سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

سود ۸۵ میلیون دلاری کریستوفر نولان از فروش «اوپنهایمر»

Nolan

کریستوفر نولان از زمان انتشار فیلم «اوپنهایمر» در تابستان گذشته با فروش نزدیک به ۱ میلیارد دلار، فصل جوایز موفقیت‌آمیزی را نیز پشت سر گذاشت؛ هم‌اکنون مجله فوربس پیش‌بینی می‌کند که نولان درآمد قابل‌ توجه ۸۵ میلیون دلاری را از این فیلم به دست آورده است.

سوره سینما – یکی از مدیران استعدادیابی که با معروفترین افراد کار می‌کند به مجله فوربس گفته است که «کریستوفر نولان در حال حاضر بزرگترین ستاره صنعت سینما در جهان است.» مشخصاً با توجه به سال فوق‌العاده‌ای که او پشت سر گذاشته، این حرف مبالغه نیست. نولان در حال حاضر درست به مانند جیمز کامرون در سال ۱۹۹۸ و بعد از «تایتانیک» به بر قله جهان است.

نولان قطعاً برای تایید این ادعا پول لازم را نیز به دست آورده است. بر اساس محاسبات فوربس، نولان ۱۵ درصد از فروش «اوپنهایمر» را تصاحب کرده است؛ پیش از این که استودیو هزینه‌های خود را جبران کند، نولان از هر سنت فروش فیلم سهم خود را گرفته است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نولان تا کنون از این فیلم ۸۵ میلیون دلار درآمد داشته. مجموع این پول در آینده همزمان با فروش مجدد فیلم به شبکه‌های استریمی افزایش خواهد یافت.

این فیلم نولان در مقایسه با فیلم قبلی‌اش «تنت» سراسر موفقیت است؛ «تنت» نولان با کلی بدشانسی در میان اوج‌گیری‌های روزمره همه‌گیری به اکران رسید. موفقیت «اوپنهایمر» مدیران استودیوی برادران وارنر را بر آن داشته تا سریع‌تر این فیلم‌ساز را به استودیو خود بازگردانند؛ آن‌ها همزمان با همه‌گیری و اصرار به پخش سریع‌تر «تنت» در شبکه‌های استریمی در آن زمان با نولان به مشکل خوردند و رابطه‌شان قطع شد.

وقتی در مورد پروژه بعدی نولان سوال پرسیده شد، و این که احتمالاً فیلم بعدی او چه خواهد بود، یکی از وکیل‌های معروف دنیای سرگرمی اظهار داشت: «هر آنچه که او دوست داشته باشد می‌تواند بسازد.» نولان در حال حاضر در اوج قدرت و محبوبیت خود به سر می‌برد و بسیاری قادر به پیش‌بینی چنین اتفاقی نبودند. او با این که از داستان «اوپنهایمر» یک فیلم جایزه ببر ساخت که در روز گذشته جوایز اسکار را نیز درو کرد، اما باید از پدیده «باربنهایمر» برای موفقیت فیلمش نیز سپاس‌گزار باشد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>