سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در ۶:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

پروژه جدید نولان؛ بازسازی یک سریال کلاسیک؟!

Nolan

به گزارش ورایتی و بر اساس شنیده‌ها احتمال این وجود دارد که نولان پس از رها کردن پروژه فیلم‌‌نامه سریال دهه شصتی «زندانی‌ها»، مجدداً به سراغ آن رفته باشد.

سوره سینما – بر اساس شنیده‌های اخیر، نولان در حال آغاز نوشتن فیلم بعدی خود است. ورایتی به شایعاتی دست پیدا کرده و احتمال می‌دهد می‌داند پروژه بعدی نولان چیست.

به گفته عده‌ای، این پروژه بازسازی سریال دهه شصتی «زندانی‌‌ها» در ژانر مرموزانه هیجان‌انگیز است؛ این همان سریال با بازی پاتریک مک‌گوهان است که نولان در سال ۲۰۰۹ به آن ابراز علاقه کرده بود و احتمالاً از همان موقع ایده‌های بازسازی‌اش را در ذهن خود پرورانده است. البته اتفاقی که در سال ۲۰۰۹ افتاد این بود که با توجه به ساخت اقتباسی از آن سریال توسط خود استودیو ای‌ام‌سی با همان نام با بازی جیم کاویزل در کنار ایان مک‌کلن و روث ویلسون، انجام شد این فیلم از برنامه‌های نولان کنار رفت.

نولان در نوامبر ۲۰۲۳ از طریق ورایتی ناراحتی خود از این که نتوانسته پروژه فیلم‌نامه «زندانی‌ها» را به اتمام برساند، اعلام کرد. در سال ۲۰۰۶ از نولان خواسته شده بود تا اقتباسی سینمایی از این سریال را نوشته و کارگردانی کند. به گفته خودش وی نتوانسته این اقتباس را سریع انجام دهد و نهایتاً در سال ۲۰۰۹ این پروژه را رها می‌کند.

«زندانی‌ها» یکی از معروف‌ترین و تحسین‌ شده‌ترین سریال‌های علمی تخیلی تلویزیون، داستان ماموری را دنبال می‌کند که از کارش استعفا داده، اما سپس به طور مرموزی دزیده شده و به روستایی پر از زندانی و با نظارت دائمی انتقال داده می‌شود. پروژه‌ای که نولان رها کرد نهایتاً در سال ۲۰۰۹ به مینی سریالی با بازی جیم کاویزل در نقش اصلی تبدیل شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>