سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ اسفند ۱۴۰۲ در ۵:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
وین دیزل تایید کرد؛

«سریع و خشن» با قسمت ۱۱ تمام می‌شود

Vin-Diesel

در افتتاحیه قسمت دهم از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن»، خبر از ساخت قسمت‌های بیشتری بود، اما پس از شکست این فیلم در باکس آفیس، استودیو یونیورسال تصمیم گرفته کار را با قسمت یازدهم به پایان برساند.

سوره سینما – وین دیزل از طریق اینستاگرام خود تایید کرد که «سریع و خشن ۱۱» آخرین قسمت از این فرنچایز خواهد بود. البته احتمال این وجود دارد بعد از این قسمت شاهد اسپین آف‌ها باشیم، که تقریباً حتمی است، اما فرنچایز اصلی سرانجام به پایان خواهد رسید. دیزل آن را «پایانی باشکوه» خطاب کرده است.

البته اگر به یاد داشته باشید، دیزل در افتتاحیه «fast x» در رم، گفته بود که احتمالاً قسمت یازدهم، آخرین قسمت از این فرنچایز نخواهد بود. او به وضوح از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است. از آن موقع تاکنون اتفاقات بسیاری افتاده که شامل باکس آفیس ضعیف «Fast X» در داخل آمریکا و اتهامات تعرض جنسی علیه خود او می‌شود. احتمالاً او از این به بعد به سراغ ساخت مجموعه «ریدیک» برود.

پیش از این جف اسنایدر از طریق خبرگزاری خود اعلام کرده بود که استودیو یونیورسال برای «سریع و خشن ۱۱» به سراغ پی‌رنگ‌های مرسوم و قدیمی خواهد رفت.

اسنایدر اشاره داشت که استودیو قصد دارد تا با برنامه‌ریزی قوی و با تلاشی برای کاهش هزینه‌کردها به سراغ قسمت یازدهم رود تا به مانند «Fast X» هزینه تولیدشان به ۳۴۰ میلیون دلار صعود نکند. بر اساس آمار و ارقام، به غیر از «آواتار ۲» فیلم دیگری در دهه اخیر نیست که بودجه‌ای بالاتر از این فیلم داشته باشد.

منبع اسنایدر عنوان داشته که «Fast 11» با جهان‌گردی کمتر برای معرفی این فیلم، بودجه‌ای زیر ۲۰۰ میلیون دلار خواهد داشت و پی‌رنگ این فیلم حول یک دزدی یا مسابقه خواهد بود. به نظر می‌رسد این فرنچایز اساسی‌ترین اصلی که به آن احتیاج دارد ساده نگاه داشتن همه چیز، و گریز از ترند اخیر «هر چه بزرگتر بهتر» است.

و البته مسئله وین دیزل به چه شکل است؟ این بازیگر اخیراً با اتهام تعرض جنسی به یکی از همکارانش در سال ۲۰۱۰ مواجه شده است، اما اسنایدر اظهار داشت که دیزل در آخرین قسمت از فرنچایز «سریع و خشن»، احتمالاً آخرین حضور خود را در این نقش تجربه خواهد کرد. اخیراً همچنین شنیده شده که ساخت فیلم «ریدیک» چراغ سبز گرفته و مراحل ساخت آن در دست انجام است.

فیلم «Fast X» پایان نفس‌گیری داشت. اما مشکل استودیو یونیورسال عملکرد کمتر از انتظار این فیلم با فروش ۷۱۶ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی است. آن‌ها هم‌اکنون با استخدام حداقل سه نویسنده به دنبال ایجاد تغییراتی در فیلم‌نامه برای قسمت بعدی هستند. یونیورسال از هم‌اکنون زمان انتشار این فیلم را ۴ آوریل ۲۰۲۵ اعلام کرده است.

از اتفاقات قطعی که در این فیلم شاهد آن خواهیم بود، اسلحه‌های بزرگ، ماشین‌های بزرگ و افراد تنومند خواهند بود. می‌توان حدس زد که قسمت یازدهم با باربکیو خانوادگی بزرگ که تمام تیم دور یک میز جمع شده و سر آخر دوربین به سمت ابرها نشانه می‌رود به اتمام خواهد رسید.

دیدن همه ده قسمت از سری فیلم‌های «سریع و خشن» کمی خسته‌کننده و پر زحمت است و از میان‌ آن‌ها محبوب‌ترین‌های‌شان احتمالاً «توکیو دریفت» و «سریع و خشن ۵» باشند،‌ اما باقی در سطح و اندازه‌های بازی خود دیزل تهی هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>