سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مصطفی زمانی:

بازیگری آگاهانه زیستن است/ نیازی به جنجال ندارم

mostafa-zamani

مصطفی زمانی با حضور در برنامه زنده «هفت» درباره مسیر بازیگری‌اش صحبت کرد.

مصطفی زمانی با حضور در برنامه زنده «هفت» درباره مسیر بازیگری‌اش صحبت کرد.

سوره سینما- برنامه «هفت» شامگاه جمعه ۲۲ آذرماه میزبان یکی از بازیگران جوان و محجوب سینمای ایران بود، مصطفی زمانی بازیگر بدون حاشیه و جنجال سینمای ایران با بیان این که بازیگری را انتخاب کردم تا آرام باشم گفت: تا امروز احساس نکرده ام که نیاز به جنجال دارم و اکنون در جایی هستم که روزی آرزوی دستیابی به آن را داشتم که البته این نیز به جذابیت شهرت بر می گردد که با تلاش ها وجدی گرفتن رویاهایم به تحقق پیوست.

وی از حضور خود درسریال «یوسف پیامبر» که اولین تجربه بازیگری را برای او رقم زده  به عنوان یک تعهد یاد کرد و اظهار داشت: این تعهد به منزله این است که تمامی مردم مرا با این نقش به یاد می آورند و با وجود اینکه نقش از واقعیت یک بازیگر جدا است اما من را به رعایت یکسری رفتارها ملزم می سازد چرا که با ایفای این نقش نوعی الگو محسوب می شوم که نشات گرفته از باورعمومی و فرهنگ برخی از مردم جامعه است.

بازیگر فیلم جیب بر خیابان جنوبی  ادامه داد: وضعیت فروش فیلم های سینمای حال حاضر ما نیز تا حدودی ناشی ازعدم توجه به  باورها و فرهنگ های متفاوت در کشور است. آن گونه که برخی راه یکسو نگری را پیش گرفته اند ، یا خیلی خاص ساخته می شوند و یا خیلی به موضوع سرگرمی  می پردازد و این در حالی است که بیشتر مخاطبان سینما را جوانان تشکیل می دهند.

زمانی درادامه صحبت های خود افزود: من  به شخصه فیلم هایی را برای بازی گزینش می کنم که به نوعی دغدغه خود من نیز است. چرا که من نیزبا وجود داشتن شهرتی که از مزایای این حرفه محسوب می شود در خلوت خود زندگی می کنم و من مسئول آن چیزی هستم که هستم و نه آن چیزی که مردم درباره من تصور می کنند، اما بازیگری فرصتی را برای من فراهم کرده که خودم باشم.

بازیگر فیلم کیفرازضرورت داشتن توانایی در کنارچهره و ظاهر خوب گفت و بیان داشت: چهره و استایل خوب بسیار تاثیر گذار است چرا که بازیگران بسیاری را می شناسم که به لحاظ توانایی در این حرفه در سطح اول سینما بازی می کنند اما چهره یک مسئله خدادادی است و فرد نمی تواند در آن دخل و تصرفی داشته باشد و به دلیل  اینکه در ابتدا چشم سوژه را می بیند و بعد  به تفکر و ارزیابی آن می پردازد این موضوع نیز به فلسفه وجودی سینما بر می گردد که چشم برای فهم اولیه نقش داشته است و به همین خاطر بازیگرانی که به اصطلاح از اقبال عمومی بیشتری در رابطه با چهره شان برخوردارند فرصت بیشتری دارند و در عین حال باید تلاش بیشتری را درجریان کار از خود نشان دهند تا ثابت کنند که علاوه بر چهره، توانایی این کار را نیز دارند.

زمانی در توضیح اینکه در انتخاب فیلم برای بازی چه چیزی را مهمتر می داند اذعان داشت: درسه سال اول کاری خود مبنا را بر کار با کارگردانان مطرح چون مسعود کیمیایی، فریدون جیرانی و غیره گذاشتم و پس از آن تمام توجه ام بر فیلمنامه متمرکز بود که در آخر به این نتیجه رسیدم که کارگردان مهمتر است.

وی تاثیرسایرعوامل را در یک تولید فیلم خوب بسیار زیاد دانست و گفت:  تولید یک اثر خوب خیلی سخت است و به سبب اینکه عوامل یک فیلم در جریان فیلمبرداری با یکدیگر زندگی می کنند، هارمونی را باید رعایت کنند و بدانند که چه مسئولیتی دارند.

مصطفی زمانی در پایان بخش صحبت های خود از حضور علاقه مندان این حرفه در کلاس های معتبر بازیگری گفت و ادامه داد: افراد علاقه مند در این کلاس‌ها می توانند خود را محک بزنند. چرا که بازیگری آنچنان که تصورمی کنند نیست و در واقع می توان گفت بازیگری آگاهانه زندگی کردن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>