سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۵:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
زمزمه‌های احیای یک مجموعه کامیک‌بوکی کلاسیک؛

بازگشت توبی مگوایر و سم ریمی در «اسپایدرمن ۴»

Spider-Man

بر اساس شایعات مطرح شده و بگفته خود سم ریمی و اطرفیانش، احتمال همکاری او با توبی مگوایر برای «اسپایدرمن ۴» وجود دارد.

سوره سینما – طرفداران «اسپایدرمن: در سراسر جهان عنبکوتی» ناراحت نشوند اما از «اسپایدرمن ۲» سم ریمی برای مدت طولانی به عنوان بهترین فیلم جهان مردان عنکبوتی و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های کامیک‌بوکی یاد می‌شد.

توماس هیدن چرچ که در دو فیلم اسپایدرمن شامل «اسپایدرمن ۳» سم ریمی و همچنین «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» (استودیو مارول) در نقش فلینت مارکو به جلوی دوربین رفت، شایعاتی را در مصاحبه اخیرش در رابطه با ریمی و یک اسپایدرمن دیگر آغاز کرد.

چرچ عنوان داشته که شاید از او برای یک فیلم «اسپایدرمن» دیگر دعوت به کار کنند. او همچنین بر این باور است که سم ریمی یک فیلم اسپایدرمن دیگر با توبی مگوایر کار خواهد کرد. در واقع این همان «اسپایدرمن ۴» در جهان ریمی بود که تعطیلش کردند، و بعد از آن از دو اسپایدرمن دیگر رونمایی کردند.

چرچ پیش از این به ComicBook.Com گفته بود که از اطرافیانش شایعاتی را حول توسعه «اسپایدرمن ۴» شنیده است.

«همیشه این صحبت‌ها مطرح بود… من هم شایعاتی شنیدم که سم ریمی قرار است فیلم اسپایدرمن دیگری با توبی مگوایر بسازد و اگر قرار بر این باشد، من هم احتمالاً با آن‌ها برای یک حضور افتخاری صحبت خواهم کرد.»

چهارمین اسپایدرمن سم ریمی در اواخر دهه اول قرن تقریباً آماده ساخت بود، اما سونی پروژه آن را برای مدت طولانی در حالت پیش‌تولید نگاه داشت. ریمی در نهایت از این پروژه جدا شد و چیزی نگذشت که همکاری مارک وب و اندرو گارفیلد برای مرد عنکبوتی جدید آغاز شد.

همین چند وقت پیش هم ریمی تایید کرد که علاقمند است تا بازگردد و «اسپایدرمن ۴» را با مگوایر بسازد.

«حقیقتاً پس از ساخت دکتر استرنج متوجه این امر شدم که در جهان مارول هر اتفاقی و هر همکاری امکان‌پذیر است. من توبی و کریستن دانست را دوست دارم. به نظرم همه چیز شدنی است. البته روایتی مشخص یا برنامه‌ای هم ندارم. و نمی‌‌دانم که آیا در حال حاضر مارول نسبت به این اتفاق چه رویکردی و واکنشی خواهد داشت. نمی‌دانم در مورد این موضوع چه فکری می‌کنند. و در واقع این ایده را در ذهن خود نپرورانده‌ام. اما به نظر جالب می‌آید. حتی اگر فیلم اسپایدرمن نباشد، بسیار علاقمندم تا به طور مجدد با توبی در نقشی متفاوت همکاری کنم.»

اگر به یاد داشته باشید، ریمی ایده‌های به تصویر نکشیده‌ای برای فیلم «اسپایدرمن ۴» داشت، اما آن پروژه هیچ‌وقت اتفاق نیافتاد زیرا «اسپایدرمن ۳» همه از جمله خود ریمی را نسبتاً سرد کرد. خود این فیلم‌ساز هم نسبت به دو وجهی شدن پیتر پارکر در سومین اسپایدرمن و بد بودن این ایده اعتراف کرده است.

از منظر کارشناسان همکاری مجدد ریمی با مگوایر در اسپایدرمنی دیگر بسیار جذاب‌تر از فیلم‌های تام هالند است. حداقل ریمی در دومین فیلم خود بسیار موفق عمل کرد. به نظر منتقدین، فیلم‌های اسپایدرمن هالند نظیر «بازگشت به خانه»، «دور از خانه» و «راهی به خانه نیست» خیلی در یادها نماندند. اما در این بین باید به این نکته نیز توجه داشت که مگوایر ۴۸ ساله شده و شاید این سن برای پیتر پارکر کمی بالا باشد.