سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در ۴:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
آخرین اخبار از «سوپرمن» جدید؛

قمار ۳۷۰ میلیون دلاری برادران وارنر

Superman

مدتی است جیمز گان خودش را درگیر ساخت یک «سوپرمن» جدید کرده. اثری که به نوعی قرار است جان تازه‌ای در دنیای سینمایی برادران وارنر بدمد. البته اگر بتواند.

سوره سینما – اول از همه این که وندال پیرس در جدیدترین فیلم «سوپرمن» نقش رئیس روزنامه دیلی پلنت و طبیعتا رئیس کلارک کنت و لویس لین را بازی خواهد کرد. فرد مناسب برای بازی در نقش پری وایت (روح سزار بزرگ) پیدا شده است.

وندال پیرس که احتمالاً همه او را به خاطر بازی در نقش کارگاه در سریال جنایی «شنود» از اچ‌بی‌او بشناسند، به فیلم «سوپرمن» جیمز گان اضافه شده و قرار است نقش سردبیر روزنامه دیلی پلنت را در این فیلم بازی کند.

فیلم‌برداری این اثر جدید بر اساس کامیک‌های دی‌سی در روز پنج‌شنبه در شهر آتلانتا آغاز شد. این پروژه پیش از این «سوپرمن: میراث» نام‌گذاری شده بود.

دیوید کورنسوت در این فیلم در نقش کلارک کنت/ سوپرمن، بازی می‌کند و همچنین ریچل بروزناهان در نقش گزارشگر دیلی پلنت، لویس لین جلوی دوربین خواهد رفت. تیم بازیگری این فیلم همچنین شامل نیکلاس هولت می‌شود که نقش شرور کلاسیک این داستان، لکس لوتر را بازی خواهد کرد.

کاراکتر پری وایت شخصیت محکم و استواری دارد که برای اولین بار در سریال رادیویی سوپرمن در سال ۱۹۴۰ معرفی شد. او رئیس کنت و لین است، و با توجه به ویژگی‌های خاصش، می‌تواند رئیسی سرسخت، رئیسی به ستوه‌آمده از دست گزارش‌گرانش و همچنین رئیسی پدرگونه باشد. این کاراکتر در دنیای دی‌سی توسط افرادی نظیر جکی کوپر (در فیلم‌های کریستوفر ریوز)، فرانک لانگلا (در برداشت برایان سینگر) و لارنس فیشبرن (در جهان اسنایدر ۲۰۱۰) بازی شده است.

تیم بازیگری فیلم جیمز گان را نفراتی نظیر اسکایلر گیزوندو (جیمی اولسن)، سارا سامپایو (ایو تشماخر)، ادی گاتگی (میستر تریفیک)، ترنس روزمور (اوتیس)، آنتونی کریگان (متامورفو)، ایزابلا مرسید (هاوک‌گرل)، ناتان فیلیون (گای گاردنر) و ماریا گابریلا د فاریا (مهندس) تشکیل می‌دهند.

این پروژه فیلم بلند سوپرمن، اولین آن پس از گذشت یک دهه از «مرد پولادین» زک اسنایدر با بازی هنری کویل است. استودیو برادران وارنر تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۵ را برای انتشار این فیلم تعیین کرده است.

آیا بودجه «سوپرمن» جیمز گان ۳۶۳ میلیون دلار است؟

یکی از کاربران فضای مجازی مقاله‌ای را در بیزینس ژورنال روزنامه کلمبوس نشان‌گذاری کرد که ثابت می‌کند که فیلم «سوپرمن» جیمز گان دارای بودجه عظیم ۳۶۳ میلیون دلاری است.

پیش‌بینی می‌شود که این فیلم ۱۱ میلیون دلار تخفیف مالیاتی دریافت کند. بر اساس شواهد موجود، برای پروژه «سوپرمن» از ۳۲۵۴ شهروند اوهایو استفاده خواهد شد. بر اساس اطلاعات مالیاتی بخش فیلم بلند ایالت اوهایو، مجموعه مالیات تولید این فیلم تقریباً به ۳۷ میلیون دلار می‌رسد؛ طبق همین می‌توان گفت، از آنجایی که کمی بیش از ۱۰ درصد بودجه فیلم شامل مالیات می‌شود پس احتمالاً رقم ۳۶۳.۸ میلیون دلاری برای بودجه این فیلم اختصاص داده شده است.

این رقمی بسیاری بالا است، و اگر صحت داشته باشد تلاشی پر ریسک برای تمام افراد حاضر در این پروژه است. صرف نظر از این، بسیاری این پست را دیدند و همین امر جیمز گان را مجبور کرد تا به نوعی این ادعا را در صفحه Thread خود رد کند. او نوشت «برای چه فکر می‌کنید که آن‌ها می‌دانند که بودجه ما چقدر است.»

گویا شما می‌توانید متوجه شوید. یکی از کاربران ردیت به سایت دولت رفته و وارد بخش مالیاتی فیلم‌ بلند ایالت اوهایو شده است. در بخش «اطلاعات عمومی» این صفحه در زیر مجموعه تولید، به نظر می‌آید که بودجه فیلم به همین اندازه است…

عنوان فیلم «سوپرمن: میراث» از سوی خود جیمز گان تغییر کرد

خود این فیلم‌ساز در اولین روز فیلم‌برداری‌ این خبر را به اشتراک گذاشت.

«میراث» را از آخرش بندازید. جیمز گان آشکار کرد که فیلم جدیدش تنها «سوپرمن» خطاب خواهد شد؛ او در جشن اولین روز فیلم‌برداری اعلام داشت: «وقتی اولین نسخه از فیلم‌نامه را نوشتم، نام این فیلم را «سوپرمن: میراث» گذاشتم. اما وقتی کار نسخه آخر را به پایان رساندم، برای‌ام روشن بود که نام آن تنها «سوپرمن» است. ما مسیرمان را تا رسیدن به ژوئیه ۲۰۲۵ و اکران فیلم آغاز کردیم.»

گان که نویسنده و کارگردان این اثر است، سال گذشته در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفت: «من کاملاً کاراکتر سوپرمن را درک می‌کنم چون او با من هیچ فرقی ندارد. او بیگانه‌ایست که حس آدم فضایی دارد، اما خودی‌ترین آدم این دنیاست، چون او سوپرمن لعنتی است. و این حسی است که من نیز دارم.»