سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

تلویزیون تمرکزی بر جنبه محتوایی ندارد/ گلایه از گروه بندی‌های خاص در سینما

omid-zendegani

بازیگر مجموعه «برابر اصل» از باندبازی در سینما گلایه کرد.

بازیگر مجموعه «برابر اصل» از باندبازی در سینما گلایه کرد.

امید زندگانی بازیگر و مجری تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: در سریال «برابر اصل» به کارگردانی جلال‌الدین دری که از شبکه یک روی آنتن می‌رود به ایفای نقش پرداخته‌ام. خیلی خوشحالم که پس از سال‌ها در کنار دوستان خوبم حسن جوهرچی و حسام نواب صفوی همکاری کردم. از این تجربه لذت بردم، آقای دری یک کارگردان راهبر و کاربلد است.

وی ادامه داد: نقش شخصیتی را دارم که قسمت های مربوط به آن در شمال کشور ضبط شده است و در واقع از یک توطئه و کلاهبرداری ملکی جلوگیری می کند و در اصل این سریال به نوعی به مردم آگاهی می‌دهد تا در معاملات ملکی و مربوط به زمین پیش از هر چیز تحقیق کرده و مشاوره بگیرند تا دچار مشکل و بحران نشوند.

زندگانی درباره شرایط فعلی سینما و تلویزیون گفت: سینمای ما که عملا بخاطر گروه بندی‌های خاص تعطیل است. فقط ۵ بازیگر مرد و ۵ بازیگر زن در پروژه‌های مختلف حضور دارند و حتی بسیاری از بازیگران طنز ما هم این روزها در پروژه‌های شبکه نمایش خانگی فعالیت می‌کنند. در چنین شرایطی کار کردن بسیار دشوار است. تا زمانی که تقسیم کار عادلانه وجود نداشته باشد اوضاع بر همین منوال است.

این بازیگر با تاکید بر اهمیت و جایگاه صنعت در سینما و تلویزیون گفت: بعد از انقلاب اسلامی ما از لحاظ فنی و امکانات ایستادیم و مجبور شدیم بر موضوع تکیه کنیم که ابتدا مقطعی موضوعات مربوط به انقلاب، سپس دفاع مقدس و پس از آنهم تاثیرات این دوران را دستمایه آثار قرار دادیم، اما از لحاظ صنعت سینما تغییر و رشد نکردیم و به تبع آن موضوع‌ها بیات شد. ضمن اینکه موضوعات و رویدادهایی هم اتفاق افتاد که به دلیل حساسیت‌های موجود ترجیح دادیم آنها را مطرح نکنیم.

وی درباره شرایط تلویزیون ادامه داد: صادقانه بگویم که در بخش تلویزیون تمرکزی بر بحث محتوایی نداریم و به همین دلیل به سمت نصایح و مباحث خانواده و میزگردهای تکراری رفته‌ایم و برنامه جالبی برای مخاطب در نظر نمی‌گیریم که برای تحقق آن باید اقتصاد، مخاطب و موضوع را به عنوان بخش‌های اصلی در این جریان در نظر داشته باشیم.

این بازیگر در ادامه با گلایه از شرایط فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با سینما و تلویزیون گفت: با این شرایط تکلیف اشخاصی مانند من که تحصیلات خود را در این زمینه گذراندیم و تنها حرفه ما همین است چه می‌شود؟ ما باید در کنار دغدغه های اجتماعی مختلف از بعد اقتصادی هم به فکر باشیم و نباید از این جنبه ماجرا گذشت. اما این اتفاقات نمی افتد و استعدادها و سرمایه های هنری ما از بین می‌رود و می‌سوزد.

زندگانی در پایان گفت: در سریالی با نام « مستانه» ایفای نقش کردم که به نظرم تا دی‌ماه در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود. به تازگی اجرای نمایش «آناکارنینا در استوا» را در باغ موزه قصر به پایان رساندم و در حال حاضر هم مشغول یک کار مستند تبلیغاتی هستم، ضمن اینکه در کنار این فعالیت‌های هنری بخشی از زمان خود را نیز برای شرکت خدماتی ارائه اتومبیل در کیش صرف می‌کنم که به نام خودم فعال است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>