سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب

عسگرپور: «میهمان داریم» قصه تفاوت واقعیت و آرمان است

Mihman-Darim-1

کارگردان فیلم سینمایی «میهمان داریم» بیان تفاوت دنیای واقعیت و آرمان را از اهداف تولید این فیلم دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «میهمان داریم» بیان تفاوت دنیای واقعیت و آرمان را از اهداف تولید این فیلم دانست.

سوره سینما- نشست خبری فیلم سینمایی «میهمان داریم» محصول حوزه هنری امروز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور منوچهر محمدی تهیه کننده، محمد مهدی عسگرپور کارگردان، آهو خردمند و بهروز شعیبی بازیگران و دو چهره تازه فیلم محمد و مهدی صادقی در برج میلاد برگزار شد.

محمدمهدی عسگرپور گفت: یکی از مضامین مورد علاقه من در این سال ها نمایش و بیان این ماجرا است که پس از انقلاب و پایان جنگ که دوران صلح فرا می رسد جامعه با تقاطعی که میان آرمان و واقعیت به وجود می آید چه می کند.«میهمان داریم» پاسخی به این دغدغه است.

Mihman-Darim-3

منوچهر محمدی در ابتدای نشست درباره موضوع و ایده فیلم گفت: من ایده ها و موضوع های مختلفی در ذهنم دارم که بنا به شرایط و آستانه تحمل آن ها را شروع می کنم. معمولا ایده ام را با کارگردان مطرح می کنم و این دوستان لطف می کنند بعضی پیشنهادهای من را می پذیرند. با بعضی به تفاهم می رسیم و کار را شروع می کنیم.

عسگرپور گفت: این فیلم قصه یک خانواده است که روزهای کهنسالی و تنهایی را در یک عمارت قدیمی پشت سر می گذارند برای چنین قصه ای و برای نمایش این روزهای ملال آور نمی شد فیلمی مثل ترمیناتور ساخت و باید این زوال را به آرامی و با ریتم کند شرح داد. البته من به دنبال تجربه هستم. باید فیلم را با مخاطبان مختلف ببینم نظرات را بشنوم و بعد بیشتر درباره سینما بیاموزم.

این کارگردان درباره بعضی المان های کلیشه ای در فیلمش گفت: نگاه ما به کلیشه درست نیست و گاهی فرار از کلیشه ها به فرار از واقعیت می انجامد. بسیاری از آنچه در زندگی با آن مواجهیم کلیشه است. «میهمان داریم» قصه زندگی است و شبیه زندگی است و در آن کلیشه هایی که در همه زندگی ها وجود دارد می توان دید.

بهروز شعیبی بازیگر فیلم درباره تلخی شخصیت رضا گفت: من به دنبال نقش شیرین و تلخ نیستم، هر پرسوناژ و هر فیلم مختصات خود را دارد و شناسنامه اش را به من نشان می دهد. در این فیلم با کمک آقای عسگرپور و در حرف هایی طولانی که در روند تولید داشتیم به شخصیت رضا رسیدیم.

Mihman-Darim-2

وی ادامه داد: من جانبازان مختلفی را دیدم. نمونه هایی که از رضا تلخ تر بودند. ما نمی خواستیم رضا یک نمونه واقعی را تداعی کند، او نمونه ای از چند جانباز است. همان طور که در فیلم عنوان می شود تلخی ها زبان او را تلخ کرده است.

آهو خردمند درباره نقش مادر شهید گفت: من نقش مادر شهید را قبلا هم بازی کرده ام. اما نقش فخرالسادات در این فیلم با نمونه های دیگر متفاوت است. سعی کردیم بین دنیای واقعیت و خیال طوری مرزبندی قایل شویم و طوری بازی کنیم که هم با زبان فیلم همخوان باشد هم حس و حال این مادران را نشان دهد.

عسگرپور درباره ایهامات در فیلمش گفت: متاسفانه سلیقه مردم ما تلویزیونی شده است. سریال های شبکه های ماهواره ای هم به این ماجرا دامن زده که هلو باید برود داخل گلو و ایهامی برای تماشاگر باقی نماند. دوست ندارم درباره بعضی ویژگی های فیلم صحبت کنم، دوست دارم مخاطب اثر را ببیند و آن را تفسیر کند.

عسگرپور از عوامل فیلمش و بازیگرانش سهیلا گلستانی و پرویز پرستویی که در شمال کشور هستند یاد کرد و از همراهی گروه سازنده میهمان داریم تشکر کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>