سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۹ ق.ظ چاپ مطلب

ضرغامی در مقاطع مختلف از برنامه‌ها حمایت کرد/ به بخش نمایشی بیش از حد بها داده شد

mohammad-soofi

تهیه‌کننده برنامه «رادیو هفت» حمایت رییس سازمان صدا و سیما از بعضی برنامه‌ها را در ادامه تولید و پخش آنها موثر دانست.

تهیه‌کننده برنامه «رادیو هفت» حمایت رییس سازمان صدا و سیما از بعضی برنامه‌ها را در ادامه تولید و پخش آنها موثر دانست.

محمد صوفی تهیه‌کننده تلویزیون درباره ارزیابی عملکرد رییس سازمان صدا و سیما به سوره سینما گفت: به نظر من از آنجایی که دوره مدیریت آقای مهندس عزت‌الله ضرغامی دورانی بود که نمی‌توان برخی از تحرکات و اتفاقات جامعه را از آن دور دید و از طرفی هم به واسطه اینکه سازمان و مدیریت آن از سوی همه بخش ها و نهادهای حکومت و جامعه که جریانات اجتماعی را رقم می‌زنند متاثر است قضاوت بسیار دشوار است و این قضاوت ها گاهی تحت تاثیر همین فراز و نشیب های جامعه ابراز می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که تلویزیون باید نظر بیش از ۷۰ میلیون نفر که هر کدام در یک قشر فعالیت می کنند را تامین کند ، در هر شرایطی نمی توان قضاوتی دقیق و منصفانه داشت و در این را روی خط اعتدال حرکت کردن بسیار سخت است و نظر دادن نیز دشوار خواهد بود .

تهیه‌کننده برنامه «نقره» گفت: ولی من می توانم از منظر تجربه هایی که به واسطه برنامه های تولیدی در سازمان داشتم اظهار نظر کنم و شاید خیلی از تهیه کننده ها نقدهای جدی داشته باشند که بخشی از آنها درست و بخشی هم نادرست باشد ، اما من نظر شخصی خودم را در این زمینه اعلام می کنم و برای ما تجربه های جالبی اتفاق افتاد و با اینکه ما با آقای ضرغامی ملاقات آنچنانی هم نداشتیم ، اما ایشون در مقاطعی صعه صدر داشتند و واکنش نشان دادند و تصمیم گیری کردند و نشان دادند که اگر برنامه ای خوب باشد و گاهی هم خلاف نظر آنها کار کند ، حمایت می کنند .

صوفی ادامه داد: به عنوان نمونه زمان تولید برنامه «نقره» در یکی دو مقطع ایشان حمایت جدی از برنامه داشت. این در حالی است که معاون وقت سیما با این برنامه مخالف بود. در تجربه «رادیو هفت» که در ظاهر برنامه‌ای بود که نباید تحمل می‌شد ، اما هم آقای ضرغامی و هم دکتر دارابی حمایت قاطعی انجام دادند و هیچ گونه فشار و اعمال نظری وجود نداشت. این حمایت‌ها از بسیاری برنامه‌ها وجود داشت و به تولید و پخش آنها کمک کرد.

وی افزود: به هر حال نقدهای جدی هم می تواند وارد باشد که یکی از آنها بهای بیش از حد دادن به بخش نمایشی و تولید فیلم و سریال است که به نوعی بخش برنامه سازی را کمرنگ کرده و اجازه حرکت به آن داده نشد ، کما اینکه همین حالا می توان برنامه های بسیاری را نام برد که موفق و تاثیرگذار بوده اند. تاکید می‌کنم این نظر شخصی من است و از منظر دوستان دیگر توجه به بخش نمایشی می تواند نقطه قوت در دوره ریاست ضرغامی محسوب شود.

تهیه کننده «رادیو هفت» درباره تاسیس شبکه های جدید در سازمان صدا و سیما گفت: نفس راه اندازی شبکه‌های جدید و تخصصی ایده خوبی است، اما بخش عمده ای از این شبکه‌ها تولید نداشتند و خیلی موفق عمل نکردند. یک بخش هم برمی گردد به مسائل و مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی که شرایط تولید را سخت و دشوار کرد و قدرت مانور نداد، در صورتی که شبکه «نسیم» با همین تولیدات محدود هم شبکه موفقی بوده ، ولی در مقابل شبکه «بازار» نتوانسته آنچنان موفق عمل کند. در مجموع شرایط اقتصادی بسیار تاثیر گذار بود و حسابی دست سازمان را بست تا در این سالهای اخیر شرایط بسیار دشوارتر از قبل شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>