمر» برنده جایزه داریل اف. زانوک برای عملکرد برجسته تهیه‌کنندگی یک فیلم سینمایی بلند شد؛ درست یک روز بعد از دریافت جوایز اصلی انجمن بازیگران آمریکا.

از دیگر برندگان بزرگ یکشنبه شب می‌توان به «مشاجره» (که از منتخبان مراسم انجمن بازیگران و همچنین جوایز ایندیپندنت اسپریت بود)، در کنار «وراثت» و «خرس» اشاره کرد، که البته هر دو فیلم آخر نیز در مراسم شنبه شب انجمن بازیگران، جز منتخبین بودند.

اما توماس پس از دریافت جایزه خود برای بهترین تهیه‌کنندگی یک فیلم بلند برای فیلم «اوپنهایمر» در سالنی مملو از تهیه‌کنندگان برجسته اظهار داشت: «دریافت این جایزه از طرف شما بسیار ارزشمند است؛ این فضا پر از آدم‌هایی است که کارشان مورد تحسین همه است. شما می‌دانید که این کار (تهیه‌کنندگی) چقدر می‌تواند سخت باشد، و همچنین می‌دانید که چقدر می‌تواند فوق‌العاده باشد؛ تهیه‌کنندگی بهترین کار سر صحنه است.»

سارا سیلورمن مراسم را آغاز کرد و اولین جایزه این شب را به سریال «خرس» برای بهترین تهیه‌کنندگی تلویزیونی برای سریال کمدی اهدا کرد. دانیل بروکس در ادامه به روی صحنه آمد و جایزه بهترین تهیه‌کنندگی مستند بلند را به «سمفونی آمریکایی» اعطا کرد. برنامه «هفته پیش امشب با جان اولیور»، جایزه تهیه‌کنندگی برنامه زنده را از دستان درو تارور دریافت کرد. در این میان تونی هیل نیز جایزه بهترین تهیه‌کنندگی برنامه مسابقه‌ای تلویزیون را به «مسابقه درگ رو پال» اهدا کرد.

انیمیشن «اسپایدرمن: در سراسر جهان عنکبوتی» جایزه بهترین تهیه‌کنندگی انیمیشن بلند را از آن خود کرد، و در آن میان برنامه «به رکسهام خوش آمدید» جایزه تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی واقعیت‌محور را دریافت کرد.

بری لارسون جایزه بهترین تهیه‌کنندگی اثر بلند تلویزیونی یا استریمی را به «آینه سیاه: آن سوی دریا» اهدا کرد؛ سریال «مشاجره» و سریال «وراثت» به ترتیب جوایز بهترین تهیه‌کنندگی سریال‌های کوتاه، و بهترین تهیه‌کنندگی سریال درام را از دستان رُی وود جونیور و الکس بورستین دریافت کردند؛ بزرگترین جایزه یکشنبه شب نیز از سوی کولمن دومینگو به «اوپنهایمر» اعطا شد.

تمام فیلم‌های نامزد عملکرد برجسته تهیه‌کنندگی برای یک فیلم بلند از سوی تیم بازیگری خودشان مورد معرفی قرار گرفتند: ناتاشا لیون برای معرفی «منطقه مورد علاقه» به روی صحنه آمد؛ جرمی کلاینر برای معرفی «آناتومی یک سقوط»، مارگو رابی و آمریکا فرارا برای «باربی»، پل جیاماتی، داوین جوی رندالف و دومینیک سسا برای «جاماندگان»،‌لیلی گلدستون برای «قاتلان ماه گل»، کری مولیگان و سیلورمن برای «مایسترو»، اریکا الکساندر، استرلینگ کی براون، تریسی الیس راس و جفری رایت برای «داستان آمریکایی»، جان ماگارو برای «زندگی‌های گذشته»، رابرت داونی جونیور و کیلین مورفی برای «اوپنهایمر» و اما استون و ویلم دفو برای «بیچارگان» به روی صحنه آمدند.

چارلز دی کینگ برای فعالیت‌های خود در هالیوود، به اولین سیاه‌پوستی تبدیل شد که جایزه «دوران‌ساز» را دریافت می‌کند. وی پس از دریافت این جایزه در سخنانی چند اظهار داشت: «امروز من بر پایه تلاش‌های تمام تهیه‌کنندگان، مدیران اجرایی، خانواده‌ام و اجدادم اینجا هستم که درهای بسته را گشودند و با از خود گذشتگی مسیرهای جدیدی را یافتند تا منی که امروز اینجا ایستاده‌ام بتوانم کاری که به خوبی از دستم برمی‌آید را انجام دهم.»

گیرمو دل تورو نیز در مراسم انجمن تهیه‌کنندگان حضور داشت و برای اهدای جایزه دیوید او.سلزنیک به مارتین اسکورسیزی برای یک عمر فعالیت به روی صحنه آمد. او به اولین ملاقاتش با اسکورسیزی در سال ۱۹۹۵ و این که چگونه با دیدنش زندگی‌اش دچار تحول شد، اشاره داشت و همچنین عنوان کرد، در صنعتی که بسیار به جوان‌های مستعد علاقمند است، قدردانی و بزرگداشت اساتیدی به مانند اسکورسیزی بسیار حائز اهمیت است. فیلم‌ساز و تهیه‌کننده «قاتلان ماه گل» پس از ادای احترام به همکاران خود و همچنین مردم اوسیج،‌ به یاد سال ۱۹۶۵ و رویداد انجمن تهیه‌کنندگان افتاد که در آنجا در ۲۲ سالگی خود مورد تقدیر قرار گرفت.

در پایین لیست کامل برگزیدگان را می‌توانید مشاهده فرمایید:

جایزه داریل اف.زانوک برای عملکرد برجسته تهیه‌کنندگی برای یک فیلم سینمایی

اوپنهایمر

عملکرد برجسته تهیه‌کننده انیمیشن بلند

اسپایدرمن: در سراسر جهان عنکبوتی

عملکرد برجسته تهیه‌کننده برای مستند بلند

سمفونی آمریکایی

جایزه نورمن فلتون برای عملکرد برجسته تهیه‌کننده برای سریال تلویزیونی در ژانر درام

وراثت

جایزه دنی توماس برای عملکرد برجسته تهیه‌کننده برای سریال تلویزیونی در ژانر کمدی

خرس

جایزه دیوید ال.ولپر برای عملکرد برجسته تهیه‌کننده برای سریال تلویزیونی کوتاه

مشاجره

جایزه عملکرد برجسته تهیه‌کننده یک سریال تلویزیونی یا استریمی

آینه سیاه: آن‌سوی دریا

جایزه عملکرد برجسته تهیه‌کننده برای برنامه تلویزیونی واقعیت‌محور

به رکسهام خوش آمدید

جایزه عملکرد برجسته تهیه‌کننده برنامه زنده سرگرمی و استندآپ و تاک‌شو

هفته پیش امشب با جان اولیور

جایزه عملکرد برجسته تهیه‌کننده برای مسابقه تلویزیونی

مسابقه درگ رو پال

جایزه بهترین برنامه ورزشی

مستند بکهام فصل یک

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>