سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در ۸:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب
«دنیای عنکبوتی» جایزه نگرفت، بازیگرش شاکی شد؛

اسکار سرمان را برید!

Across-the-Spider-Verse

یکی از جوایز پر حرف و حدیث اسکار امسال تندیس بهترین انیمیشن بود. جایزه‌ای که دست آخر به ژاپن رسید. این اتفاق اما صدای سازندگان مرد عنکبوتی را درآورد.

سوره سینما – به باور کارشناسان یکی از بهترین اتفاقات اسکار ۲۰۲۴ بردن اسکار بهترین انیمیشن بلند توسط هایائو میازاکی برای «پسر و مرغ ماهی‌خوار» بود. با این که این استاد ۸۳ ساله در این مراسم حضور نداشت اما به خوبی از وی تقدیر شد.

البته در این میان این اتفاق به مزاج یک نفر از رقبا خوش نیامد و ناراحتی خود را در فضای ایکس ابراز کرد. هر ساله یک بازنده بی‌ظرفیت در میان نامزدها وجود دارد و امسال شامیک مور به این افتخار دست یافت. مور دوبلور کاراکتر مایلز مورالس در انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» است.

مور در فضای مجازی ایکس ناراحتی خود را با عبارت «دزدیده شد» ابراز کرد و به دنبال واکنش‌هایی توضیحات بیشتری را ارائه داد:

«با احترام به برنده‌ها. درسته، من یک بازنده بی‌ظرفیت هستم، اما ما نباختیم و «دنیای عنکبوتی» زندگی‌های بسیاری را تحت تاثیر قرار داده؛ شاید امشب از ما تقدیر نشد اما زندگی ورای همه این‌ها ادامه داره… بله، آماده باشید.»

عده‌ای در اعتراض به او گفتند که تو در برابر میازاکی بزرگ بودی. از قبل مشخص بود که برنده کیست. به او احترام بگذار و باز این کار را تکرار کن. مور همان کسی است که گفته بود همزمان با اعتصابات اتوبوس‌ها در مانتاگمری، رزا پارکس باید از تاکسی شخصی استفاده می‌کرده است.

در این میان کریس میلر، تهیه‌کننده و دستیار نویسنده این اثر در واکنش به اظهارات مور گفت: «اگر می‌خوای ببازی بهتره به بهترین ببازی.» او در این پیغام میازاکی را «بهترین در تاریخ» خطاب کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>